מיהו הח"כ החרדי שתמך בכבודם של השופטים?

    "כריכת שופטים עם קציני משטרה ובכירים ברשויות המקומיות מביאה לזילות מעמדנו"
    ארי וידר No Comments on מיהו הח"כ החרדי שתמך בכבודם של השופטים?

    לאחר שבעבר התחוללה סערה כששופטים דרשו לעבור רק בטרקליני VIP בדרכם לחו"ל כדי שלא יידרשו "להתחכך" עם המון העם • עתה מבקשים השופטים שלא להידרש להגיש הצהרת הון

    "כריכת שופטים עם קציני משטרה ובכירים ברשויות המקומיות מביאה לזילות מעמדנו"
    16:43
    28.03.24
    קובי פינקלר No Comments on המל"ל מזהיר: סיכון מוגבר לישראלים במדינות עוינות

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    השופטים בישראל מבקשים שוב לקבל מעמד גבוה בהרבה מהאזרח. לאחר שבעבר התחוללה סערה כששופטים דרשו לעבור רק בטרקליני VIP בדרכם לחו"ל כדי שלא יידרשו "להתחכך" עם המון העם, עתה מבקשים השופטים שלא להידרש להגיש הצהרת הון.

    "כריכת שופטים עם קציני משטרה ובכירים ברשויות המקומיות מביאה לזילות מעמדנו… מה עם בכירי משק אחרים שעיסוקם מחייב יותר שמירה על שקיפות, כמו רגולטורים, מנכ"לי משרדי הממשלה, ראשי אגפים במשרד האוצר ועוד, שחשופים הרבה יותר מהשופטים לניגוד עניינים?", אלו הם חלק מהנימוקים של שופטי ישראל, כפי שהובאו אתמול במסמך לוועדת החוקה של הכנסת.

    היה זה בעת שוועדת החוקה דנה בהצעת חוק של ח"כ בצלאל סמוטריץ' המבקשת להחיל הפקדה של הצהרת הון על בעלי תפקידים בכירים בשירות המדינה וברשויות המקומיות, ובכללם כל השופטים. זאת, כדי למנוע חשש לניגוד עניינים.

    סמוטריץ' אמר כי "הצעת חוק זו מבקשת להחיל את העקרונות החלים כיום על נבחרי ציבור, ובהם שרים וסגני שרים, חברי כנסת, ראשי רשויות וסגניהם, גם על שופטים ועל נושאי משרות בכירים בשירות המדינה וברשויות המקומיות".

    בוועדת החוקה דרשו נציגי בתי המשפט שאם תהיה חקיקה כזו, היא תהיה מעוגנת בחוק בתי־המשפט ולא בחוק עם בכירים אחרים, בשל מה שכינו "זילות" במעמדם. במסמך נאמר עוד שנשיאת בית־המשפט העליון מרים נאור אינה מתנגדת לחקיקה, שכן "אין לנו מה להסתיר". אבל, השופטים מצפים כי "הנושא יוסדר באופן התואם את מעמדם של השופטים ואופי תפקידם".

    הגורם המפתיע שתמך בעמדת השופטים היה דווקא ח"כ אורי מקלב שטען ששופטים, כמו נבחרי ציבור, אינם צריכים להגיש הצהרות.



    0 תגובות