מאבק נשות הכותל – כפיה חילונית

    לא פתרון (שכאמור כבר קיים) בא ההסדר להשיג אלא בדיוק להיפך, ליצור זירת מלחמות חדשה. היכן יושבעו חיילי צה"ל? (אני כבר רואה את עתירת הורי החיילים הרפורמים לבג"ץ) ושאר הטקסים הממלכתיים?
    משה פייגלין 4 Comment on מאבק נשות הכותל – כפיה חילונית

    בישראל כ-40 בתי כנסת רפורמיים, לעומת כ 15,000 (!) בתי כנסת מסורתיים (פחות מרבע האחוז). כשזבוב חולק את מזונו שווה בשווה עם פיל – זו לא פשרה ולא שוויון – קוראים לזה כפיה

    לא פתרון (שכאמור כבר קיים) בא ההסדר להשיג אלא בדיוק להיפך, ליצור זירת מלחמות חדשה. היכן יושבעו חיילי צה"ל? (אני כבר רואה את עתירת הורי החיילים הרפורמים לבג"ץ) ושאר הטקסים הממלכתיים?
    16:02
    28.03.24
    זמן אוויר No Comments on "את שונאת את החרדים?": כיצד הגיבה היועמ"שית?

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    השתתפתי פעם ב'פאנל' במועדון ירושלמי בנושאי דת ומדינה. לצדי ישבה ענת הופמן – יו"ר נשות הכותל.

    "אני מתנגד לכל כפיה" – הסברתי לקהל שהצטופף במקום – "בין אם זו כפיה דתית ובין אם זו כפיה חילונית".
    "אתה יכול לתת דוגמה לכפיה חילונית?" – שאל אחד מבאי המועדון?
    "בוודאי" – עניתי והצבעתי על גב' הופמן שישבה לצדי – "ענת הופמן היא דוגמה מהלכת לכפיה חילונית".
    "אני?!" – נדהמה הופמן.
    "בוודאי" – עניתי –" אורכו של הכותל הוא כמעט קילומטר. מציעים לכן כל מקום אפשרי, אבל אתן מתעקשות לכפות עצמכן דווקא על המתפללים המסורתיים – מה יותר כפיה מזה?"

    התפילה בכותל אינה עניינן של נשות הכותל והרפורמים. מקום מתאים (ויפיפה) כבר הוקצה להן לצד קשת רובינסון הסמוכה ('עזרת ישראל') והוא עומד בשיממונו. אין שום סיבה לחשוב שלאחר שיושקעו עוד 40 מליון ש"ח ברחבה בגודל דומה לרחבה הנוכחית – תתמלא פתאום הרחבה מתפללות ורפורמים.

    בישראל כ-40 בתי כנסת רפורמיים, לעומת כ 15,000 (!) בתי כנסת מסורתיים (פחות מרבע האחוז). כשזבוב חולק את מזונו שווה בשווה עם פיל – זו לא פשרה ולא שוויון – קוראים לזה כפיה.

    לא פתרון (שכאמור כבר קיים) בא ההסדר להשיג אלא בדיוק להיפך, ליצור זירת מלחמות חדשה. היכן יושבעו חיילי צה"ל? (אני כבר רואה את עתירת הורי החיילים הרפורמים לבג"ץ) ושאר הטקסים הממלכתיים? היכן יתחוב הנשיא פתקים? למה הביאו את האישיות רמת הדרג המבקרת בישראל לכותל שלהם ולא לכותל שלנו…

     



    4 תגובות

    מיין תגובות
    1. 3

      כמה כון חבל שהטור לא מתפרסם אצל החילוים

    2. 1

      כמה חבל הוא לא בכנסת