טיול שבועי ריחני: ארגמן פורח בהר הגלבוע

    ביער האילנות, סמוך לקדימה, מסלול פריחה ובו טובלים בירק, אירוסים, צבעונים ועוד פרחי בר. זה לא כמו ולא מתקרב למה שיש בגלבוע, אבל למי שעתותיו קצרות, ומחפש מסלול קרוב למרכז, נעים להליכה עם שפע פריחה, ימצא כאן את מבקשו. הילדים ישמחו כאן
    קובי פינקלר No Comments on טיול שבועי ריחני: ארגמן פורח בהר הגלבוע

    "ומן התכלת והארגמן.." • פרשת פקודי מספרת לנו על הארגמן שאותו הביאו בני ישראל בבואם ארצה • אותו אמנם לא נראה, אבל את אירוס הגלבוע בצבע הארגמן בשיא פריחתו תוכלו לראות עכשיו בפסגות הגלבוע

    ביער האילנות, סמוך לקדימה, מסלול פריחה ובו טובלים בירק, אירוסים, צבעונים ועוד פרחי בר. זה לא כמו ולא מתקרב למה שיש בגלבוע, אבל למי שעתותיו קצרות, ומחפש מסלול קרוב למרכז, נעים להליכה עם שפע פריחה, ימצא כאן את מבקשו. הילדים ישמחו כאן
    10:34
    28.03.24
    הרב אייל אונגר No Comments on יש דם ביצים שמותר? הרב אייל אונגר בשיעור מפתיע

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בדרך לעמק חרוד ועמק המעיינות, גבעולי החיטה עומדים בימים אלו של תחילת האביב במלוא הדרם. הרוח הנושבת בהם גורמת לכל גבעול וגבעול להיות "כורעה ברוח" כדברי השיר והמראה נפלא. צבען הירוק רק מוסיף נופך משלו.

    מסלול פריחה בהר ברקן
    התחלנו עם התנ"ך ונאה להמשיך בו. נעלה בכביש העולה לגלבוע סמוך לניר דוד לפי השילוט. במחצית הדרך שילוט המפנה ימינה להר ברקן.

    גובהו של ההר 497 מ' ומרחבת התצפית (ליד המגדל) מסומן שביל מעגלי המקיף את הפסגה ולאורכו לוחות הסבר ותיאורי תצפית לכיוונים שונים. מההר ניתן לראות את עמק יזרעאל, עמק חרוד ועמק בית שאן (ממערב למזרח), את יישוביי העמק השונים (ממש על פי השיר "מבית אלפא ועד נהלל". מדרום מזרח ניתן לראות את ג'נין ואת הכפרים השוכנים בצפון השומרון.

    במסלול, בור מים וגת עתיקה שרידים לישוב עתיק ששכן באזור. את אירוס הגלבוע (סמלה של החברה להגנת הטבע וסמלו של הגלבוע) הפורח בתחילת האביב וצמחיה א"י טיפוסית.

    גלבוע

    שמות ההרים בגלבוע, כמו זה שבו אנו מסיירים, נקראים על שמם של שאול ובניו (מלכישוע, עמינדב, יהונתן) שנפלו בקרב כנגד הפלשתים (שמואל ב') שתקפו מאזור גבעת המורה (אשר מצפון לעמק) אשר גופותיהם נתלו בחוצות בית שאן (שממזרח).

    קינת דוד על שאול ובניו מתחילה במילים "הרי הגלבוע אל טל ואל מטר עליכם ושדי תרומות" (שמואל ב' א' 21) ואכן למתבונן סביב הגלבוע, במיוחד בצידו המזרחי ההר נראה קרח. הסיבה לכך היא שהעננים ממטירים את כל המים שבהם בצד המערבי ושעה שהם גולשים אל העמק מזרחה הם מתרוקנים מלחות וגשם והצד המזרחי נשאר מיותם.

    ובצד המזרחי, הטבע עכשיו במלוא הדרו נותן לנו את הארגמן. מרבדים, מרבדים של פרחי האירוס לאלפיהם וכולם בצבע הארגמן הבוהק, העז והעומד בכבוד גם בשרבים הקלים הפוקדים את מחוזותינו.

    המסלול מתחיל ומסתיים בפאתי היישוב מלכישוע. לפני השער הנעול של המקום (היום משמש המקום כמרכז גמילה), פונים ימינה ועוקפים את המקום. אחרי שתקיפו את הכפר תמצאו את עצמכם מול אנטנות גבוהות בצבעי כתום-לבן. תגיעו לפיצול ימינה לדרך עפר סלולה, בסימון שבילים שחור. הדרך נוחה למעבר כלי רכב פרטיים. זה הזמן להכין את נשימתנו לבל תעתק ממקומה. תכף ישמע בקול גדול הוואו.. איזה יופי…

    הולכים בשביל מעגלי, מימין ומשמאל מרבדים של הפרח הקסום וההדור הזה.

    מחפשים עוד אירוסים?

    ביער האילנות, סמוך לקדימה, מסלול פריחה ובו טובלים בירק, אירוסים, צבעונים ועוד פרחי בר. זה לא כמו ולא מתקרב למה שיש בגלבוע, אבל למי שעתותיו קצרות, ומחפש מסלול קרוב למרכז, נעים להליכה עם שפע פריחה, ימצא כאן את מבקשו. הילדים ישמחו כאן.

    חשוב רק לזכור כי מדובר בפרח מוגן.

    אירוס



    0 תגובות