האלוף מרדכי לפלסטינים: "הקשר בין דאעש לחמאס יזיק לכם"

    מרדכי אישר הפרסום ב'הארץ' אודות הקלות ליציאת עזתים לחו"ל וכי ישראל מקדמת הקלות לאוכלוסייה. לדבריו בשנת 2014 הונפקו 65 אלף היתרי יציאה ואילו בשנת 2015 הונפקו 103 אלף היתרים
    קובי פינקלר 1 Comment on האלוף מרדכי לפלסטינים: "הקשר בין דאעש לחמאס יזיק לכם"

    ראיון שהעניק מתאם הפעולות בשטחים האלוף מרדכי (פולי) מרדכי לאתר פלסטיני, הזהיר האלוף המעבר ההומניטרי שישראל מאפשרת לפעולות טרור • חשף: הקשרים בין חמאס לדאעש מתהדקים לכדי שיתוף פעולה אינטנסיבי

    האלוף יואב (פולי) מרדכי צילום: לע"מ
    מרדכי אישר הפרסום ב'הארץ' אודות הקלות ליציאת עזתים לחו"ל וכי ישראל מקדמת הקלות לאוכלוסייה. לדבריו בשנת 2014 הונפקו 65 אלף היתרי יציאה ואילו בשנת 2015 הונפקו 103 אלף היתרים
    20:51
    28.03.24
    פנחס בן זיו No Comments on המערכת הפוליטית כמרקחה: קריאות לפרישה מהממשלה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מתאם הפעולות בשטחים, האלוף יואב פולי מרדכי העניק הערב ראיון לאתר הפלסטיני דונייא אל וואטן והתייחס בין היתר לקשר בין עזה לדאעש. "הקשר בין חמאס לדאעש בסיני" אמר האלוף, "נמשך וישנו שותף ואמון הדדי בין הצדדים".

    לדברי מרדכי, יצאו פעילים מעזה להילחם בסיני ופעילים מדאעש נכנסו לעזה לקבל טיפולים רפואיים. "בטענות שנשמעו נגד חמאס אדם בשם מ.ג'. יצא מרצועת עזה לסיני לאחרונה להשתתף בלחימה כמו גם מחמוד ז. פעיל סלפיה גהאדיה המשמש בתפקיד מתאם לתנועת החמאס וכן אברהים אבו קריע פעיל מסיני המקבל טיפול רפואי בעזה".

    לשאלת הכתב על עיתוי הפרסום בעת שחמאס ומצרים במגעים על שיפור היחסים השיב מרדכי כי מצרים היא מדינה עצמאית ואין לפרסום כל קשר למגעים. לדברי מרדכי מצרים מדינה חזקה וברור שיש לה את המידע האמור.

    מרדכי אישר הפרסום ב'הארץ' אודות הקלות ליציאת עזתים לחו"ל וכי ישראל מקדמת הקלות לאוכלוסייה. לדבריו בשנת 2014 הונפקו 65 אלף היתרי יציאה ואילו בשנת 2015 הונפקו 103 אלף היתרים.

    בנוגע ליציאת העזתים נמסר כי הדבר מותנה באישור ירדני ובדיקה ביטחוני בארז טרם יציאה דרך אלנבי או נתב״ג והמעבר מתואם באופן מלא מול הרשות. לדברי פולי מדובר במהלך הומניטארי ולא בצעד שמטרתו להחליף את רפיח.

    חרף ההסברים על ההקלות נטען כי ישראל ביטלה עשרות היתרי מסחר לפלסטינים. בתגובה השיב פולי כי ישראל מזהה ניסיונות של חמאס לנצל את המעבר לטרור ועצרה חולייה שניסתה לנצל מעבר הומניטרי לישראל דרך ארז לצרכיה. פולי הזהיר שהמשך ניסיונות חמאס לנצל את המעבר בארז להברחות ואיסוף מידע ישפיע על תהליכי השיקום והיקף ההקלות.

    בהמשך להחלטות הקבינט בעקבות הפעולות האחרונות ביפו וירושלים הבהיר פולי כי לא מופעל לחץ על האוכלוסייה אלא על משפחות המבצעים שאפשרו להם לבצע את זממם והטיל האחריות למצב על ההסתה בתקשורת הפלסטינית.

    פולי הכחיש קיום מפגשים עם בכירים פלסטינים לדון בעתיד הרשות ביום שאחרי היו"ר והבהיר כי מדובר בעניין פלסטיני פנימי וישראל אינה מתערבת בו או ממנה אנשים לתפקידים.

    מרדכי מסר כי התאום הביטחוני נמשך והדבר משרת את האינטרס הפלסטיני ומהווה אינטרס משותף. לדבריו, עד לפני חמישה חודשים היה האזור שלנו השקט במזרח התיכון. הוא הכחיש מכל וכל דיווחים על מו״מ מול טורקיה על הסוגיה הפלסטינית, שכן שיקום רצועת עזה מתבצע דרך הרשות בלבד. בתום השיחה דרש האלוף מהרשות לגנות את הפיגועים.



    1 תגובות

    מיין תגובות