- רדיו קול חי - -

קובי לוי: כל חרדי עובד גולש עם הסמארטפון באתרי תועבה

הסקר האינטרנטי שפרסמו גורמים מקרב החרדים העובדים והפעיל מתי הורביץ בתגובה לנטען בספרו של קובי לוי כי בעלי הסמארטפונים החרדיים מזלזלים ברבנים, גולשים באתרי תועבה ולא מתפללים, הוכיח לכאורה כי הדברים של לוי אינם תואמים את המציאות.

סקר ראשון וייחודי • כמה אחוזים מהגולשים החרדים מזלזלים ברבנים? [1]

אולם, בתגובה ראשונה של קובי לוי לאתר 'קול חי' הוא הודף את ממצאי הסקר ואומר: "בנושא הגלישה לאתרי תועבה, אני מוכן לעבור אתם אחד אחד, לחקור את ההיסטוריה של המכשיר, אם לא מחקו אותו, ולהוכיח שאין אחד שלא גולש לאתרי תועבה. סקר שפורסם בעבר הוכיח כי ישראל במקום הראשון עם מאה אחוז גלישה לאתרי תועבה". לוי מוסיף ואומר "אם הסקר משמח אותם אני שמח בשמחתם".

הסופר קובי לוי שמקדיש את חייו למלחמה באינטרנט אומר עוד "אני לא נגד אף אחד אלא אני בעד לחזור לשפיות. הדברים שכתבתי מתבססות על שיחות עם למעלה מעשרת אלפים בני אדם. גם אם, כפי שהם מצהירים בסקר, הם הולכים לתפילה ולדף היומי, איזו צורה יש לזה? מצבו הרוחני של אדם כזה הוא עגום".

קובי לוי יוצא גם נגד המכשירים ה'מוגנים', שאותם מאשרים גדולי ישראל למי שנזקק לפרנסתו ואומר "המוגן לא מוגן והמסונן לא מסונן. מניסיוני רב השנים אני אומר לך, אולי אחד למאה צריך סמארטפון מוגן. אני שמעתי בשם הרב שטיינמן שנאמר שכל המחזיק מסונן דמו בראשו. יש טרנד של טירוף הדעת. אני מכיר עשרות מקרים של פירוק משפחות דווקא דרך המכשיר המוגן. כל אחד חושב שהעולם מונח על כתפיו והוא חייב סמארטפון".

לשאלתנו על אישור גדולי ישראל למי שנזקק לפרנסתו להחזיק מכשיר מוגן אומר קובי לוי "אני יודע מהרבה מאד רבנים גדולים, שהם אומרים שהם מתחרטים על שאישרו בעבר את המוגן, כי הם רואים שזה מכניס את כל הזבל בדלת האחורית".

לוי מספר כי בשבוע שעבר נערך כינוס גדול ביד אליהו ובו שברו למעלה מאלף נשים מכשירי סמאטרפון, בהם אף מכשירים מוגנים.