גפני: "אם תהיה הכרה ברפורמים נפרוש מהממשלה"

    "אני מניח שנדון בעניין הזה ולא תהיה הכרה ברפורמים", אמר גפני למימרן. "הייתה טעות בהחלטת הממשלה, כולם מודים בטעות הזו. במשך המון שנים אותם אנשים שפוגעים ביהדות נמצאים שם. בהחלטת הממשלה הם מוזכרים כאילו שיש להם הכרה מסויימת וזו טעות"
    אבי יעקב 1 Comment on גפני: "אם תהיה הכרה ברפורמים נפרוש מהממשלה"

    על היעדרותו של מלכיאלי מישיבת הוועדה המחוזית: "יש רוגז עצום בקרב הנציגים החרדים" • "אם משה ליאון היה ראש עיר, הבעיות הללו היו נמנעות" • על תקציב הישיבות: "אני לא מתכוון לוותר בעניין הזה"

    ח"כ משה גפני צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90
    "אני מניח שנדון בעניין הזה ולא תהיה הכרה ברפורמים", אמר גפני למימרן. "הייתה טעות בהחלטת הממשלה, כולם מודים בטעות הזו. במשך המון שנים אותם אנשים שפוגעים ביהדות נמצאים שם. בהחלטת הממשלה הם מוזכרים כאילו שיש להם הכרה מסויימת וזו טעות"
    16:43
    28.03.24
    קובי פינקלר No Comments on המל"ל מזהיר: סיכון מוגבר לישראלים במדינות עוינות

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    יו"ר ועדת הכספים משה גפני העניק הערב ראיון למהדורה המרכזית עם אבי מימרן במהלכו התייחס לשלל נושאים שעל הפרק. במהלך הראיון הצהיר גפני נחרצות כי במידה ותהיה לבסוף הכרה רשמית ברפורמים, יהדות התורה תפרוש מהממשלה. אם הממשלה תכיר בהם, נפרוש", כך דברי גפני.

    בתחילת הראיון התייחס גפני לסוגיית תעסוקת החרדים. הבוקר התקיים דיון בוועדת הכספים בנוגע למרכזי 'מפתח' אשר היו תחת משרד הכלכלה וכעת הועברו ליזמים פרטיים אשר פגעו בתנאי עבודתם של העובדים והעובדות החרדים. "לראשונה התקיים דיון כזה בוועדת הכספים שהביא את המציאות הבלתי נתפסת של אפלית החרדים", אמר גפני.

    לדבריו, "התברר שהקימו ארגון במשרד הכלכלה שהצליח בשילוב חרדים, נשים וגברים שבגלל ההכרח, יצאו להתפרנס. לאחר מכן המשרד פרסם מכרז. המכרז הזה כשל לחלוטין, ולכן העבירו את המרכז לחברות עסקיות. בגלל המהלך הזה אנשים פוטרו בניהם נשים בהריון. אם זה היה בארגון פרטי, העיתונות הייתה עושה לינץ'. שוחחתי על הנושא עם שר הכלכלה שהוא ראש הממשלה, ואמרתי לו שהדבר הזה לא יכול להימשך. יש כאן אפליה שאי אפשר לתאר אותה."

    גפני העלה גם את סוגיית אפליית האישה החרדית, "מתברר שבסטטיסטיקה של הלשכה המרכזית, האישה החילונית משתכרת מעל 4000 שקלים בחודש והאישה החרדית פחות מ-3000 בממוצע. אגף התקציבים באוצר מסרב לתקצב תכניות שיעודדו נשים חרדיות לעבוד, למרות שהם משתכרות הרבה פחות. אנו יודעים על מקומות עבודה שהאישה החרדית משתכרת פחות מהאישה החילונית באותו משרד".

    לטענת גפני, הסיבה להתנהלות הלקויה היא מחמת העובדה כי אין בפני האישה החרדית אופציות רבות. "הם מנצלים את זה כי האישה החרדית לא תלך לעבוד בכל מקום. מדינה מתוקנת הייתה מטפלת בזה. מה המילים הגבוהות הללו שצריך לשלב חרדים. לא עושים שום דבר בעניין. לקחתי על עצמי שתהיה ביקורת בנושא".

    בהמשך הראיון התייחס גפני לקיצוץ החדש בתקציב הישיבות. "אני לא מתכוון לוותר בעניין הזה", אמר גפני. "זה מאבק מול אגף התקציבים באוצר. התשלום הפך להיות נמוך יותר בגלל שיש יותר תלמידים. אני אומר לך כאן, אם הסכום המקורי לא יחזור, האינטרסים של אגף התקציבים לא יכובדו בוועדה. יש הסכם קואליציוני וצריך לעמוד בזה. כל עוד שזה יידחה, האינטרסים יושהו בוועדה. יש למקל 2 קצוות".

    במהלך הראיון נשאל גפני על סוגיית ההכרה ברפורמים ואמר כי הוא קיבל זימון לישיבה במשרד ראש הממשלה בנושא. "אני מניח שנדון בעניין הזה ולא תהיה הכרה ברפורמים", אמר גפני למימרן. "הייתה טעות בהחלטת הממשלה, כולם מודים בטעות הזו. במשך המון שנים אותם אנשים שפוגעים ביהדות נמצאים שם. בהחלטת הממשלה הם מוזכרים כאילו שיש להם הכרה מסויימת וזו טעות".

    לדבריו, "מעולם לא ישבתי בוועדה בכנסת שהיו שם רפורמים. תמיד הייתי אומר את מה שאני חושב עליהם. לא תהיה הכרה בהם בשום צורה. אם תתקבל החלטה גם אם היא תהיה טובה, כסף אליהם לא יעבור דרכי".

    בהמשך הטיל גפני פצצה כשהצהיר כי "אם הממשלה תכיר בהם נפרוש. נתניהו יודע את זה. יש ההוא אמינא שנכיר ברפורמים? ביום ראשון אני ודרעי היינו בישיבת ראשי הסיעות והבהרנו שלא נכיר ברפורמים".

    "יש רוגז גדול"

    בימים האחרונים הרוחות סערו סביב היעדרותו של חבר מועצת י-ם מיכאל מלכיאלי מהוועדה המחוזית. היעדרות שהובילה לאישור חילולי השבת במתחם התחנה. בהתייחסו לסוגייה סיפר גפני כי בגלל המצב התיירותי בירושלים החליטה הממשלה שהיא מסייעת במענקים לסוחרים ובעלי עסקים שנפגעו. "שאלתי אם בעל עסק שעובר על חוק העזר העירוני ופותח בשבת, האם יש לתמוך בו? לא קיבלתי על זה תשובה", אמר גפני.

    עם זאת, הוא מטיל את האשמה בראש העיר. "בזמנו קיבלנו הוראה שלא לתמוך בניר ברקת. מטרתו היא לחלן את ירושלים. כלומר, לתת לחרדים לגור במקומות שלהם אבל לא במקומות מעורבים. אני מיצר מאוד שהיה חסר בוועדה נציג חרדי, אבל העיקרון הוא שמי שנושא באחריות בנושאים הללו הוא ראש העיר. אם משה ליאון היה ראש עיר, הבעיות הללו היו נמנעות. חילולי השבת לא היו קורים".

    על היעדרות מלכיאלי אמר גפני כי "יש רוגז עצום בקרב הנציגים החרדים. רוגז שאני לא זוכר כמוהו. גם אם המציאות הייתה שזה רק הבעת מחאה, התשובה היא חד משמעית שהוא היה צריך להשתתף. אין מציאות בחיים הציבוריים החרדים. אנשים עוזבים חתונות הכל בשביל נושאים כאלו. ראש עיר יכול למנוע את זה. במועצת גדולי התורה הבינו מה הולך לקרות ולכן לא תמכו בו".



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      כנראה שלגפני יש זיכרון מאד קצר משום שהיוזם של מתחם התחנה הוא לא אחר מאשר ליאון ובו הם תמכו לחילון העיר