- רדיו קול חי - -

מי-ם למודיעין עילית ב-14 דקות: "אני שולט ב-4 נשים"

שבועות ספורים אחרי האסון הכבד בקו 402 בו קפחו את חייהן ששה מנוסעי האוטובוס החלו נוסעי התח"צ לעקוב בקפדנות אחרי מעשיהם של נהגי האוטובוס שהתגלו לעיתים כמזלזלים בצורה חריפה בתקנות בטיחות מינימליות.

אחד הסיפורים היותר מזעזעים שהגיעו לאתר קול חי הוא על נהג אוטובוס של קו 330 מירושלים למודיעין עילית בחברת קווים.

לפי הסיפור שמגובה בעדויות נוסעים הרי שביום שני השבוע בשעת חצות ליל הבחינו הנוסעים כי הנהג נוסע בצורה מאוד פראית ובולם כל העת ליד רכבים.

נוסעת שעלתה דקה לפני חצות לאוטובוס בשדרות גולדה מאיר סיפרה כי בשעה 12:13 דקות כבר הגיעו הנהג ונוסעיו לצומת שילת. מדובר בספק נסיעה ספק טיסה למי שמכיר את התוואי.

חלק מהנוסעים שחששו לצלם את הנהיגה ואת הנהג הקליטו בחשאי מעט מהפנינים של הנהג והם העבירו לנו את הטקסט המלא ממנו נאלצנו לסנן את רוב הדברים שלא ראויים לעלות בכלי תקשורת דתי.

במשפטים אותם ניתן לצטט נשמע הנהג אומר לאלו שהעירו לו אל נהיגתו המסוכנת "מי את שתפתחי עליי אני שולט ב 4 נשים" "לא סובל לעבוד איתכם" ועל הרכב שלטענתו הפריע לו בנסיעה אמר "הייתי נכנס בו".

בתוכנית הפוך על הפוך עם הרב משה בן לולו עלתה נוסעת האוטובוס ותיארה את המתרחש.

/wp-content/uploads/2016/03/2016-03-02-אייטם-נהג-קווים-מתפרע.mp3 [1]

תגובת קווים
ראשית, חשוב לנו להדגיש, כי שמענו לראשונה על המקרה הזה – דרככם. אף אחד מהנוסעים לא העביר לנו תלונה בשורת הנושאים שהועלתה על ידכם. וחבל, כי דברים מהסוג הזה, כשהם מדווחים לנו בשעת מעשה, אנו יכולים לתת להם מענה טוב יותר. כזכור לקהל נוסעינו, אנו מפעילים מוקד בכל שעות פעילות הקווים, ונשמח לעמוד לרשותכם בכל נושא, כמו תמיד.

מיד כאשר התקבלה הפניה, הוזמן הנהג לשימוע ולבירור, וכן בדקנו את הדברים במערכות הפנימיות של החברה. מהבדיקה המעמיקה והממצה עולה, כי בעקבות תלונה של נוסעים, המתינה לנהג ניידת משטרה במודיעין עילית, והשוטרים בדקו את הנהג כולל בדיקת טכוגרף, ועם סיום הבדיקה הוא שוחרר.

קצין הבטיחות של החברה בדק את עברו התחבורתי של הנהג, ולא נמצאו דברים חריגים.

בנוגע לבלימות לאורך הנסיעה התברר, כי רכב שנסע לפניו בלם לאורך הנסיעה פעמים רבות, וגרם לנהג האוטובוס לבלימות פתאומיות, וכן ערער את יציבות הנסיעה. עקב כך, הנוסעים העירו לנהג גם על נושא ההתנהגות. אנו רואים בחומרה רבה את סגנון הדיבור כלפי הנוסעים. זו אינה דרכה של "קווים", ועל כך התנצלותנו.

הנושא טופל בנחישות על ידי מנהל הסניף, והנהג נענש. בנוסף, הנהג חוייב להשתלם במספר ימי הדרכה בנושא בטיחות.