הסכם קיבוצי נוסף במגזר החרדי • והפעם: שוחטים ומשגיחי כשרות

    איתי גדסי 1 Comment on הסכם קיבוצי נוסף במגזר החרדי • והפעם: שוחטים ומשגיחי כשרות
    10:34
    28.03.24
    הרב אייל אונגר No Comments on יש דם ביצים שמותר? הרב אייל אונגר בשיעור מפתיע

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הסכם קיבוצי נוסף להסתדרות במגזר החרדי: הסכם קיבוצי חדש המסדיר לראשונה את תנאי העסקתם של כ-150 עובדי אגודת 'זבח', נחתם בין ההסתדרות, הנהלת החברה וועד העובדים. אגודת זבח הינה חברה המעסיקה שוחטים ומשגיחים, רובם ככולם חרדים. החברה פועלת במשחטת עוף טוב בבית שאן, בעוף הגליל בקריית שמונה ובעוף קור בשדרות. משחטות אלו, מהגדולות במדינה, מפיצות מוצרים לכל רחבי הארץ.

    עובדי אגודת זבח התאגדו בהסתדרות לפני כשנה וחצי, ומאז נוהל מו"מ ממושך להסכם קיבוצי ראשון בחברה. על פי ההסכם, שתוקפו כשנתיים וחצי, תקופת הניסיון בחברה תעמוד על 12 חודשים, שלאחריהם יוגדר העובד כקבוע. שכר היסוד של השוחטים יעלה ויעמוד על כ-30 שקל לשעה, ובנוסף לו יקבלו העובדים תוספת תפוקה שגובהה ישתנה בהתאם לוותק, ויגיע עד ל-57 שקל לשעה. שכר המשגיחים יעלה אף הוא וינוע בין 32 ל-40 שקל לשעה.

    לראשונה בחברה, העובדים יקבלו שכר חלקי גם בימים בהם המשחטה לא תעבוד (בתקופה בה הייתה אמורה לעבוד מלכתחילה). לצד זאת, משגיחים יהיו זכאים לתשלום בסך 200 שקל לשבוע אם לא יעדרו ולא יאחרו לעבודתם.

    עוד קובע ההסכם כי פעמיים בשנה, בראש השנה ובפסח, יקבלו העובדים שי בשווי 700 שקל. אחת לשנתיים העובדים יהיו זכאים לצאת לנופש בבית מלון בארץ, על חשבון החברה, בשווי של כ-1,300 שקל לעובד. בשנה בה לא ייצאו העובדים לנופש החברה תממן להם ולבני משפחותיהם יום כיף.

    בסעיף הפנסיה, הוסכם כי הפרשת המעביד תגדל ל-7%, כך שסך ההפרשה תעמוד על 21.83% מהשכר. החל מוותק של 29 חודשים בחברה תיפתח לכל עובד קרן השתלמות אליה יופרשו מדי חודש סה"כ 5% מהשכר.

    ההסכם כולל גם מנגנון ליישוב חילוקי דעות בין הצדדים אשר מעניק לוועד ולהסתדרות משקל חשוב בהכרעת המחלוקות הנוגעות להעסקת עובדים. דגש מיוחד הושם על פיטורים מסיבה הלכתית, למשל כאשר יש חשד להפרת כללי הכשרות. גם במקרה זה הוסכם על מנגנון ליישוב חילוקי דעות, כאשר במידה שהצדדים לא יגיעו להבנות תועבר המחלוקת לבוררות בפני הרב הנותן כשרות למשחטה.

    בשורה נוספת וייחודית שנושא ההסכם היא סעיף "הסכם מקביל". סעיף זה קובע לראשונה כי במידה שייחתם הסכם קיבוצי בחברה אחרת המספקת שירותי שחיטה בהיקף דומה לזה של אגודת זבח, והעדיף מבחינה כלכלית, יוכלו העובדים לבקש לפתוח במו"מ לשיפור תנאי עבודתם.

    המו"מ בין הצדדים נוהל על ידי המזכיר הארצי של הסתדרות עובדי המזון והפרמצבטיקה אליעזר בלו, יו"ר ההסתדרות במרחב גליל עליון יונה פרטוק, מנכ"ל אגודת זבח אלי פכטר, יו"ר ועד העובדים בחברה שמואל מימוני, מזכירי האיגוד המקצועי במרחב גליל עליון גרשון נאור ואביב עזוז, עו"ד אורן שרם מהלשכה המשפטית בהסתדרות, עו"ד חני חורש ועו"ד יניב וייס מאגף הפנסיה בהסתדרות וכן עו"ד יפעת גירון אשר ייצגה את הנהלת אגודת זבח.



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      הסכם נגד ההלכה. מחייבים את המעסיק להתדיין בפני ערכאות.
      עדיף לעשות הבכם דרך "כח לעובד", שם ניתנת לעובדים הזכות הבלעדית לקבוע מי יהיה הבורר.