נציג ש"ס נעדר, חילולי השבת ב'מתחם התחנה' אושרו

    בעוד הנציגים החילוניים בועדה התגייסו נמרצות, הפגינו נוכחות, והשמיעו קול זעקה נגד ההצעה לאכוף את סגירת החנויות בשבת, נותרו שלשת החברים החרדים פינדרוס קלרמן ואפשטיין בודדים במערכה
    ישראל פריי 1 Comment on נציג ש"ס נעדר, חילולי השבת ב'מתחם התחנה' אושרו

    הסיעות החרדיות בעיריית ירושלים נערכו במלוא מרצם לסיכול ההצבעה על פתיחת חנויות בשבת, אך נחלו כישלון מהדהד • נציג ש"ס נעדר מההצבעה, שעברה על חודו של קול • מאחורי הקלעים: מאבק בין הסיעות

    בעוד הנציגים החילוניים בועדה התגייסו נמרצות, הפגינו נוכחות, והשמיעו קול זעקה נגד ההצעה לאכוף את סגירת החנויות בשבת, נותרו שלשת החברים החרדים פינדרוס קלרמן ואפשטיין בודדים במערכה
    18:18
    28.03.24
    זמן אוויר No Comments on הסינגלים השירים והאלבומים החדשים | חדשות התעשייה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    חלל נוסף נפער בצביונה של השבת בעיר הקודש: בישיבת ועדה מקומית אושרה הפעלתו של 'מתחם התחנה' בעיר, ללא התניה על סגירת החנויות הפועלות במתחם בשבת. ההצעה התאפשרה לאחר שאחד הנציגים החרדים בועדה – נעדר.

    בעוד הנציגים החילוניים בועדה התגייסו נמרצות, הפגינו נוכחות, והשמיעו קול זעקה נגד ההצעה לאכוף את סגירת החנויות בשבת, נותרו שלשת החברים החרדים פינדרוס קלרמן ואפשטיין בודדים במערכה.

    נציג ש"ס בועדה מיכאל מלכיאלי בחר להיעלם ברגע ההצבעה, דבר שמעורר זעם רב בסיעות החרדיות בעירייה שעמלו רבות לסיכול ההצעה.

    יצוין כי דב קלמנוביץ מהבית היהודי נמנע בהצבעה על מתחם התחנה, דבר שאולי היה גורם לאישור ההצעה גם בלי מלכיאלי, באשר ליו"ר זכות הצבעה כפולה.

    מלכיאלי בתגובה: ״נכחתי בדיון בוועדה, הבנתי שיש רוב להתנגדות והלכתי לדיון חשוב בנושא בתי הכנסת. כשנוכחתי בתדהמה שההצעה עברה, התייעצתי עם יו״ר התנועה השר דרעי והוחלט לקיים דיון נוסף בבקשה 18/ז יחד עם חבר מועצה נוסף לדיון מחודש״.
    קלמנוביץ אמר לאחר ההצבעה כי "אני מכיר את סוגיית השימוש החורג במתחם הצפוני של מתחם התחנה לא מאתמול ואני דן בעניינה כבר מהשבוע שעבר.

    "בגלל משקלה הציבורי והטענה שהוא נוגע גם בסוגיית השבת, התייעצתי עם גדולי הרבנים בציונות הדתית ובראשם הרב דרוקמן. השבת היא ערך נשגב ביהדות ואנו נלחמים וכואבים על חילולה. עם זאת, הסוגיה שלפנינו נוגעת לבעיה תכנונית שהצבעה נגדה אינה קשורה לשבת ויתרה מכך, תסגור את המתחם כולו ובתוכו גם את החנויות ששומרות על השבת והכשרות.

    "עם זאת, ביקשתי שההצבעה בנושא תידחה בשבוע לאור בקשתם של הרב הראשי של ירושלים הרב שטרן והרב דרוקמן, אשר ביקשו להגיע למתחם ולבחון את הדברים לפני קבלת החלטה סופית.

    "לצערי, ההצעה לדחות לא התקבלה ע"י מאיר תורג'מן ראש הועדה ואפילו לא עלתה לדיון. בנוסף, הצטערתי לראות שהחרדים אינם מאוחדים במאבקם על השבת וכי נציג סיעת ש"ס מלכיאלי, החליט להיעדר בידיעה שהצבעתו תכריע לטובת שמירת השבת.

    "לא אתן יד לקומבינות פוליטיות על גבי ולא אתן העיקר שיתקפו את הבית היהודי בצביעות. בפעם הבא שיעלה נושא דומה לזה וילינו עלינו, נזכור ונזכיר את התנהגותם. בסיכומו של דבר לאור כל הדברים והשתלשלות העניינים נמנעתי בהצבעתי".



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      שיתבישו להם! טוב שלא הצבעתי לעירייה אף אחד לא מייצג אותנו שם!