רבני 'בנועם' התאספו: "רבנים תנצלו את הצימאון שיש בציבור" • גלריה

    דוד לזר | צילום: יעקב כהן 2 Comment on רבני 'בנועם' התאספו: "רבנים תנצלו את הצימאון שיש בציבור" • גלריה
    12:16
    29.03.24
    קובי פינקלר No Comments on נעצרו מחבלים שהיו מעורבים בפיגועי ירי ומטענים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    גדולי תורה, רבני ערים, דיינים, חברי כנסת, ואישי ציבור התכנסו אמש (רביעי) באולם מלון גני ירושלים לכנס יוקרתי ומרשים של שבעים חברי הנהלת ארגון בנועם. חברי ההנהלה המייצגים יחד למעלה מאלף רבנים. כל חבר הנהלה אחראי בעירו על עשרות רבנים. וביחד שבעים חברי ההנהלה שמכסים את כל הארץ ממטולה ועד אילת ערוכים לקליטת פניות מהציבור בכל רחבי הארץ בכל נקודת ממשק של יהודי עם יהדות. החל מחנוכת בית, ברית מילה, ניחום אבלים ואזכרות ועד עריכת חופות.

    חברי הנהלה עמלו וטרחו בחודשים האחרונים לגייס ולצרף רבנים לארגון. הארגון נערך גם לקראת כנס גדול שיתקיים בעז"ה בבנייני האומה בחודשים הקרובים.

    תחילה התקיים פאנל אותו הנחה בטוב טעם מנהל התוכניות של "קול חי", בצלאל קאהן ובו הציגו הרבנים את פעילותם והדרך שבה הם עושים זאת.

    בכינוס נשאו דברים הרשל"צ הגר"י יוסף, רבה של באר שבע הגאון רבי יהודה דרעי, יו"ר הארגון הגאון הרב זמיר כהן, הגאון רבי אלחנן פרץ, הגאון רבי משה אבוחצירא, יו"ר ש"ס ושר הפנים הרב אריה דרעי, מנכ"ל ומייסד הארגון הרב ישראל מאיר ריאני.

    את הכינוס פתח הגאון הרב זמיר כהן שהרחיב בדברים על כוחו הגדול של רב בישראל ותפקידו הרם לתת מענה ולהאיר פנים לכל יהודי ויהודי וזוהי מטרת הקמת הארגון. כשמו כן הוא. בנועם.

    לאחר מכן הציג מייסד ומנכ"ל הארגון אשר הקים וטיפח את הארגון מן המסד הרב ישראל מאיר ריאני את מטרת הקמתו ופעילותו של ארגון בנועם המאגד את כל רבני ישראל ואת המיזמים לחודשים הבאים. כגון מיזם רישום הנישואין בהתאמה אישית שיחל לפעול בירושלים וערי המרכז בקרוב – רב מטעם הארגון שיגיע עד לבית במטרה לרישום הזוג לנישואין זאת בכדי לחזק את מעמדה של הרבנות הראשית.

    בדבריו הביא מספר דוגמאות של אנשים שביקשו סיוע מרבני הארגון בדברים פשוטים ובסיסיים ונענו.

    יו"ר תנועת ש"ס ושר הפנים אריה דרעי שיבח את הקמת הארגון ואמר כי "הייתי קונה בגד חדש ומברך שהחיינו, זה היה חלום חיי, שיהיה לנו בכל קהילה רב ונהיה מאוגדים בגדר אז נדברו יראי ה". דרעי הוסיף לציין כי הרעיון היה קיים כבר מלפני כחמש עשרה שנה אך בסוף לא יצא לפועל, "זה הצורך הגדול ביותר בדור שלנו, ראיתי את הדור הצעיר החדש של הרבנים, זהו דבר גדול, כולם כאן שליחים של הרשל"צ של בתי הדין לחזק את הציבור ולהביא את דבריהם".

    בסיום דבריו סיפר דרעי לרכזי 'בנועם' כי היום זה יום הולדתו גם בתאריך העברי וגם בלועזי, וציין "זה המתנה הגדולה ביותר שיכלתי לצפות לה, הקמת הדבר הקדוש הזה שכל כך ציפיתי לו, אנחנו ניכנס תחת הארגון הזה וכל רב יקבל על עצמו לקרב עוד ועוד יהודי בדרכי נועם ובכך נגיע למטרה האמיתית לקדש שם שמיים".

    את המשא המרכזי נשא הרשל"צ הגר"י יוסף אשר במשך דקות ארוכות נתן הדרכה בהנהגה הראויה והמתאימה לכל רב בישראל תוך כדי הבאת דוגמאות ומעשיות רב ממרן זצוק"ל: "יש ארבעה כרכים בשו"ע. אבל יש גם כרך חמישי שחובה על כל רב בישראל לדעת אותו והוא איך להתנהג ולהאיר את הדרך לכל אחד ואחד."

    "עוד בהיותי נער צעיר ראינו את הנהגותיו של מרן עם הציבור, אני לא זוכר שפעם הרים את קולו, הכל היה בעדינות. בנחת ובנועם". בדבריו עודד הרשל"צ את הרבנים שיקפידו על מסירת שיעורים בהלכה וקרא לרבנים, "רבנים תנצלו את הצימאון שיש בציבור, כמה שיותר תתנו שיעורים בהלכה, לא להרבות בפירושים על פרשת שבוע, תמצאו משהו עם מוסר, אבל תתנו הרבה שיעורים בהלכה".

    בדבריו נתן הגר"י הדרכה לרבנים שלא ימסרו שיעור בלי להכין, "אל תגידו שיעור בהלכה בלי להכין, מי לנו גדול ממרן שכל שיעור היה מכין, כל מוצאי שבת היה מכין את השיעור שלו למרות שידע את כל התורה ואם מרן שמי לנו גדול ממנו היה מכין ק"ו אנחנו. צריך להכין ולסדר את השיעור שהדברים יתקבלו לציבור", אמר.

    הרשל"צ אף קרא לרבנים להקפיד גם כשיש עליהם עול של שיעורי תורה לשבת ולעסוק בתורה, אל תהפכו לעסקנים תשבו כל ערב ותלמדו, תהיו שקועים בתורה".

    בסיום דבריו שיבח את יו"ר הארגון הרב זמיר כהן ואמר שנועם הליכותיו מייצגים נאמנה את מטרות הארגון וכן את מייסד הארגון הרב ישראל מאיר ריאני האחראי להקמת המפעל הגדול ומקדם את היוזמה הברוכה שעושה ימים כלילות. וביקש מרבני הארגון שיעמדו לצד הרבנות הראשית לישראל במאבקיה מול אותם גורמים המנסים לקעקע את חומות הרבנות הראשית.


    בנועם (1)

    בנועם (2)

    בנועם (3)

    בנועם (4)

    בנועם (5)

    בנועם (6)

    בנועם (7)

    בנועם (8)

    בנועם (9)

    בנועם (10)

    בנועם (11)

    בנועם (12)

    בנועם (13)

    בנועם (14)

    בנועם (15)

    בנועם (16)

    בנועם (17)

    בנועם (18)

    בנועם (19)

    בנועם (20)

    בנועם (21)

    בנועם (22)

    בנועם (23)

    בנועם (24)

    בנועם (25)

    בנועם (26)

    בנועם (27)

    בנועם (28)

    בנועם (29)

    בנועם (30)

    בנועם (31)

    בנועם (32)

    בנועם (33)

    בנועם (34)

    בנועם (35)

    בנועם (36)

    בנועם (37)

    בנועם (38)

    בנועם (39)

    בנועם (40)

    בנועם (41)

    בנועם (42)

    בנועם (43)

    בנועם (44)

    בנועם (45)



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      הגירסה הש"סית של צוהר. הגיע הזמן. יהי רצון שהחיקוי יהיה טוב מן המקור. בהצלחה רבה.