פרסום חרדי 2015: בולטון פוטנציאל ממשיך להוביל

    מפרסמים שיידעו ליצור דיאלוג עם הקהילה, ולהבליט בפרסום נכון את יתרונותיהם לאופי המיוחד של המגזר, יוכלו להנות מכח הקניה הלא מבוטל שלו, ומהנאמנות שלו
    דוד קורצוייל No Comments on פרסום חרדי 2015: בולטון פוטנציאל ממשיך להוביל

    "יפעת בקרת פרסום" מציגה את דירוג הפרסום במגזר • מפרסם העל המוביל: קבוצת שטראוס • מימד עלה למקום השלישי ולפ"מ מתרווח במקום החמישי • ואיזה משרד השתחל לראשונה לרשימת עשרת הגדולים? • כל הפרטים

    מפרסמים שיידעו ליצור דיאלוג עם הקהילה, ולהבליט בפרסום נכון את יתרונותיהם לאופי המיוחד של המגזר, יוכלו להנות מכח הקניה הלא מבוטל שלו, ומהנאמנות שלו
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    "שנת 2015 בפרסום במגזר הדתי, הייתה שנה שבה משרדי הממשלה פרסמו בשיא של חמש השנים האחרונות. בנוסף, זו היתה ללא ספק שנה של מלחמת פרסום בין המחלבות ושנה שבה הרפואה הפרטית בלטה עם הצעת ערך של שלל שירותים" אומר נתי יעקובי, מנכ"ל יפעת בקרת פרסום, ומוסיף כי "העובדה שלמגזר החרדי אין ערוצי תקשורת מסחריים, והדיגיטל עדיין בחיתוליו, לצד אורח החיים החרדי השונה מאד מזה החילוני בכל האמור לבילויים, הרגלי קניות וכשרות, יוצרים מצב שבו ההוצאה לפרסום למגזר החרדי קטנה משמעותית מחלקו היחסי באוכלוסיה. יחד עם זאת, מפרסמים שיידעו ליצור דיאלוג עם הקהילה, ולהבליט בפרסום נכון את יתרונותיהם לאופי המיוחד של המגזר, יוכלו להנות מכח הקניה הלא מבוטל שלו, ומהנאמנות שלו".

    לדבריו, "מניתוח הפרסום במגזר הכללי והחרדי עולה כי למרות השוני המהותי ביניהם, נרשמת עליה ניכרת בשניהם בפרסום פרוייקטים למגורים ומשרדי ממשלה".

    מפרסמים ומותגים

    מיקום מפרסמי על 2015 שינוי
    1 קבוצת שטראוס 6.49 25%
    2 קבוצת אלקטרה 4.14 ללא שינוי
    קבוצת תנובה 4.14 64%
    4 קבוצת נסטלה 3.31 -16%
    משרד התחבורה 3.31 150%
    6 קבוצת סנו 3.15 -4%
    7 החברה המרכזית למשקאות 2.92 62%
    8 מכבי שירותי בריאות 1.99 62%
    9 קבוצת יוניליוור ישראל 1.47 -55%
    10 קבוצת בנק לאומי 1.34 8%

    יצאו מהטבלה: קבוצת בנק דיסקונט, שירותי בריאות כללית וקבוצת יפאורה תבורי

    נכנסו לטבלה: משרד התחבורה, מכבי שירותי בריאות, קבוצת בנק לאומי


    ניתוח הנתונים
    :

    קבוצת שטראוס שאיבדה השנה את הבכורה במגזר הכללי לסופר פארם, ממשיכה להוביל את טבלת מפרסמי העל של המגזר הדתי עם השקעה של כ- 6.49 מיליון שקלים באמצעות משרד הפרסום בולטון פוטנציאל, המהווים עלייה של כ-25% לעומת שנת 2014.

    המותגים המובילים של הקבוצה בשנה החולפת היו דנונה שלאחר שנת היעדרות חוזר לפרסם ובגדול, עם קמפיין "היחיד שמסייע להסדרת פעילות העיכול האיטית" ו"כל הבריאות של דנונה בכשרות מהודרת במיוחד בשבילך".

    עוד מותג חזק של הקבוצה הוא קפה נמס של עלית שעלה בכ-52% בהשקעה לפרסום בשנת 2015 עם הקמפיינים "להיות בשרי בלי לחשוב פעמיים", "שבו לזמן איכות" ו"מבצע קפה נמס וזוכים"

    במקום השני בטבלת מפרסמי העל נמצאת קבוצת אלקטרה עם השקעה של כ-4.14 מיליון שקלים השומרת על היקף הפרסום שלה משנת 2014.

    מחסני חשמל היא המפרסמת הגדולה בקבוצת אלקטרה עם השקעה של כ-2.36 מיליון שקלים, כשהקמפיין המוביל של החברה ב-2015 היה קמפיין תדמיתי שהדגיש את העובדה שגם בשנת 2015 זכתה הרשת במקום הראשון בשביעות רצון בשירות, לצד הקמפיינים המכירתיים הרגילים של שלם וקח, ומכירות מיוחדות.

    אלקטרה מוצרי צריכה היא המפרסמת השנייה בקבוצה עם השקעה של כ-1.04 מיליון שקלים באמצעות משרד הפרסום תוצאות אפקטיביות עם קמפיין " PLATINUM A – על מזגן כבר לא צריך לשלם הרבה"

    קבוצת תנובה נמצאת במקום השני ביחד עם אלקטרה עם השקעה של כ-4.14 מיליון שקלים בעזרת משרד הפרסום גל אורן BSD ועלייה של כ-64% לעומת שנת 2014.

    תנובה השקיעה השנה כחצי מיליון שקלים על קמפיין עגלת הכסף, בה ניתן היה לזכות ב100 שקלים על כל מוצר תנובה שקונים.

    מעדן קרלו חזר בשנת 2015 לפרסם עם קמפיין " קרלו מיני – מעדן חלב בטעם שוקולד עם קצפת" ומבצע "כיף לשחק" בהשקעה של כ-669 אלף שקלים.

    קבוצת נסטלה רושמת השנה ירידה השקעה לפרסום של כ-16% עם השקעה של כ-3.31 מיליון שקלים.

    בעוד שמטרנה וגלידות נסטלה, שניהם באמצעות משרד הפרסום בולטון פוטנציאל מצמצמים את ההשקעה לפרסום ב-13% ו-55% בהתאמה, מעלה אסם בעזרת משרד הפרסום אפיקים את השקעתה בפרסום בכ-8%.

    בין הקמפיינים הבולטים של הקבוצה ניתן למצוא את "מהדרין ספיישל – בכי? גזים?" של מטרנה, ואת "חטיפי אסם במבצע עשר עשרים שלושים" ו"המכירה הסינית 2" של אסם.

    משרד התחבורה נכנס השנה לדירוג היישר למקום הרביעי עם השקעה של כ-3.31 מיליון שקלים ועלייה של כ-150%.

    הקמפיינים המובילים של משרד התחבורה השנה היו "חושבים חיים" עם תזכורת לכך שיש לתת זכות קדימה להולכי הרגל בסמוך למעבר חצייה, ו"הרשות הלאומית מזכירה" שמבקשת מהציבור לחדד את החושים בעת מעבר במעבר חצייה.

    החברה המרכזית למשקאות עלתה השנה מקום למקום השביעי ורשמה עלייה של כ-62% בהשקעה לפרסום שהם כ-2.92 מיליון שקלים באמצעות משרד הפרסום מימד.

    החברה המרכזית למשקאות העלתה השנה משמעותית את ההשקעה בפרסום של מותגי MULLER, שוקו  מוו, וגבינה צהובה נעם, לצד קמפיין "שהחיינו" של פריגת, ופרסום קבלת כשרות הרב לנדא לפיוז טי.

    בנוסף, קיימה השנה החברה גם מבצע "קיץ על גלגלים" בו ניתן לזכות ברכב משפחתי שכור לשבוע או טיול משפחתי בקניית כלל מוצרי הקבוצה.

    מכבי שירותי בריאות נכנסת לטבלת מפרסמי העל באמצעות משרד הפרסום בולטון פוטנציאל עם השקעה של כ-1.99 מיליון שקלים ועלייה של כ-62% לעומת שנת 2014.

    הקמפיינים הבולטים של הקופה בשנת 2015 היו "לחברי מכבי  זו הייתה שנה תשע"ה נהדרת", "מכבי שוב מובילה בגדול עם 96% חברים מרוצים", "מגיעה לכם רפואה ראשונית ללא תשלום" ו"מכבי גדלה יותר מכל הקופות בישראל".

    קבוצת יוניליוור ישראל רושמת את הירידה הגדולה ביותר בדירוג עם השקעה של כ-1.47 מיליון שקלים שמהווים ירידה של כ-55% לעומת שנת 2014 ויורדת למקום התשיעי בטבלה.

    לצד השקעה של כ-200 אלף שקלים במותג תלמה, צמצמה השנה מאוד קבוצת יוניליוור ישראל את ההשקעה במותגים ברנפלקס, REXONA, ונמס בכוס של קנור.

    בנוסף, הקבוצה צמצמה את ההשקעה בפרסום מותג הגלידה מגנום וקרמיסימו.

    הקמפיינים הבולטים של קבוצת יוניליוור בשנת 2015 היו "קרמיסימו – גלידה משפחתית אהובה בישראל", "מגנום – קרם ברולה – לגלות את התענוג המושלם", "AXE – דאודורנט – אלגנטי מעודן עצמתי" ו"תלמה – חטיפי דגנים – בשבילו זה חטיף  בשבילך זה דגנים"

     

    מותגים

    מיקום מותג 2015 שינוי
    1 משרד התחבורה 3.31 150%
    2 מחסני חשמל 2.36 -31%
    3 מכבי שירותי בריאות 1.99 62%
    מטרנה 1.99 -12%
    5 תנובה 1.86 35%
    6 יפה נוף פלדהיים 1.41 9%
    7 דנונה 1.35 לא פורסם ב-2014
    8 שירותי בריאות כללית 1.30 -19%
    IKEA 1.30 30%
    10 בנק מרכנתיל דיסקונט 1.21 -5%

    יצאו מהטבלה– עיריית ירושלים, ספרי אור החיים.

    נכנסו לטבלה– דנונה, IKEA


    משרדי הפרסום:

    מיקום משרד פרסום 2015 שינוי
    1 בולטון פוטנציאל 19.55 10%
    2 גל אורן BSD 9.97 -9%
    3 אפיקים 9.41 -18%
    3 מימד 9.41 -7%
    5 תוצאות אפקטיביות/RESULTS 6.22 12%
     5 לפם 6.22 45%
    7 FEEDBACK 4.92 3%
    8 בראשית 3.76 37%
    9 BLACK&WHITE 3.26 29%
    10 פרסום חן 2.4 3%-

    גם בשנת 2015 ממשיך משרד הפרסום בולטון פוטנציאל להוביל את טבלת משרדי הפרסום עם השקעה של כ-19.55 מיליון שקלים ועלייה של כ-10% לעומת שנת 2014.

    הלקוחות הבולטים של המשרד בשנת 2015 היו קבוצת שטראוס עם עלייה של כ-25%, מטרנה עם ירידה של כ-17%, מכבי שירותי בריאות עם עלייה של כ-63% וקבוצת בנק דיסקונט עם ירידה של כ-2%.

    הקמפיינים הבולטים של המשרד בשנת 2015 היו "כשיש טעם להישאר עירני!" של קפה טורקי, "היחיד שמסייע להסדרת פעילות העיכול האיטית" של דנונה, "מבצע לחגים 325 עגלות עלינו!" של יש חסד, ו"מהדרין ספיישל – בכי? גזים?" של מטרנה.

    במקום השני בדירוג נמצא משרד הפרסום גל אורן BSD עם השקעה של כ-9.97 מיליון שקלים המהווים ירידה של כ-9% לעומת שנת 2014.

    הלקוחות הבולטים של המשרד בשנת 2015 היו קבוצת תנובה עם עלייה של כ-62%, חוגלה קימברלי עם עלייה של כ-2%, קופ"ח מאוחדת עם ירידה של כ-23%, אופטיקה הלפרין עם ירידה של כ-23% וקבוצת בנק הפועלים עם ירידה של כ-43%.

    הקמפיינים הבולטים של המשרד בשנת 2015 היו "עגלת הכסף" של קבוצת תנובה, "סדרת המעדנים – לא רק לילדים מגיע …" של מעדן YOLO, "קרלו מיני – מעדן חלב בטעם שוקולד עם קצפת" של מעדן קרלו, ו"טיטולים – טיטולים שיק" של חוגלה קימברלי.

    את המקום השלישי בטבלה חולקים משרדי הפרסום אפיקים ומימד עם השקעה של כ-9.41 מיליון שקלים כל אחד.

    אפיקים רושם השנה ירידה של כ-18% ובין לקוחותיו ניתן למצוא את שירותי בריאות כללית עם ירידה של כ-8%, קבוצת סנו עם ירידה של כ-28%, אסם עם עלייה של כ-8%, ומפעל הפיס עם עלייה של כ-18%.

    בין הקמפיינים הבולטים של המשרד ניתן למצוא את "חטיפי אסם במבצע עשר עשרים שלושים" ו"המכירה הסינית 2" של אסם, "בשבילך" של שירותי בריאות כללית ו"כל התורה במקום אחד" של בזק.

    נציין כי אפיקים זכה השנה באמון מחודש ובמכרז של 3 מלקוחות העוגן שלו: כללית, פייס ועיריית ירושליים.

    מימד רשם השנה ירידה של כ-7% ובין לקוחותיו ניתן למנות את החברה המרכזית למשקאות עם עלייה של כ-65%, קבוצת יוניליוור ישראל עם ירידה של כ-55%, קבוצת סנו עם ירידה של כ-3%, וחברת אבוט עם ירידה של כ-.35%.

    בין הקמפיינים הבולטים של המשרד ניתן למצוא את "שהחיינו" של פריגת, "מבצע קיץ על גלגלים!" של החברה המרכזית למשקאות, "היחיד ללא תוספת סוכר וללא ממתיקים מלאכותיים" של שוקו מוו ו"למהדרין – סימילאק במבצע שנותן … יותר!" של סימילאק.

    משרד הפרסום תוצאות אפקטיביות ממוקם במקום החמישי עם גידול של 12% והשקעה של כ-6.22 מליון ש"ח. תוצאות אפקטיביות בלט השנה עם כפר הנופש של ספרינג TEA ו-RC  קולה של יפאורה תבורי, עם מזגני אלקטרה תחת הסלוגן "על מזגן כבר לא צריך להתפלפל", שניצל תירס של תפוגן ולקוחות נוספים כמו קרן ההסעות, ארגון שותפים לתורה ועוד.

    משרד הפרסום לפ"מ חולק עם תוצאות אפקטיביות את המקום החמישי ורושם עלייה של כ-45% עם השקעה של כ-6.22 מיליון שקלים.

    את העלייה ניתן לייחס בין היתר למשרד התחבורה שרשם עלייה של כ-129%, משרד הבריאות עם עלייה של כ-374%, משרד הפנים עם עלייה של כ-124%, ופיקוד העורף עם עלייה של כ-500% לעומת שנת 2014.

    הקמפיינים הבולטים של המשרד בשנת 2015 היו "חושבים חיים" ו"הרשות הלאומית מזכירה" של משרד התחבורה, "מסלול שחר – פרנסה עם שחר" של צה"ל לעידוד גיוס לצבא, ו"אין סומכים על הניסים" של פיקוד העורף".

    משרד הפרסום בראשית ממשיך בצמיחה ורושם השנה עלייה של כ-37% והשקעה של כ-3.76 מיליון שקלים.

    בין לקוחותיו של המשרד ניתן למצוא את קבוצת סנו עם עלייה של כ-390%, ביג ליס עם עלייה של כ-103%, וקבוצת בזק עם עלייה של כ-83%.

    הקמפיינים הבולטים של המשרד השנה היו "014 – מסלול בשורות טובות" של בזק בינלאומי, "תיאדנט – מי פה – יום רענן מתחיל בתיאדנט" ו"שמפו 10 – יותר רכות יותר ברק" של סנו.

    יש לציין גם את משרד Black&White שרשם גידול של כ-29% בזכות תקציבי קרן השביעית ועיריית בני ברק.

    אברהם בריסק יו"ר בולטון פוטנציאל הגיב לדו"ח ואמר כי "לפי נתוני הלמ"ס ובנק ישראל, שיעור הצמיחה של המגזר החרדי הוא הגבוה ביותר מבין הקהלים בישראל. מדובר במגזר שמכפיל את עצמו בכל 10-16 שנים. המגזר החרדי הוא בעל פוטנציאל עסקי משמעותי וגדל. ניתן לראות שקיימת בו התפתחות כלכלית ועלייה חדה בצריכה. המגזר החרדי מתרחב מעבר לגבולות הערים החרדיות הוותיקות כירושלים ובני ברק, כאשר גם היקפי הפרסום במגזר הולכים וגדלים. חברות בכל הענפים מתחרות על הצרכן החרדי ומתאימות לו כשרות מהודרת או שירות לפי ההלכה. אני מאמין שעם המשך מגמת הצמיחה הן המספרית והן הכלכלית של המגזר, חברות וגופים רבים נוספים יפעלו במגזר החרדי ויגדילו את אפשרויות הצריכה".



    0 תגובות