מסמך נדיר • כך הצורר הנאצי התחנן על נפשו בפני הנשיא הישראלי

    אריאל שרפר 2 Comment on מסמך נדיר • כך הצורר הנאצי התחנן על נפשו בפני הנשיא הישראלי
    8:13
    18.04.24
    הרב אייל אונגר No Comments on איך מפתחים את תכונת האומץ

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לרגל יום השואה הבינלאומי שיצוין היום (רביעי) ברחבי העולם חשף בית הנשיא בירושלים מסמכים מקורים מתקופת משפטו של הפושע הנאצי אדולף אייכמן שנלכד והובא למשפט בישראל ונידון למוות.

    בין המסמכים נמצאה גם בקשת החנינה של אייכמן מנשיא המדינה דאז יצחק בן צבי שנדחתה. "בהערכת אישיותי נתפסו השופטים לטעות מכרעת, כיוון שאינם יכולים להעתיק עצמם לתוך הזמן והמצב בהם נמצאתי", כתב אייכמן במכתב החנינה, "לא נכון שהייתי אישיות רמת מעלה עד כדי כך שהייתי יכול לחלוש, או שהייתי חולש באופן עצמאי, על רדיפת היהודים. מעולם לא שמשתי בדרגת שירות כה גבוהה שהייה צריכה להיות כרוכה בסמכויות מכריעות ועצמאיות כל כך. לא נתתי שום פקודה בשמי שלי, אלא תמיד פעלתי 'בפקודה'".

    723817_C
    אייכמן, המשיך לטעון במכתב כי "לא נכון שמעולם לא הושפעתי על ידי רגשות אנושיים. ביקשתי מיד להעבירני לתפקיד אחר וגיליתי מרצוני בשעת חקירתי את הזוועות שלא היו ידועות עד אז, כדי לעזור לקבוע את האמת כדבר שאין חולקים עליו. אני מצהיר שוב: אני מתעב כפשעים גדולים ביותר את הזוועות שבוצעו ביהודים".

    לדבריו, "יש למתוח קו בין המנהיגים האחראיים לבין האנשים אשר, כמוני, נאלצו לשמש רק כלי שרת בידי המנהיגות, לא הייתי מנהיג אחראי, ולכן איני מרגיש את עצמי אשם. אני מבקשך, כבוד נשיא המדינה, להשתמש בזכות החנינה ולצוות שפסק דין המוות לא יבוצע".

    המכתב המלא של אייכמן

    המכתב המלא של אייכמן

    ד"ר רוברט סרווציוס עורך דינו של אייכמן, הגיש בשמו את הבקשה הרשמית שבה נטען כי "הנידון לא פעל מתוך עמדה אנטישמית, אלא מתוך שהיה כבול במערכת הכפייה הביורוקרטית, ובשל שכך יש להתחשב שפעולתו של הנידון נגרמה על ידי מאורעות מדיניים שהנידון, כאדם לא חשוב, נדחף לתוכם על ידי הגורל".

    עוד כתב עורך דינו כי "כן מבקש אני לשקול אם ביצוע עונש המיתה יכול לשמש לתכלית מוצדקת, טעמו של המשפט לא יכול היה להיות אלא קביעתן המשפטית של זוועות רדיפת היהודים. בכך הושגה תכלית המשפט; לעומת זה נראית אישיותו של הנידון כדבר טפל, והיא תוארה על ידי הפובליציסטיקה תוך הגזמה ושלא כהלכה".

    אייכמן ועורך דינו לא הצליחו לשכנע את הנשיא בן צבי שהשיב להם במיידי כך: "לאחר שנתתי את דעתי לכל החומר שהיה לפני, הגעתי לכלל מסקנה כי אין כל הצדקה להעניק לאדולף אייכמן חנינה או להמתיק את העונש שהוטל עליו על ידי בית המשפט".

    אייכמן, בן צבי

    בן צבי הוסיף על המכתב בכתב ידו פסוק מספר שמואל א': "כאשר שיכלה נשים חרבך, כן תשכל מנשים אמך".

    יצוין, כי יום השואה הבינלאומי יצוין בטקסים במדינות שונות ברחבי העולם בדגש על סכנת האנטישמיות ההולכת וגואה במדינות רבות באירופה.



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      ימח שמו גם רצח יהודים בדם קר וגם ביקש חנינה כמו מיסכן
      אין חנינה לאף רוצח מתועב שרוצח יהודים באכזריות בגלל היותם יהודים חפים מפשע!!!!!!!!!!!!!!!!!