תקצוב ללא ליבה • ח"כ מרגי: "ילדיי זכו ולמדו מתמטיקה ואנגלית"

    דוד לזר 4 Comment on תקצוב ללא ליבה • ח"כ מרגי: "ילדיי זכו ולמדו מתמטיקה ואנגלית"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הבוקר (רביעי) התייחס חבר הכנסת ויו"ר ועדת החינוך יעקב מרגי לכוונת חברי הכנסת החרדים להגיש הצעת חוק לביטול ההגבלות על תקצוב מוסדות חרדיים שלא מלמדים ליבה.

    הח"כים החרדים ממשיכים להסתער: תקצוב מוסדות ללא ליבה • בנט: "לא יהיה"

    בדברים שאמר מרגי למרדכי לביא ב'מהדורת הבוקר' ב'קול חי' הוא הבהיר כי "אין הכוונה שלא יהיו לימודי ליבה במגזר החרדי – אלא שלא יהיה חיוב ללמוד לימודי ליבה במוסדות החרדים – דבר שנקבע בממשלת לפיד – הליכוד – ממשלה שהתנתה את תקצוב המוסדות בלימודי הליבה, ואנחנו רק רוצים שנחזור למצב הקודם".

    לדבריו, "בתקופת לפיד התקוממתי שקיצצו תקציבים לתלמודי התורה ולישיבות שלא למדו לימודי ליבה, הייתה כאן אמירה פוליטית ופופוליסטית בתקופה של יש עתיד והליכוד, אבל מוסדות חרדים שרוצים ללמד ליבה הם עשו זאת לפני החוק ויעשו זאת אחרי השינוי בחוק, אבל בכפייה זה לא שייך להעשות".

    אתה שלם עם שינוי החוק? "אני חתום על היוזמה ובוודאי שזה נכון, מצד אחד, אני מברך את המוסדות החרדים שמלמדים ליבה, ואני גם מברך את הישיבות ותלמודי התורה שגדולי ישראל הורו להם לא ללמוד ליבה".

    מרגי הוסיף כי "הנה בתי הספר של מעיין החינוך התורני ושל החינוך העצמאי מלמדים ליבה, ותלמודי התורה והישיבות לא מלמדים ליבה, וכך גם הייתה דעתו של מרן".

    היכן ילדיך למדו? "ילדיי למדו במוסדות במעין החינוך התורני, והם זכו ולמדו מתמטיקה ואנגלית", לדבריו, "ילדים אחרים, אם הוריהם ורבותיהם חושבים שהם לא צריכים ללמוד אנגלית ומתמטיקה זה זכותם וזה בידיהם".

    "לא אישית חסרה לי אנגלית, ואני מנחם את עצמי שבזמן הזה קבעתי עיתים לתורה ועשיתי דברים חשובים", אמר מרגי לסיום.



    4 תגובות

    מיין תגובות
    1. 4

      בס"ד

      בוקר טוב !!! פעם ראשונה ששומעים את הרב מרגי יו"ר וועדת חינוך מתבטא בעניין החינוך החרדי, איפה הוא היה עד עכשיו?
      כיצד הוא מתכוון לעצור את ההשתוללות של פקידי משרד החינוך שליחי בנט שהוציאו בימים האחרונים נוהל איתנות פיננסית ונוהל תקצוב שמיועדים למנוע קבלת רשיונות ותקציבים מהחינוך החרדי בשנת הלימודים הקרובה?
      מה הוא עשה עד עכשיו כדי שסוף סוף עשרות מוסדות חינוך חרדיים יקבלו את הרשיונות והתקציבים שלא קבלו מתחילת שנה ויוכלו לשלם משכורות לעובדיהם?
      מה הוא עשה בכדי שייושמו הסעיפים שבהסכמים הקואלציוניים המחייבים הקמת וועדה שתבדוק מה הוא הסכום הריאלי של התקצובים המחוייבים
      בעניין זה בסעיף 67 בהסכם הקואלציוני: "שר החינוך יקים צוות שיבחן את דרכי החישוב של 55% ו/או 75% לצורך הגדרת התקצוב במוסדות הפטור והמוכר שאינו רשמי. בנוסף, הצוות יבחן את יישום כללי הדיווח הקיימים"
      שאלות אלו כיצד התחשיב מבוצע (ואנו יודעים לפי דו"ח מישור חשבות שהוצג בוועדות הכנסת שהתקצוב מבוצע במכוון באופן חלקי ביותר) צריך שישאלו ויבדקו בוועדת חינוך גם לולי זה היה מתחייב מההסכמים הקואלציוניים!
      מה הוא עשה כדי לבלום את ההתנגחות של בנט שפועל היפך מסעיף סעיף 55: " בתוך 60 יום(!!!) מיום הקמת הממשלה, יקים שר החינוך ועדה להסרת החסמים והביורוקרטיה לרישוי וחידוש רישוי בתי ספר וגני ילדים, זיקה בין הרישוי לתקצוב ויישום כללי הדיווח הקיימים… כמו כן, תדון הועדה בכל נושא הביורוקרטיה הכרוכה בתקצוב מוסדות החינוך החרדיים… בועדה יהיו חברים נציגות מקצועיתממשרדי החינוך,האוצר,הבריאות,הפנים …ונציגות מטעם מוסדות החינוך החרדיים. הועדה תגיש מסקנותיה לא יאוחר מיום 30.11.2015(!!!)"
      כיצד בדעת הרב מרגי לעצור את הקפריזות של שר החינוך שמשסה עשרות מפקחות נגד מוסדות החינוך החרדי ומבזבז לשם כך מליונים (במקום להקציבם לשיפור תנאי המוסדות החרדיים) בזמן שבחינוך הערבי ובשאר מוסדות המוכש"ר החילונים אין ולו מפקח או מפקחת אחת כפי שהתריע על כך מבקר המדינה בדו"ח האחרון?
      האם כל השאלות האלו או חלקן עלו על שולחן וועדת חינוך??

    2. 3

      הולכים בדרכו של מרן. מרן זצ"ל גם לא למד אנגלית והוא תרם לעולם יותר מכל דוברי האנגלית.

    3. 2

      ב"ה
      כל המאבק בנושא נוהל איתנות פיננסית מנוהל בצורה לא נכונה
      על ידי מובילי המאבק, במקום לשאת ולתת עם הפקידים שפועלים עם מטרות מוכתבות מראש, באיזה רף וכמה מותר להם להתעלל במוסדות עם נוהל זה צריך להכריז בגיבוי החכי"ם ששום מוסד לא מגיש את הנדרש בנוהל זה עד להסדרת התקצוב מול הדרישות של משרד החינוך ממוסדות החינוך החרדים בתחשיב שמאזן הכנסות מול הוצאות בליווי של רואי חשבון, ובאופן שיבטיח שמשרד החינוך לא מוביל לפי פחת גם את המוסדות הבינוניים (לצערינו רוב הנציגים של מובילי המאבק מייצגים מוסדות גדולים מאוד שלא משקפים את המצב של מוסדות רבים)
      בתוך התחשיב חייב שילקח בחשבון מצבם של מרבית המוסדות החרדים שלא מקבלים תקציבים מונציפליים
      בדרישות להוצאות לא יתכן שמשרד החינוך יחייב מוסדות חינוך להוציא גם על מה שמתחייב בהסכמים קיבוציים שמוסדות החינוך החרדי לא מהווה חלק מהם
      זאת עד להתאמת התקציב לשיעור שמאפשר גם תשלומים אלו
      כל חריגה בדרישות של הוצאות העולה על הכנסות, מהווה בעצמותה חתירה של פקידי משרד החינוך להחריב את מוסדות החינוך
      נקווה להתעשתות כל הנוגעים בדבר!!!

    4. 1

      ב"ה
      כל המאבק בנושא נוהל איתנות פיננסית מנוהל בצורה לא נכונה
      על ידי מובילי המאבק, במקום לשאת ולתת עם הפקידים שפועלים עם מטרות מוכתבות מראש, באיזה רף וכמה מותר להם להתעלל במוסדות עם נוהל זה צריך להכריז בגיבוי החכי"ם ששום מוסד לא מגיש את הנדרש בנוהל זה עד להסדרת התקצוב מול הדרישות של משרד החינוך ממוסדות החינוך החרדים בתחשיב שמאזן הכנסות מול הוצאות בליווי של רואי חשבון, ובאופן שיבטיח שמשרד החינוך לא מוביל לפי פחת גם את המוסדות הבינוניים (לצערינו רוב הנציגים של מובילי המאבק מייצגים מוסדות גדולים מאוד שלא משקפים את המצב של מוסדות רבים)
      בתוך התחשיב חייב שילקח בחשבון מצבם של מרבית המוסדות החרדים שלא מקבלים תקציבים מונציפליים
      בדרישות להוצאות לא יתכן שמשרד החינוך יחייב מוסדות חינוך להוציא גם על מה שמתחייב בהסכמים קיבוציים שמוסדות החינוך החרדי לא מהווה חלק מהם
      זאת עד להתאמת התקציב לשיעור שמאפשר גם תשלומים אלו
      כל חריגה בדרישות של הוצאות העולה על הכנסות, מהווה בעצמותה חתירה של פקידי משרד החינוך להחריב את מוסדות החינוך
      נקווה להתעשתות כל הנוגעים בדבר!!!