- רדיו קול חי - -

דרמה בפרשת הסמינרים • הרב מאיר ינהל סמינר חדש של 'הפלג הירושלמי'

מודעה לכאורה תמימה התפרסמה הבוקר (שלישי) בביטאון 'הפלס' של קהילת 'בני תורה' שבו התבשרו הקוראים על פתיחת הרישום ל"סמינר החדש בבני ברק".

תחת לוגו הסמינר, 'אהל רחל' – על שמה של רעיית ראש הישיבה מרן הגר"ש אוירבאך, נכתב: "הודעה חשובה ומשמחת, בשבת והודיה להשי"ת, הננו שמחים להודיע לציבור בני התורה על פתיחת הרישום לסמינר החדש בבני ברק לשנת הלימודים תשע"ז הבעל"ט".

אלא שמתברר כי הסמינר החדש שעתיד להפתח – יעמוד בניהולו של המנהל המיתולוגי הרב שמואל מאיר, זאת לאחר שפוטר בשנה האחרונה מניהול הסמינר בבני ברק לאחר שנים רבות שהיה בתפקיד.

2734e8d1-60b5-41d0-8e60-ed378ed32381 [1]

במהלך מאבקי השליטה על הנהלת 'סמינר מאיר', מונתה על ידי גדולי ישראל מנהלת חדשה, הרבנית רחל בורנשטיין-גפן, כשהמנהל הוותיק של הסמינר, הרב מאיר, מתנגד לכך. הוא מינה את הרבנית חנה אריאל לנהל את הסמינר, אך בהתערבות 'דגל התורה' חתם ראש העיר חנוך זייברט על מינויה של הרבנית בורנשטיין. בעקבות כך, החליטו ב'בני תורה' להקים סמינר חדש בעיר בני ברק.

טרם ברור אם ראש העירייה זייברט יסייע בידי מנהלי הסמינר לקראת הקמתו. זאת למרות שיהיה מעניין לעקוב אחר התפתחות הסמינר החדש, שבאופן יחסי שובר את המונופול של הרב וולף במגזר האשכנזי בבני ברק, שכן הסמינרים המרכזיים בבני ברק נשלטים על ידו (וולף, כהנא, מאיר), ומשוייכים לדגל התורה.