- רדיו קול חי - -

האדמו"ר רבי ברוך אבוחצירא: "בדור הזה אף אחד לא זכה להגיע לקרסול של אבי"

לרגל יום פטירתו של סידנא בבא סאלי זצ"ל שתחול מחר, העניק בנו האדמו"ר רבי ברוך אבוחצירא ראיון מיוחד לאבי מימרן ב"מהדורה המרכזית", ובו שיתף בסיפורים אישיים, העניק מברכותיו, וסיפר על המתרחש בציון הקדוש.

"הצדיקים, גם שנים אחרי פטירתם מותירים רושם, הנה, רבי שמעון בר יוחאי, 1800 שנה אחרי ואנחנו מרגישים כאילו אתמול היה אתנו. הצדיקים מצד אחד משאירים חלל ריק מצד שני הם ממלאים אותו", אמר האדמו"ר.

הוא הפליג בשבחי אביו זי"ע: "בדור הזה אף אחד לא זכה להגיע לקרסול שלו, הוא השאיר חלל ריק וממלא אותו בקדושה ובטהרה. כל יום הציון מלא אנשים הנושעים על ידו. כל הזמן מגיעים סיפורים של אנשים שאומרים: באתי השתטחתי ונעניתי, סיפורים קדושים שהפה לא יכול לספר".

האדמו"ר התמקד בשתי נקודות עיקריות שבגינם – כך הסביר – זכתה משפחת אבוחצירא לדרגותיה הגבוהות. "מור אבי היה אוהב ישראל של הדור. הוא היה מוכן למסור נפשו על כל יהודי זה הסגולה והמיוחדות. ובנוסף, יש את עניין הענווה, הוא תמיד ביטל עצמו. כשאתה מבטל עצמך, הקב"ה אומר – ביטלת? אני ירומם אותך!".

סיפור שהדגים את הענווה, חשף רבי ברוך, "כשהיו באים רבנים מפורסמים, הם היו מכבדים ומתבטלים על ידו. איך שהיו עוזבים – היה יושב על הרצפה ובוכה. ניגשתי ושאלתיו: אבא, מדוע אתה בוכה? אמר לי: "בני, אם יש לי שכר קטן בעולם האמת – באו אלו ולקחו לי אותו". זה הגדולה והקדושה שלהם, לכן זכו שכל תפילה שיצאה מפיהם לא חוזרת ריקם".

כשהתבקש האדמו"ר לשתף בסיפור מופת מיוחד, גולל את סיפורו של ראש ישיבה ליטאית גדול מחו"ל, שלמרות ש"הליטאים בדרך כלל אין בהם כ"כ אמונת חכמים", נפעם מרוח הקודש ומברכתו של הבבא סאלי, בסיפור מטלטל וחוצה יבשות.