משרד הבטחון חוגג: "נכנסים לעידן תקציבי חדש"

    לא זו בלבד שתקציב הביטחון יהיה קבוע לחמש השנים הקרובות ויעמוד על 59.1 מיליארד שקלים,אלא חלקים גדולים ממנו שעד כה היו חלק מתקציב זה יושתו החל מהשנה על משרד האוצר
    קובי פינקלר No Comments on משרד הבטחון חוגג: "נכנסים לעידן תקציבי חדש"
    צילום: Ariel Hermoni/Ministry of Defense
    לא זו בלבד שתקציב הביטחון יהיה קבוע לחמש השנים הקרובות ויעמוד על 59.1 מיליארד שקלים,אלא חלקים גדולים ממנו שעד כה היו חלק מתקציב זה יושתו החל מהשנה על משרד האוצר
    16:24
    28.03.24
    זמן אוויר No Comments on תעלומה: מי פרץ לדף הבית של להיטי אברהם פריד?

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מערכת הביטחון נכנסת לעידן תקציבי חדש. לא זו בלבד שתקציב הביטחון יהיה קבוע לחמש השנים הקרובות ויעמוד על 59.1 מיליארד שקלים,אלא חלקים גדולים ממנו שעד כה היו חלק מתקציב זה יושתו החל מהשנה על משרד האוצר וכך יגדל ויתפנה למעשה תקציב נוסף למערכת הביטחון.

    לפי דברי נציגי אגף התקציבים באוצר ומשרד הבטחון ,שני הגופים הגיעו להסכמה על העברת הסכומים לבניית גדר ביטחון חדשה בגבול ישראל ירדן,שמירה על אסדות הגז, מעבר מה"ל דרומה וקיצור חודשיים נוספים בשירות החובה, כבר בעוד 4 שנים כחלק מהתקציבים שיתנו על ידי משרד האוצר ולא מתקציבו של משרד הביטחון כפי שהיה עד כה.

    מנכ"ל משרד הביטחון דן הראל אומר היום שמדובר במפנה הסטורי ביחס של משרד האוצר למשרד הביטחון "בצורה כזו נוכל להקדים את גיל הפרישה של קצינים כבר לגיל 35 עם מענקים של עד חצי מליון שקלים,נוכל לקצר את שרות החובה לבנים ולבנות ונוכל לתכנן היטב את התקציב לאור המציאות הביטחונית".

    כמו כן סיכמו האוצר ומשרד הביטחון על העברת תקציב אגף השיקום העומד כיום על 5 מיליארד שקלים לניהול האוצר וכן על העמדת סכום הארנונה הנגבת כיום בידי משרד הפנים מתקציב צהל בסדר גודל של 800 מליון שקלים ולהעמידו על 500 מליון כשסכום זה יירד ממשרד הפנים ולא מתקציב הביטחון.

    ומה יתן משרד הביטחון בתמורה?
    במשרד מבטיחים לייעל מערכות,לקצץ בתקנים, לעבור לשימוש הולך וגדל במטוסים בלתי מאויישים, כשכל אלו יביאו לחסכון של ממש בתקציב. דבר אחד בטוח מכל ההבטחות. שעידן חדש החל ולחיצות הידיים שנראו היום אכן מבטיחות פרק חדש במערכת התקציב הגדולה בישראל.



    0 תגובות