מה מעצבן את הגולשים ברשת החברתית? הטבעוניים

    צבי הדס No Comments on מה מעצבן את הגולשים ברשת החברתית? הטבעוניים
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    חברת בזק פרסמה את הדוח השני למצב האינטרנט בישראל לסיכום שנת 2015, הסוקר את מצב האינטרנט בישראל.

    מהדוח עולה כי בשנת 2015 מספר המשתמשים באינטרנט בישראל עומד על כ-6.3 מיליון. קצב הגלישה ממשיך לעלות בהתאם לשימושים המוגברים ברשת, כאשר רוחב הפס הממוצע באינטרנט הנייח, עומד כיום על 50 מגה – עליה של 25% בהשוואה לשנה שעברה. הגולש הממוצע מוריד כיום קבצים בנפח של כ-3 ג'יגה ביום באינטרנט הנייח, עליה של 40% בהשוואה לשנה שעברה.

    על אף הפופולריות של הפייסבוק, עולה מהסקר כי מרבית הגולשים סבורים כי הוא לא מעוות את המציאות כאשר החברים ברשת מציגים באמצעותו תמונה ורודה של החיים ומעלים פוסטים חיוביים בלבד. כ-68% מהגולשים מציינים שפייסבוק מתאר תמונה ורודה יותר ומעוותת של החיים, כשבקרב בני הנוער אף מתגברת התופעה ו-89% סבורים כי התמונה המוצגת בפייסבוק מעוותת.

    אגב כך, לציבור הגולשים נמאס מסוגים רבים של פוסטים המציפים את הרשת החברתית, כאשר 25% מצביעים על פוסטים בנושאי טבעונות וצמחונות ככאלה המעצבנים אותם במיוחד, 23% מתעצבנים מפוסטים פוליטיים, 12% מתעצבנים מפניות ישירות לבני הזוג על גבי הרשת ו-11% מתעצבנים מתמונות של אוכל או מצ'ק אין שמעלים הגולשים מנתב"ג.

    בגזרת האפליקציות – האפליקציה הפופולרית בסמארטפונים שלנו היא ללא ספק ווטסאפ. 81% הצהירו כי זו אפליקציה שאינם מוכנים לוותר עליה בשום אופן. אחריה, בהפרש ניכר ובסדר יורד: ווייז עם 61%, האפליקציות של ג'ימייל ופייסבוק עם 34% ואפליקציית יוטיוב עם 17%.

    הסקר בדק גם הרגלים הקשורים לשימוש בסמארטפון בזמן הנהיגה. בהקשר זה, אפשר להגיד שכמעט כולנו חושבים שאין זה אחראי להשתמש בסמארטפון בזמן הנהיגה. 93% מהציבור חושבים שזה חוסר אחריות לסמס תוך כדי נהיגה, אבל – 46% מהנהגים מודים כי הם עושים שימוש כלשהו בסמארטפון בזמן הנהיגה. מבין השימושים שבהם בכל זאת מודים כי הם נעשים בזמן הנהיגה, 17% מהנהגים מודים כי הם קוראים סמסים וווטסאפ, ו-11% גם שולחים. בהקשר זה, 42% הודו כי כאשר הם מכניסים פרטי מיקום לאפליקציית הווייז, הם מקישים "אינני הנהג", אף שהם נוהגים ברכב.



    0 תגובות