לוחמי צדק • המע"מ ירד? למה לא מרגישים בארנק?!

    ארי וידר | צילום: אסף לוקסמבורג ויקיפדיה No Comments on לוחמי צדק • המע"מ ירד? למה לא מרגישים בארנק?!

    מיליוני הנוסעים בתחבורה הציבורית לא זוכים להפחתת המחיר באחוז והם לא לבד • הרווח למדינה בחודשים האחרונים מוערך במליוני שקלים • ח"כ ורבין: "האשמה על משרד התחבורה ולא על החברות" • במשרד התחבורה יודעים ושותקים

    9:52
    29.03.24
    הרב אהרן לוי No Comments on מלכודת גיוס החרדים \\ פרשת צו עם הרב אהרן לוי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בחודש אלול האחרון הודיע ראש הממשלה על הפחתת מס ערך מוסף (מע"מ) באחוז מ-18 אחוז שנגבה ל-17 אחוז, אלא שמסתבר שדווקא משרד ממשלתי שצריך להיות הראשון להישמע להחלטות הממשלה והכנסת, לא עושה זאת כפי הנדרש.

    על פי דיווחי הרשות הארצית לתחבורה ציבורית במשרד התחבורה משתמשים מידי יום כ-1.6 מיליון נוסעים בתחבורה הציבורית בישראל ומבצעים כ-2.4 מיליון נסיעות ביום, באוטובוס או ברכבת.

    אולם מפניות שהגיעו למדור 'לוחמי צדק' עולה כי מיליוני הנוסעים בתחבורה הציבורית לא זוכים להפחתת המחיר באחוז, כפי שנדרש היה לאור התיקון באחוז המע"מ, וכך משלשלת המדינה לקופתה קרוב לארבעה חודשים מיליוני שקלים, שלא בצדק לכאורה.

    חברת הכנסת איילת נחמיאס ורבין מסיעת המחנה הציוני גילתה אף היא את העזות וציינה כי "אף על פי החלטה זו, הורדת המע"מ לא מתגלגלת לאזרחים אלא נעצרת לרוב אצל העסקים".

    נחמיאס ורבין מוסיפה ואומרת "כאשר הממשלה מקבלת החלטה שאמורה להטיב עם האזרחים, עליה לאכוף את ההחלטה ולדאוג כי האזרחים יהנו מההטבה".

    האשמה לא מוטלת לפתחם של חברות התחבורה הציבורית אלא למשרד התחבורה שהוא האחראי הבלעדי לפיקוח על המחירים.

    עו"ד בת אל דסה מעמותת "אמון הציבור" אומרת בתגובה ל'לוחמי צדק': "מחירי הנסיעה בתחבורה ציבורית כולם מפוקחים ואין זה נתון להחלטת החברות אם להפחית את המחיר עקב הורדת המע"מ או לא. הימנעות משרד התחבורה מהפחתת המחירים לצרכן חמורה מאוד כיוון שמדובר בייקור התעריפים כמעט באחוז (0.84%) בחסות הפיקוח וללא כל הצדקה. אמון הציבור קורא לשר התחבורה לוודא שהגבייה ביתר בחסות הפיקוח תוחזר במלואה לציבור במסגרת הפחתת מחירים מכאן והלאה בנוסף להפחתה שכבר תוכננה ותוקצבה".

    במשרד התחבורה מכירים את העוולה הצרכנית האמורה לעיל, אולם בשלב זה טרם העבירו את תגובתם.

    נתקלתם גם אתם בעוולה צרכנית? פנו אלינו באמצעות המייל האדום שבראש האתר, מפרטים את המקרה כולל תאריכים וכל מידע רלוונטי, ואנו נפעיל את מדור 'לוחמי צדק' עבורכם.



    0 תגובות