- רדיו קול חי - -

השר בנט: "אני לא מתייעץ עם רבנים ואמשיך לקרב את הקונסרבטיבים" • האזינו

העימות בין שר החינוך והתפוצות נפתלי בנט לבין הרב הראשי לישראל הגאון רבי דוד לאו מחריף הבוקר (רביעי) ועולה לפסים חדשים, לאחר שבנט הצדיק את דבריו ומעשיו בראיון שהעניק לבצלאל קאהן ב'מדברים אקטואליה' ב'קול חי', לדבריו, "אני מעדיף עיירה בארה"ב עם בית ספר קונסרבטיבי מאשר עיירה בלי כלום. בשונה מהח"כים החרדים לא אתייעץ על כל דבר עם רב", אמר בנט.

הגר"ד לאו: "בנט לא התייעץ עם רב לפני שנפגש עם קונסרבטיבים" • האזינו [1]

כזכור, בשהותו בארה"ב השר בנט ביקר בבית ספר קונסרבטיבי – עובדה שגררה ביקורת רבנית קשה עליו. הרב הראשי הגר"ד לאו ששמע את דבר הביקור תקף את השר ב'קול חי' ואמר כי "אני חושש שהוא לא התייעץ עם רב בטרם נפגש עם קונסרבטיבים בארה"ב. זו התנהלות שלא מקובלת על כלל ישראל. הם מרחיקים יהודים מהמסורת ומהעבר שלנו", אמר הרב לאו.

בתגובה תקף בנט את הרב הראשי וכתב כי "נאמרו היום דברים שאסור שיאמרו ע"י מנהיג ציבור בכיר בישראל. קרוב יהודי העולם היא משימה קיומית לעם היהודי. אמשיך בכך".
תגובתו גרה זעם רב גם בקרב רבנים הנמנים על הציבור הדתי לאומי שטענו כי אסור לשר בישראל לדבר ככה על הרב הראשי לישראל בפרט ועל רבנים בכלל.

הבוקר כאמור הגיב בנט לסערה ב'קול חי' ולדבריו, "לא אני יזמתי את העימות אלא הרב הראשי שבחר לתקוף אותי, ואני עניתי לו ש'אני מצטער, אבל אני שר התפוצות'".

המראיין בצלאל קאהן ניסה להסביר לשר את ההשקפה החרדית והדתית בייחס לרפורמים והקונסרבטיבים בכך שהם פועלים במהותם להרוס ולהוקיע את היהדות והם אלו שגוררים את עם ישראל להתבוללות הקשה.

"אני חלוק על הניתוח הזה, הוא לא נכון", השיב בנט, "עיקר ההתבוללות היא בקרב אלה שמנותקים לגמרי מהיהדות ולא מקרב הרפורמים, אתה באמת סבור שעדיף שבאותה עיירה בארה"ב לא יהיה מוסד קונסרבטיבי שמתפללים בו ולומדים בו כל יום עברית ועל מדינת ישראל?".

על הפעולות של חב"ד בעולם אמר השר בנט כי "זה לא סוד הקשר שלי עם חב"ד – הם עושים עבודה מדהימה, אבל עובדתית הם לא יודעים להגיע לכולם בעולם".

על ההתייעצות עם הרבנים אמר השר בנט כי "בשונה מח"כ החרדים אני לא מתייעץ על פעילותי הפוליטיות והמדיניות עם רבנים, זאת על פי התנועה שאני עומד בראשה, על נושא הלכה אני אתייעץ", לדבריו, "אצלכם הכל הלכה, לגיטימי, אבל דרכינו שונה ואני לא מתכוון כשר חינוך והתפוצות לשנות מכך, וגם בעתיד אמשיך לפעול שלא על כל דבר אני ניגש למועצת גדולי התורה. אני גלוי עם זה ואני לא מסתיר את זה".

אולם למרות דעתו של בנט הוא הבהיר כי "אני מתנגד להכרה בגיור שהוא לא אורתודוקסי".

/wp-content/uploads/2015/12/ראיון-נפתלי-בנט-16-12-15.mp3 [2]