- רדיו קול חי - -

זעם במגזר החרדי • היועץ החדש של נתניהו: אויב הילודה החרדית

זעם במגזר החרדי בעקבות הודעת ראש הממשלה בנימין נתניהו הערב (מוצ"ש) על כוונתו למנות את פרופ' אבי שמחון ליו"ר המועצה הלאומית לכלכלה במשרד ראש הממשלה.

פרופסור שמחון התבטא באופן חמור נגד הילודה במגזר החרדי. בשנת 2010 בעת ששימש כיו"ר הוועדה המייעצת לשר האוצר לשעבר יובל שטייניץ, הוא אמר בכנס 'שדרות לחברה' כי על החרדים להפחית את שיעור הילודה, לדבריו, "אתם צריכים להגיד להם, זה חסר אחריות, אתם עושים רע לילדים שלכם, לחברה שלכם", אמר שמחון.

כמו"כ הוא הוסיף כי "אדם רגיל בודק כמה ילדים הוא יכול לכלכל, ואת המיסים שהוא משלם מעבירים למי שיש שמונה ילדים בלי יכולת לכלכל אותם".

אבי שמחון [1]

אבי שמחון

בשנת 2010 הוא נאם בועידת גלובס בשנת 2010 ואף שם הוא האשים את החרדים ואת הילודה המרובה שלהם בעוני בישראל, "חלק גדול מהעוני בישראל הוא תולדה של התנהגויות מסוימות. במדינת ישראל ישנה תופעה שלא קיימת באף מדינה מפותחת בעולם: לשכבות אוכלוסייה שלמות ישנן שבעה, שמונה ואף עשרה ילדים", אמר שמחון.

לדבריו, "אנחנו חייבים לשאול את עצמנו כחברה, מה עלינו לעשות לטובת האנשים הללו, שמזיקים לעצמם וילדיהם. עד שהבעיה הזו לא תיפתר, לא נוכל למגר לא את העוני ולא את האי-שוויון, כי הכנסה שמתחלקת בעשרה, ברור שאינה מספיקה. כך אנו מגדלים דורות של עוני. זו בעיה אקוטית והיא ייחודית לישראל".

בעקבות המינוי, ח"כ אורי מקלב הגיב ואמר כי "זהו מינוי שגוי ואינו מתאים. שמחון הינו מהשבעים שלא רק שאינם חשים את הרעבים והעניים, אלא אף סוברים שהעניים מונעים מהם להיות מדושנים יותר. בעלי הדעות הללו הינם אנוכיים, מנותקים ואכזרים. מינוי של יועץ כזה בממשלה חברתית היא מינוי בלתי מוצלח. ראש הממשלה נכשל לאחרונה בכמה מינוים בהם תמך ומינוי זה הוא כנראה הגרוע שבהם".

הערב אמר ראש הממשלה נתניהו עליו כי "אני משוכנע שפרופ' אבי שמחון בתפקידו כיושב ראש המועצה הלאומית לכלכלה, יסייע לממשלה ולי להתמודד עם האתגרים הכלכליים והחברתיים שעומדים בפנינו, ולהמשיך ולהוביל את כלכלת ישראל לצמיחה ולשגשוג לטובת כלל אזרחי ישראל".

פרופ' אבי שמחון עצמו אמר כי "אני מודה על האמון שנותן בי ראש הממשלה ומקווה שאסייע לו בהובלת התהליכים החשובים לביצור מעמדה של כלכלת ישראל ולשיפור רווחתם של אזרחי ישראל. אני מודע לאחריות הנדרשת מראש המועצה הלאומית לכלכלה. אני יודע שמחכה לי במועצה צוות של אנשים מעולים ומקצועיים ושאזכה לעצתו ולעזרתו של קודמי בתפקיד".