- רדיו קול חי - -

אינטרנט בציבור החרדי אסור או מותר? יוסי חיים שובר מוסכמה

אינטרנט בציבור החרדי אסור או מותר?

זו דעתי.
אינטרנט הוא כלי משחית לאדם שנחשף אליו בגיל 23 או למעלה מכך, כן . הוא משחית את כולם אבל יותר מכך הוא משחית את מי שנחשף אליו פתאום לצורכי עבודה ופרנסה. הוא מגלה עולם שלם שהיה סגור בפניו וכרגע בגלל צורך הפרנסה האינטרנט אצלו בבית ולכאורה בהיתר.

-אינו דומה צעיר בן 14 שגילה את האינטרנט כבר ראה צ'טים בחייו והבין שלא יוצא מזה מאומה, ראה סדרות שונות וגלש הרבה באיסור גמור בעוד דברים. הוא מגיע לאיזה שהוא גיל שהוא מבין שהוא צריך לדאוג לחייו. לכסף שלו לאישה אמיתית וטובה ואת כל זה 'הארי פוטר' עם כל הכבוד לא יכול לתת.

הכרתי עשרות רבות בחורים שראו סרטים בצעירותם ו'טחנו' סדרות וספרים אבל עם הגיעם לשידוכין הבינו שכך לא בונים בית לא משנה מה רמת הדת שלך, אז הוא זונח קצת את האינטרנט כדי לחיות חיים גשמיים לגמרי אבל בכל אופן מקורקעים, הוא עכשיו יעשה כסף בחנות שבה הוא עובד, בעסק פלאפונים הקטן שהוא פתח, או בלימוד פרסום נוו באמת, למי יש זמן לראות את הפרק החדש של שטיסל, שהוא לומד משהו שיכול להכניס לו כסף לפחות כמו השחקן הראשי שם?? כך על פי החלום שלו.

במילים פשוטות הוא מוותר על עולם הזה בשביל עולם הזה אחר, בוגר יותר.

אך אברך צדיק שהתחתן ולפתע הוא צריך,הוא באמת צריך אינטרנט והרב התיר לו , פתע הוא מגלה עולם שלם שלא הייתה לו בו דריסת רגל הוא בעצם עובר את מה שהצעיר ההוא עבר בגיל 14!!! הוא נחשף לעולם ענק!!! והכי מפחיד, שכבר יש לו פרנסה כי האישה קצת עובדת וגם הוא בכולל נשארו לו רק ההנאות והתפוח האסור בלי לפגוש את הנחש, לכן לאברך זה מסוכן יותר.

מה אני בעצם אומר שלשבבניק מותר ולאברך אסור? לא מינה ולא מקצתיה, לשניהם אסור רק השבבניק כבר עבר את התהליך שהאברך עובר בגיל 25.

ואם תביאו לי דוגמאות?! א'. אנחנו לא חיים מדוגמאות כי על כל דוגמא כזו ישנה דוגמה הפוכה. ב'. אני מדגיש שאדם שלא נופל בגלל שהוא לא יחליף עולם הזה בעולם הזה אחר, זה עדיין רע אבל הרע במיעוטו.

אתם לא חייבים להסכים כמובן,אבל איך פתחתי? – זו דעתי.

אתם מוזמנים לכתוב לנו את דעתכם בנושא