- רדיו קול חי - -

מרגי: "אם ימונה חרדי שיבחר לעשות איפה ואיפה – אקדש מלחמת חורמה נגדו"

ח"כ יעקב מרגי יו"ר ועדת החינוך בכנסת, התייחס ב"מדברים אקטואליה" לטעמות של מנהלי המוסדות נגד משרד החינוך, וסרב בתוקף להצטרף למקהלת הרוטנים: "כיו"ר ועדת החינוך, לא הגיעה אליי ולו תלונה אחת הנוגעת להתערבות המשרד בתכנים של מוסדות החינוך החרדיים". אמר.

מרגי שטח את משנתו בסוגיה: "הדברים מתערבבים, מין בשאינו מינו, יש כאן הרבה פרמטרים, וצריך לעשות סדר. אף אחד לא הגיע אלינו בתלונה שמתערבים לו בנושאים פדגוגיים, חינוכיים וערכיים, ישנה ביקורת חיונית של המשרד בעיקר בנושאי אפליה ובדיקה של נושאי שכר, שהם בודקים שצוותי ההוראה מקבלים משכורות ושלא עושקים אותם".

"תבינו, יש הבדל גדול בין שמי שמסתכל על עצמו ועל טובתו בלבד לבין מי שכמוני, מסתכל על כל נושא החינוך, החל מגני ילדים, בתי ספר וסמינרים בראייה רחבה. אם אשמע תלונה אחת, אם הייתה מגיעה תלונה ולו הקטנה שמישהו מנסה להתערב בתכנים אין סיכוי שהייתי עומד מנגד. אין לדיין אלא מה שעיניו רואות".

הוא שב על דעתו הנחרצת, לפיה כל הזעקה של מנהלי המוסדות מוקמת בגלל הטיפול של המשרד בקבלת תלמידות, התערבות הפוגעת באינטרסים האישיים של המנהלים: "אף אחד לא יכול לברוח מזה, הצעקה הזאת קמה בגלל 600 בנות שישבו בבית על כריות של דמעות, ובכו על שלא התקבלו".

מרגי התייחס למכרז החדש על ראשות המחוז החרדי: "יש מכרז שמתנהל כדת וכדין במשרד החינוך, אני סמוך ובטוח שצמרת המשרד תנהל הליך שקוף ותקין. אם יבחר חרדי 'מטעם' שידע לעשות איפה ואיפה ויחזיר את המצב לקדמותו – אני אלחם מלחמת חרמה. אך אם הוא ידע להכיל את כולם, אברך הטוב והמטיב. הטוב על זה שהוא יודע להכיל את כולם, והמטיב על זה שיש חרדי בתפקיד".

"בניגוד לאחרים, אין לי עמותות, אין לי מוסדות, לא אינטרסים ולא נפוטיזם. אין לי שום דבר אחר מלבד טובת ילדי ישראל", סיים מרגי.

האזינו לראיון המלא:

http://84.95.137.56/var/lib/asterisk/sounds/newscontents/Untitled_2_guIaCjt.wav [1]