פרסום ראשון: אירוע למנהלי בתי ספר בירושלים יערך באולם המארח מיסיונרים

    ישראל פרייא 1 Comment on פרסום ראשון: אירוע למנהלי בתי ספר בירושלים יערך באולם המארח מיסיונרים
    9:00
    24.04.24
    הרב בנימין מילצקי No Comments on הצטרפו לאלפי הלומדים: בבא מציעא דף נ"ו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    פרסום ראשון: מחוז ירושלים של משרד החינוך יערוך מחר אירוע למנהלי בתי הספר של המחוז ובמרכזו חלוקת תעודות הוקרה, באולם התפילה של כנסיה מיסיונרית, בבניין כלל שבמרכז ירושלים.

    רבנים ואנשי חינוך שהתוודעו לעניין התגייסו למנוע את האירוע המביש, אך עד כה, כל נסיונות ההידברות מול מנהל המחוז להעביר את האירוע למקום אחר, עלו בתוהו.

    אולם התפילה המיסיונרי פעיל רק פעם בשבוע ובשאר הזמן הוא מושכר. מעבר לאיסור ההלכתי להיכנס אליו, ישנה בעיה של מימון הפעילות המיסיונרית ושל גושפנקה ממשלתית לפעילותם.

    אחד הגורמים החרדיים המעורבים אישר באוזני 'קול חי' כי התקבלו פניות רבות מרבנים ומנהלים, וכי נעשו ניסיונות רבים מתחת לפני השטח לשינוי מקום האירוע, ניסיונות שכאמור, לא עלו יפה.

    גורמים במשרד החינוך מסרו ל'קול חי' כי: "האירוע המדובר מיועד למנהלי מחוז ירושלים במשרד החינוך, האולם נבחר באמצעות חברה שנמצאת בהתקשרות חוזית מול המשרד, לשם מתן שירותי השכרה של אולמות. מדובר באולם אירועים שנערכים בו אירועים שונים ובכלל זה גם כנס המנהלים הנושא אופי פדגוגי – חינוכי בלבד".

    ניסיונות 'קול חי' לקבלת תגובה ממשרד החינוך, לא צלחו, היא תתפרסם במלואה לכשתתקבל.

    cc922c0e67105a252abe7491fa645507



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      בס"ד

      מה הפלא? מנהל מחוז ירושלים הוא לא במקרה מר מאיר שמעוני שבכובע השני הוא מנהל מחוז חרדי שזה האגף המסיונרי שפועל לעשות נפשות בקרב מוסדות החינוך החרדי
      מצו"ב כתבה מהמבשר(עיתון הבית של סגן שר החינוך) מיום ראשון:
      ישיבה מיוחדת נוכח נסיונות ההתערבות של המחוז החרדי בעצמאות מוסדות החינוך
      בישיבה משותפת של חברי ועדות הרבנים לענייני חינוך שע"י מועצות גדולי התורה של אגודת ישראל ודגל התורה ,חברי הכנסת של יהדות התורה ,נציגי מרכז החינוך העצמאי ,איגוד הסמינרים בית יעקב ,המוסדות המוכר שאינו רשמי ומוסדות הפטור ,הועלו דרכים להתמודד עם הקשיים …
      בישיבה נכחו ועדת הרבנים לענייני חינוך שע"י מועצות
      גדולי התורה של אגודת ישראל ודגל התורה ,הרבנים הגאונים שליט"א :רבי נתן זוכובסקי ,רבי
      ישראל פישביין ,רבי מרדכי שטרן ,רבי יהושע פינק ,רבי משה
      ברזובסקי ,רבי יעקב כהן ,רבי מאיר קסלר ומזכירי הועדה ,הרב אברהם רובינשטיין והרב יוסף דריימן . חברי הכנסת :סגן שר החינוך הרב מאיר פרוש ,שר הבריאות הרב יעקב ליצמן ,יו"ר ועדת הכספים הרב משה גפני ;נציגי הנהלת איגוד הסמינרים :הרב זאב וולף ,הרב חנוך זייברט ,הרב ישעיהו ליברמן ,הרב יעקב ולצר , הרב עזריה הילדסהיימר ,הרב אברהם פיינר ,מזכ"ל האיגוד הרב יצחק אוסטרליץ ;נציג החינוך העצמאי ,הרב אליעזר סורוצקין ; נציגי איגוד מוסדות הפטור :הרב אברהם שלום פינזל ,הרב שלמה ברילנט ,הרב מנחם גרינבוים , הרב משה וייס ,הרב יצחק ויזל ; עוזר סגן שר החינוך ,הרב יהושע טננהויז ;עוזר שר הבריאות ,הרב מרדכי בבצ'יק ;עוזר ראש העיר בני ברק ,הרב יוסף צימט. את הישיבה פתח וניהל הרב
      אברהם רובינשטיין ,מ"מ רא"ע בני ברק ,שהעלה את חומרת ההתערבות בתכנים ,ההולכת ומתגברת . ראש עיריית בני ברק ומרא־ שי איגוד הסמינרים ,הרב חנוך זייברט ,הזכיר את דברי כ"ק מרן ה'ישועות משה 'מויז'ניץ זצוק"ל שהיה אומר ,כי גם אם השלטון יורה ללמוד מסכת בבא קמא ,לא נציית ,ונלמד דוקא בבא מציעא . 'המחוז החרדי 'מתערב בתכנים , בתכניות הלימוד ,בקבלת תלמי־ דים ובקבלת צוות הוראה .אדם חילוני מחליט בכל אלה עבור החינוך החרדי.