- רדיו קול חי - -

"להם יש רובים, לנו יש פרחים": האבא והילד שכבשו את לב הצופים • צפו

אירופה מלקקת את פצעי הפיגוע המחריד שאירע בסוף השבוע בפריז, תוך שהיא נחשפת לצורך שלה להתמודד עם טרור אכזרי ומגוון בעיות אזרחיות, מדיניות ושלטוניות לא פשוטות. הפריזאים, שאינם מורגלים לאירועים ביטחוניים שמאפילים על שיגרת יומם, מתקשים להתמודד עם המצב החדש.

אבא צרפתי, שביקש לספק לידו הקטן מעט שלווה וביטחון נוכח האירועים הקשים, כבש את לבבות התקשורת המקומית, ובעקבותיה העולמית, בהסבריו המרגיעים ובמענה הרגיש לשאלותיו ומצוקתו של ילדו התמים.

צלם טלוויזיה פגש בהם ברחובות פריז ושאל את הילד: "אתה מבין מה קרה? אתה מבין למה האנשים האלה עשו את זה?" והילד ענה בביטחון, "כן, בגלל שהם ממש ממש רשעים, אנשים רעים ובכלל לא נחמדים".

הילד "התריע" בפני אביו: "אנחנו צריכים ממש להיזהר, וצריך לעבור בית למקום אחר". האבא ניסה לשכך את פחדי הילד ולשכנע אותו כי פריז היא ביתם, וכי הם בטוחים ומוגנים בו. בניסיון מרשים ומרגש להרגיע את הילד, אמר לו האב: "להם יש רובים, אבל לנו יש פרחים". הילד בצדק אומר לאביו: "אבל פרחים לא עושים שום דבר".

הוא מראה לבנו את כל האנשים שסביבם, ואת הפרחים והנרות שהביאו לזכרם של ההרוגים, יחד עם התפילות והתקווה שעוד יהיה טוב. "הפרחים נלחמים נגד רובים", אמר האב. "הם שומרים?" מקשה הילד, ומקבל תשובה חיובית, "הם שומרים, וגם הנרות".

צפו בקטע, מתוך ערוץ התקשורת LE PETIT JOURNAL