- רדיו קול חי - -

בנו של הנשיא נבון ספד: "נפטרת ביום שישי – מועד שיש בו כדי לגלות מעלתך"

רבים השתתפו היום בהלווית נשיאה החמישי של מדינת ישראל יצחק נבון שנפטר בליל שבת כשהוא בן 94.

לאחר שעשרות עברו על ארונו שהוצב במשכן נשיאי ישראל, התקיימה ההלוויה הממלכתית בהר הרצל, ואותה ערכו אנשי הרבנות הצבאית.

נשיא המדינה ראובן ריבלין ספד לנבון ואמר: " "אל משכן נשיאי ישראל הגעת כנשיא ויצאת ממנו היום כנשיא. משכן נשיאי ישראל כיבד אותך והתכבד בך. העריך אותך והוערך על ידך. כשהתמנית לנשיא לא המתנת. יצאת מיד לבקר את רבקה גובר, 'אם הבנים', ששכלה את שני בניה במלחמת השחרור ולימים אף צעדת אחרי ארונה שלה. אחר כך נסעת לרומם את לב יישובי הצפון שהיו נתונים תחת מטר קטיושות. אישיותך הייחודית, האופן שבו הרחבת, פרצת ואתגרת, את תפקיד הנשיאות ואת מוסד הנשיא, היו ויהיו, עבור נשיאי ישראל, בעבר, בהווה ובעתיד, אתגר, קריאת כיוון ומקור לדוגמה אישית".

unnamed2 [1]

ראש הממשלה בנימין נתניהו שהשתתף אף הוא בהלוויה זמן קצר לפני טיסתו לארה"ב אמר "ירושלים הרעידה מיתרים בנפשו, שורשיו היו נטועים בציון ולבו רגש למראה ירושלים. הוא הכיר את שכונותיה ככף ידו, אהב את תושביה וכתב עליהם בכישרון רב, בהומור, בשנינות ובחן".

"הוא פעל לבטל מחיצות בין כל חלקי האומה. אהבתו לעם בקעה ממעמקי לבו והעם השיב לו אהבה". אמר.

ארז נבון, בנו של המנוח אמר: "שאלת לשלומו של כל אדם שפגשת. פעלת ללא לאות לקירוב הלבבות בקרב מרכיבי הרקמה האנושית בישראל. מול גלים עכורים של פירוד ניצבת כמופת של רוח טובה. קשה לי לדבר עלייך בלשון עבר. קולך עדיין מהדהד בראשי" אמר והוסיף "נפטרת מוקף אהבה ביום שישי בערב, מועד שעל פי האמונה, יש בו כדי לגלות על מעלת הנפטר".

unnamed2 [2] unnamed3 [3]