"תרם לשימור יהדות ספרד" • הנשיא החמישי יצחק נבון – הלך לעולמו

    בנצי לייזרוביץ | צילום: ויקיפדיה No Comments on "תרם לשימור יהדות ספרד" • הנשיא החמישי יצחק נבון – הלך לעולמו
    21:01
    18.04.24
    אבי מימרן No Comments on הפיגוע המחריד בבנימין: "בדקנו היטב את בטיחות החווה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    יצחק נבון, נשיאה החמישי של מדינת ישראל, הלך הלילה (שבת) לעולמו והוא בן 94. היה איש מפלגת העבודה וכיהן כנשיא בשנים 1978-1983.

    היה אחד המקורבים ביותר לראש הממשלה הראשון דוד בן גוריון, עובדה שזיכתה אותו לשמש כעד לפגישת בן גוריון עם מרנא בעל ה'חזון איש' זצ"ל.

    ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בעקבות בפטירתו כי "אני מבקש להביע צער עמוק על לכתו של נשיא המדינה החמישי יצחק נבון ולשלוח תנחומיי לרעייתו, לילדיו ונכדיו".

    לדברי נתניהו, "נבון, כמזכירו של דוד בן גוריון, כשר חינוך וכנשיא המדינה, היה שותף מלא לעיצובה של ישראל כמדינה חופשית, יהודית ודמוקרטית".

    "תמיד התרשמתי מעומק השכלתו, מפתיחותו לבריות ומאהבתו העמוקה לעם ישראל ולמורשתו. כנשיא, סופר ומחזאי פעל לקירוב לבבות בין עדות ישראל, להנצחת יהדות ספרד ולהכרת תולדות ירושלים בה נולד והתגורר כל חייו. נבון ייזכר כאחד מאצילי האומה וכאחד מבכירי בניה. יהי זכרו ברוך", אמר ראש הממשלה.

    יו"ר ש"ס, השר לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל אריה דרעי אמר כי "מותו של הנשיא החמישי יצחק נבון הוא אבידה למדינת ישראל. הנשיא נבון היה מאחרוני המנהיגים האצילים שהיו למדינת ישראל".

    "זכיתי בכהונתי הראשונה כשר הפנים לכהן לצידו בממשלת ישראל, היינו אז מפלגה צעירה ששמה לנגד עיניה את קידום תרבות ומורשת יהדות ספרד, יצחק נבון שהיה הספרדי הראשון שהפך לנשיא ובפעילותו הציבורית תרם רבות לשימור מורשת יהדות ספרד, העניק לנו השראה וכח וסייע לנו לחוש גאווה במשימתנו להמשיך ולהחזיר את עטרת יהדות ספרד ליושנה. יהי זכרו ברוך".



    0 תגובות