זעם על בית החולים: את ההטבות הוא לא הציע ליולדות הערביות

    חיים הלר 1 Comment on זעם על בית החולים: את ההטבות הוא לא הציע ליולדות הערביות
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    למעלה מ-12 אלף שקל מקבל כל בית חולים על לידה רגילה, ועל כן עדים כולם לניסיונות של בתי החולים השונים ברחבי הארץ לפנות לקהלים רבים על מנת שיעדיפו ללדת דווקא בבית החולים שלהם.

    אולם נראה שבבית החולים 'אסף הרופא' לקחו את העניין צעד אחד קדימה, ועל פי טענות שונות, העדיף להעניק הטבה בדמות אירוח במלונית הסמוכה לבית החולים, כשההעדפה הברורה הייתה לאוכלוסיות הנחשבות "איכותיות" יותר. לערביות מרמלה, או לוד הסמוכים לאסף הרופא בצריפין, לא נעשתה כנראה פניה, והדבר קומם את הארגון 'רופאים לזכויות אדם' הנחשב לארגון שמאלני.

    על פי מקורות בתחום הרפואה, אפשר שמדובר במתנה לא חוקית, המנוגדת לתקנות הרופאים משנת 2009, שאוסרות "פרסום מבצעים, הנחות, הגרלות, חלוקת פרסים, מתנות או מתן כל טובת הנאה בקשר עם מתן או קבלת טיפול רפואי".

    "זהו ערבוב קלאסי של שירות פרטי בתוך מוסד ציבורי, ההופך את בית החולים לעסק", אמרו בארגון 'רופאים לזכויות אדם' –  והתרעמו על ההעדפה כביכול של יהודיות על פני ערביות.

    יצויין שישנם בתי חולים נוספים המציעים הטבות דומות אשר מיועדות לאוכלוסיה החרדית דווקא.

    ממשרד הבריאות מסרו בתגובה "המשרד בוחן פרסום הנחיות וכללים בנושא הטבות ליולדות במסגרת מלונית הסמוכה לבתי החולים הממשלתיים. לגבי ההטבה שמציע ביה"ח אסף הרופא, הנושא ייבחן על מרכיביו השונים".

    ואילו בבית החולים אסף הרופא מסרו "המלונית מנוהלת על ידי תאגיד הבריאות, כחלק מפעילותו למען המרכז הרפואי ומטופליו. לשם כך מימן תאגיד הבריאות את בניית המלונית ומממן את הוצאות התפעול והאחזקה. ההשגחה הרפואית והסיעודית של היולדת והתינוק ממומנת על ידי הביטוח הלאומי, ונמשכת גם בעת השהות במלונית, כחלק מסל שנותנת המדינה לאישה היולדת. מכאן שהתשלום שהיולדת משלמת הינו עבור מלונאות בלבד ולא עבור שירותים רפואיים, ועל כן אין בכך שום הפרה של תקנות הרופאים. ההטבות מוענקות מעת לעת לקבוצות שונות, מתוך אוכלוסיית היעד של המרכז הרפואי, לשם עידוד הלידות בביה"ח".



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      טוב מאוד!!!
      עדיף שילדו בבית ילדים מתים!!!