משפטנים: "פיטורי עובד בשל התבטאות ברשת החברתית – מאד בעייתיים"

    שלום בידרמן No Comments on משפטנים: "פיטורי עובד בשל התבטאות ברשת החברתית – מאד בעייתיים"
    20:34
    28.03.24
    אבי מימרן No Comments on אבי מימרן במונולוג כאוב: "מדינה קומוניסטית או מדינת היהודים"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לאחרונה שבה ועולה השאלה האם מעסיק רשאי לפטר עובד בשל התבטאות ברשת החברתית אשר אינה עולה בקנה אחד עם השקפת המעסיק.

    הסוגיה עלתה לאחרונה כאשר פוטרו עובדים אשר פרסמו סטטוסים בהם הביעו תמיכה במחבלים.

    לדברי עו"ד עדי ביבר-לקואה, העוסקת בדיני עבודה – חוק שוויון ההזדמנויות בעבודה, אוסר על הפלייה בין עובדים, בין היתר מחמת השקפתם. כמו כן, לזכות העובד עומדת גם זכות היסוד לחופש ביטוי.

    "לאור האמור, מעסיק המפטר עובד בשל סטטוס בפייסבוק המביע את השקפת העובד, חשוף לתביעה של העובד בעילת הפליה אסורה ופיטורים שלא כדין".

    "יתכן שבנסיבות מסוימות, בהן נגרם נזק של ממש למעסיק, – הפיטורים עשויים להיות מוכרים כמוצדקים ואולם יש לבחון היטב את נסיבותיו של כל מקרה ומקרה. "בכל מקרה העובד זכאי להליך פיטורים כדין, לרבות לשיחת שימוע" אומרת עורכת הדין.

    היא מסתמכת על פס"ד שניתן בענינה של עובדת בחברה גדולה, ששיתפה סטטוס, שלא היא כתבה, ואשר הפנה את הגולשים לאתר אינטרנט, ובו תמונות של יהודים בתקופת השואה לצד תמונות של פלסטינים בתוספת הערה מעליבה. העובדת פוטרה ועתרה לבית הדין.

    בהחלטת בית הדין נקבע כי המעסיק מחויב להעסיק את העובד ולהימנע מאפלייתו, גם אם השקפת עולמו של העובד אינה מקובלת עליו, פוגעת בו או אף מעליבה אותו. זאת לנוכח מעמדם ומשמעותם של עקרון השוויון ואיסור האפליה, המשקפים את העקרונות שבחוק היסוד: כבוד האדם וחירותו.



    0 תגובות