הנחייה לא שגרתית • בפעם השנייה מאז 'צוק איתן': צה"ל לא הגיב לירי מעזה

    קובי פינקלר No Comments on הנחייה לא שגרתית • בפעם השנייה מאז 'צוק איתן': צה"ל לא הגיב לירי מעזה
    20:01
    28.03.24
    הקבינט No Comments on דרמה במשבר הגיוס | הקבינט בדיון סוער

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ההנחייה היתה ברורה. כל אימת שנורת רקטה לשטח ישראל, צה"ל צריך להגיב. בנק המטרות ברצועת עזה עשיר מאד. עד כמה הוא עשיר – תעיד העובדה שבעת העברת שרביט הפיקוד בין רמטכ"לים מוסר האחד למשנהו את תיק רצועת עזה ו"בנק" המטרות שיש לצה"ל – כדי להגיב וכדי למנוע פעילות חבלנית.

    כך היה בכל השנים האחרונות ובמיוחד אחרי מבצע 'צוק איתן'. שנה וחצי אחרי המבצע ואחרי עשרות תגובות מצד מערכת הביטחון לירי מרצועת עזה, אמש בפעם השנייה בלבד מאז מבצע "צוק איתן", צה"ל לא הגיב לירי הרקטות ששוגרו מרצועת עזה והתפוצצו בחבל אשכול.

    צה"ל קיבל הוראה והנחייה להכיל את האירועים לאחר ששלשום בלילה לאחר תקיפת חיל האויר נהרגו אם וביתה לאחר שביתם קרס אחרי תקיפת מצבור נשק של החמאס לא הרחק מהבית. החמאס איים להגיב ואפילו דוברו ברצועה טען שיש לחמאס מחוייבות להגיב.

    במערכת הביטחון הבינו שאחרי הטעות הזו ואחרי שהתמונות שודרו ברחבי העולם – אי אפשר להגיב ואין כוונה להסלים את האוירה שבמילא מתוחה בימים אלו.

     אז אמנם נכון הדבר שהחמאס לא מתכוון להסלים את המצב אבל גם ידי צה"ל אינם כבולות. פעמים שהאמירה במשלי על פיה פועל בתבונה שר הביטחון "טוב ארך אפיים ומושל ברוחו מלוכד עיר", מתאימה לימים אלו.



    0 תגובות