למרות ההסלמה: אין ביטולים משמעותיים של הזמנות תיירים

    קובי פינקלר No Comments on למרות ההסלמה: אין ביטולים משמעותיים של הזמנות תיירים
    16:02
    28.03.24
    זמן אוויר No Comments on "את שונאת את החרדים?": כיצד הגיבה היועמ"שית?

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    למרות ההסלמה החמורה והתגברות פיגועי הטרור בכל רחבי הארץ – התיירות נמשכת כסידרה: בפגישת עדכון עם גורמים בתעשיית התיירות, שהתקיימה הבוקר (ראשון) במשרד התיירות התברר כי אין ביטולים משמעותיים של הזמנות תיירים, ובכל מקרה הוחלט על שורה של צעדים כדי למנוע פגיעה אפשרית בתעשיית התיירות.

    בפגישה בה השתתפו נועז בר ניר, מנכ"ל התאחדות המלונות, יוסי פתאל, מנכ"ל לשכת מארגני תיירות נכנסת, ישי ברנע, יו"ר התאחדות מלונות ירושלים ובני כפיר, יו"ר אגודת מורי הדרך, הוצגו נתונים מעודדים על חזרה לשיאים בכניסות תיירים בחודש ספטמבר, שאפיינו את השנים 2012-13. על פי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, בחודש ספטמבר 2015 נכנסו לישראל 225 אלף תיירים עלייה של 25% ביחס לחודש ספטמבר אשתקד ועלייה של 6% ביחס לספטמבר 2013.

    בפגישה, שנערכה בראשות מנכ"ל משרד התיירות אמיר הלוי, מסרו המשתתפים עדכונים על מצב התיירות, ומדבריהם עולה, כי הסיקור התקשורתי אינו משקף את המצב בשטח, ואינו כפי שמצטייר מכותרות העיתונים. כמו כן נאמר כי בכל העולם מתמודדים עם משברים שפוגעים בתיירות, החל מאסונות טבע ופיגועי טרור וכי התיירים היום מודעים לחוסר היציבות המאפיין את העולם כולו.

    בין היתר, יו"ר אגודת מורי הדרך, בני כפיר, אמר בפגישה, כי מורי הדרך לא קבלו הודעות על ביטולים בחודש הקרוב. כפיר סיפר שבסוף השבוע האחרון יצאו לירושלים ולמצדה כ-60 אוטובוסים עם תיירים שהגיעו באניות נופש שעגנו בישראל, וכי בשבוע הבא צפויות לעגון אניות נופש נוספות עם תיירים שיטיילו בארץ.

    המנכ"ל הלוי וחברי ההנהלה מנו את רשימת הכנסים הבינלאומיים המתקיימים בימים אלה בישראל, ואשר מביאים לארץ אלפי תיירים. ביניהם: כנס ווטק, כנס המדע והחלל, אינדי-נגב באזור הדרום ועוד.

    כמו כן דווח בפגישה, כי אורחי המשרד הנמצאים בימים אלה בישראל ממשיכים לטייל כרגיל בירושלים וביתר חלקי הארץ. אף לא אחד מהם ביטל הגעתו.

    שר התיירות יריב לוין, הורה על המשך פעילות מנהל השיווק בפרסום הקמפיינים לעידוד תיירות לישראל, שעולים בימים אלה בחו"ל ואף על השקת קמפיינים חדשים באיטליה, בארצות הברית ובברזיל.

    השר הנחה את קב"ט המשרד ואת הדרגים המקצועיים להיות זמינים לכל פניה מצד מארגני התיירות והתיירים ולתת מענה מידי לכל שאלה או בקשה לסיוע, אם יידרש. במסגרת זו, נציג המשרד לנושא, מקבל עדכונים מהגורמים בשטח, לרבות מהמשרד לביטחון פנים וכל מידע רלוונטי מועבר מידית למארגני התיירות. ולמורי הדרך.

    בסיכום הפגישה הוחלט כי: משרד התיירות יפעל להקדים אירוח מחו"ל של מקבלי החלטות בתיירות, שאמורים להגיע לארץ מאוחר יותר, וכן הוחלט גם לתגבר את מספר האירוחים בתקופה הקרובה. יצוין כי משרד התיירות מארח בישראל מדי שנה למעלה מ-2,000 עיתונאים, ידוענים ומובילי דעת קהל מארצות מקור לתיירות לישראל.

    המשרד יסייע בהקלת התנועה של קבוצות תיירים ואוטובוסים של תיירים, מול גורמי הביטחון, כדי שינהגו בהם ביתר התחשבות, במקומות בהם יש חסמים תעבורתיים.

    המשרד יקדם את הצעת מורי הדרך ליזום סיורים רגליים מודרכים בחינם לציבור, באתרי תיירות מרכזיים ברחבי הארץ, כדי לתמוך בעסקי התיירות וכדי לבסס את המשך המדיניות של "עסקים כרגיל".



    0 תגובות