אבו מאזן באו"ם: "מכריזים שאנו לא יכולים להיות מחויבים להסכמים"

    ישראל פריי No Comments on אבו מאזן באו"ם: "מכריזים שאנו לא יכולים להיות מחויבים להסכמים"
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    אחרי הכנות ואיומים רבים, נשא הערב יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, נאום באו"ם, בו הביע ייאוש מהקמת מדינה פלסטינית, וביטא תיסכול ממצב הרשות. "כל עוד ישראל מסרבת להיות מחויבת להסכמים שנחתמו איתנו, כל עוד ישראל מסרבת להפסיק את הבנייה בהתנחלויות ומסרבת לשחרר את הפעימה הרביעית של האסירים כפי שסוכם איתה, היא לא מותירה לנו ברירה אלא להתעקש על כך שאנחנו לא נהיה היחידים שמחוייבים ליישום ההסכמים הללו. לפיכך אנו מכריזים שאנו לא יכולים להיות מחויבים להסכמים הללו".

    אחרי ההכרזה המעורפלת על חוסר המחויבות להסכמים עם ישראל, התייחס אבו מאזן למצב בירושלים: "אני קורא לממשלת ישראל להפסיק עם השימוש הברוטלי בכוח בירושלים, בעיקר בהר הבית. היא הופכת את הסכסוך ממדיני לדתי. קבוצות ישראליות פורצות למסגד אל-אקצה. הם מנסים לחלק את מתחם אל-אקצה בגיבוי ישראלי. הם מנסים למנוע ממוסלמים מלהיכנס בשעות מסוימות לרחבת המסגד. ישראל עושה טעות חמורה כי אנחנו לא נקבל זאת".

    אבו מאזן בחר להסתייע בדברים שאמר בעבר ראש הממשלה יצחק רבין, שישראל תהפוך למדינת אפרטהייד אם היא תמשיך בכיבוש. הוא מנה רשימה של אירועים – מהצתת בית משפחת דוואבשה בכפר דומא, דרך רצח מוחמד אבו חדיר, המשך בהריגת הילד מוחמד א-דורא באינתיפאדה השנייה ועד הטבח בדיר יאסין. -"הרוצחים שלהם עדיין חופשיים ולא נעצרו. איפה הצדק? איפה הדמוקרטיה?", שאל. "עד מתי ישראל תישאר מעל החוק הבינלאומי? ישראל יורה תחמושת חיה נגד מפגינים בדרכי שלום. איפה רואים זאת בעולם? איך מדינה שטוענת שהיא אי של דמוקרטיה יכולה לקבל את הקיום של חבורות תג מחיר שמאיימות על בני עמנו? האם זה לא הזמן לסיים את אי הצדק הזה? לסיים את הסבל? לפרק את הגדר הפרדה המחסומים? האם זה לא הזמן לסיים את המצור על עזה? לסיים את ההתנחלויות שהורסות את פתרון שתי המדינות? האם זה לא הזמן שאלפי האסירים הפלסטינים בבתי הכלא בישראל יזכו לחופש ולפגוש את משפחותיהם?".

    שר החינוך נפתלי בנט, הגיב לנאום: "אבו מאזן חזר לימיו הטובים כמכחיש שואה, עם נאום שמשכתב את ההיסטוריה מחדש, וקורא לשחרר מהכלא רוצחי נשים, גברים וילדים יהודים, שהרי הם רק 'רוצים לראות את משפחותיהם', כדבריו, בימים בהם אירופה מתמודדת עם גל פליטים, המזרח התיכון בוער ומתפרק, גם אבו מאזן יחלוף וייזכר כעוד טרוריסט בשמי ההיסטוריה, ואפילו לא המוצלח שבהם. עם ישראל חי".

    גם בלשכת ראש הממשלה הגיבו בתקיפות לנאום: "נאומו של אבו מאזן שקרי ומעודד הסתה ופורענות במזרח התיכון. בניגוד לפלסטינים, ישראל שומרת באדיקות על הסטטוס קוו בהר הבית ומחויבת להמשיך ולשמור עליו על פי הסיכומים בינינו לבין הירדנים והוואקף. אנו מצפים וקוראים לרשות ולעומד בראשה לנהוג באחריות ולהיענות להצעתו של ראש ממשלת ישראל ולהתייצב למו"מ ישיר עם ישראל ללא תנאים מוקדמים. העובדה שהוא פעם אחר פעם לא נענה, זו ההוכחה הטובה ביותר לכך שאין פניו להסדר שלום".

    בזמן נאומו של אבו מאזן, נצפו ביציע מספר חסידים מחוגי ה"נטורי קרתא", שהגיעו בלבוש חג חגיגי, להפגין את תמיכתם הפומבית ברשות הפלסטינית. אחרי הנאום, נערך טקס של הנפת דגל הרשות בבניין האו"ם, בו השתתפו נציגי מדינות רבות. יו"ר הרשות נצפה כשהוא מוחה דמעה מעוצמת ההתרגשות במעמד.



    0 תגובות