האם קיים נוהל המגביל את מספר הנוסעים הערבים בטיסה?

    ישראל פריי No Comments on האם קיים נוהל המגביל את מספר הנוסעים הערבים בטיסה?
    13:14
    28.03.24
    מהדורת הבוקר No Comments on ה'מתכון' של האור החיים למנוחת הנפש | הרב צבי אריה אדלר

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לפני כשנתיים, עלו חמשה חברים, ערבים-ישראלים, על טיסת 'ישראייר' מאילת לשדה דב, וזמן מה לאחר שהתיישבו במקומותיהם, נקראו ע"י דיילי החברה והתבקשו לבחור אחד מהם שייאלץ להמתין לטיסה אחרת, והטיעון שהוצג היה בטחוני: לדברי צוות הביטחון, קיים נוהל האוסר על טיסת חמשה בני מיעוטים ומעלה בטיסות פנים-ארציות. החמשה ניהלו מאבק משפטי ממושך בחברת התעופה וברשות שדות התעופםה, בטענה לאפלייה, היום, קיבל בית המשפט את תביעתם וחייב את הנתבעים בפיצויים בסכום של 100.000 ש"ח.

    אחד הנוסעים, תיאר בפני חדשות 2 -שחשף ופרסם את המקרה- את ההשפלה שהם חשו, עת עוכב המטוס למשך זמן ארוך, כשהצוותים מתעקשים על הורדתם. תוך כדי המהומה, הוא הבחין בצעיר שממתין לעלות לטיסה שהייתה מלאה, במה שהתברר כרצון של החברה לפנות עבורו מקום על ידי הורדת נוסע אחר בטיעון משונה.

    בדיונים שנערכו בבית המשפט, הפנתה חברת התעופה את האחריות לתקרית לפתחם של אנשי צוות הביטחון של הרשות, האחראים על נושאי האבטחה והביטחון במתחם. מנגד, רשות שדות התעופה הכחישו מכל וכל את הטענות וקבעו כי לא היה כל שיקול ביטחון שהצדיק הורדת נוסע מהמטוס. ברשות רמזו במהלך הדיונים כי חברת 'ישראייר' השתמשה בטיעון בטחוני ע"מ לפנות מקום לפי העדפותיה.

    בפסק הדין תקפה השופטת בחריפות את האפלייה וכתבה: "הנתבעות חטאו כלפי התובעים גם בעוולות נזיקיות כלליות, בכך שלא כיבדו את הזכות החוקתית לשוויון במתן שירות ציבורי, השפילו את התובעים ברבים ופגעו בכבודם. יהודים ולא יהודים הם אזרחים שווי זכויות וחובות במדינת ישראל. מעבר לכך, לא רק שערכיה של מדינת ישראל כמדינה יהודית אינם דורשים הפליה על בסיס דת ולאום, אלא שאוסרים הפליה ומחייבים שוויון בין דתות ולאומים". היא פסקה פיצויים של כ-20.000 ש"ח לכל אחד מחמשת התובעים.

    בחברת 'ישראייר' מסרו לחדשות 2: "מערך הביטחון והאבטחה של התעופה הישראלית ובכלל זה חברת ישראיר מנוהל ומכוון על ידי השב"כ. לישראיר אין כל השפעה על תהליכי הבידוק. התהליך הביטחוני איננו מבוצע על ידי עובדי ישראיר לא בארץ ולא בחו"ל". רשות שדות התעופה מסרה: "רש"ת אחראית לשלומם של 20 מליון נוסעים בשנה ופועלת בהנחיית הגורמים המנחים בישראל. הרשות תלמד את פסק הדין".



    0 תגובות