כתב ערוץ 2 יאיר שרקי: "הרבה חושבים שאני חרדי"

    חיים הלר 3 Comment on כתב ערוץ 2 יאיר שרקי: "הרבה חושבים שאני חרדי"
    12:56
    28.03.24
    אשת חיל No Comments on הצטיידו בעט ודף: העוגות המיוחדות של מלכי אדלר

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    יאיר שרקי עשה השנה 'היסטוריה'. התקשורת, שהואשמה במשך שנים בנטייתה החילונית-בורגנית, מתהדרת אמנם בכתבים דתיים, אך שום דבר לא דומה לדמות הבחור הדתי, בעל הפאות המסתלסלות שכבשה את המסכים במהדורות החדשות של ערוץ החדשות המוביל בישראל. בראיון ל'גלובס', סיכם שרקי את השנה הראשונה בערוץ 2 וסיפר על הדילמות וההתמודדויות ככתב דתי חובש כיפה ובעל פיאות.

    הוא התייחס לסוגית השידור בשבת בגלי צה"ל, שם שימש ככתב הדתות ואמר "כשהייתי בגלי צה"ל הייתה התקוממות. כל כמה שבועות צריך להישאר כתב תורן, והיו כתבים שאמרו למה יש מי שלא עושה משמרות בשבת ואנחנו כן. הם היו צריכים לקבול נגד הפקודה לעבוד בשבת. חיילים לא חייבים לעבוד בשבת, וודאי שלא בגלי צה"ל. לא יקרה כלום אם בשבת יעשו שימוש בהקלטות או ברעיון אחר".

    כשנשאל בגלובס האם חשש שידרשו ממנו להוריד את הפיאות בערוץ 2 השיב שרקי: "ידעתי שלא יבקשו. זה דובר בצחוק. אמרתי לעצמי שהרי אי אפשר להתעלם מהפיל בחדר, הציעו לאדם עם פאות לבוא, אז הם ידעו מה הם עושים. לא חושב שהייתה ציפייה שאוריד, גם לא בשקט. בהתחלה היו שאמרו לי 'עם הפאות האלה בחיים לא תגיע לטלוויזיה', אחר כך היה מי שאמר לי, 'רק בגלל הפאות האלה הגעת לטלוויזיה'. אני רוצה לקוות שזה לא פה ולא פה".

    עוד הוא סיפר כי "הרבה חושבים שאני חרדי, ולכן לא אלבש חולצה לבנה וחליפה כהה כדי לא להתיישב במקום שאני לא. אם הייתי מגיע מהמגזר החרדי לא הייתה לי בעיה עם זה, אבל אני לא, ואני לא רוצה להיצבע בצבע שהוא לא אני. לאורך זמן, אני מקווה, יכול להיות שאני נאיבי, העבודה נמדדת, ויתגברו על זה".

    יש טענה בקרב החרדים שהעובדה שכתבים מקרב הציונות הדתית מסקרים אותם, עושה להם עוול – נשאל שרקי, וענה: "זו טענה שקיימת בש"ס. הם טוענים שבציונות הדתית יש משהו מובנה, אנטי-מזרחי, אנטי-ש"סי ואנטי-דרעי. לא הייתי מצפה שכל מגזר יסוקר רק על ידי מי שיוצא ממנו, ואת הדתיים או החרדים לא צריך לסקר רק חרדי, כמו שאת המתנחלים לא צריך לסקר רק מתנחל, או ערבי את הערבים. לכן את ש"ס יכול לסקר גם לא רק חרדי מזרחי. הייתה טענה שהמגזר הדתי-לאומי הוא אנטי-מזרחי. אני ספרדי, מאוד גאה בזה, ורואה בזה חלק מאוד משמעותי באישיות שלי. אם אתה שואל אותי, העבודה שלנו היא עניינית ומקצועית והגונה".



    3 תגובות

    מיין תגובות
    1. 3

      כן בטח. מה זה מקצועי….
      אין סיכוי שמזרוחניק ימני ידברר את הציבור החרדי בלי לכוון את הדברים להשקפת עולמו הימנית ואהדה לימניים החרדים.
      עיין ערך האהבה של שרקי לאלי ישי

    2. 2

      עוד אחד מהדתיים המתיפיפים ששונא את הציבור החרדי ןבפרט את ש"ס