"או"ם הכיפורים" • לראשונה, מזכ"ל האו"ם ערך "תשליך"

    בעריש פילמר | צילום: ג'מה מנלסה 4 Comment on "או"ם הכיפורים" • לראשונה, מזכ"ל האו"ם ערך "תשליך"
    20:51
    28.03.24
    פנחס בן זיו No Comments on המערכת הפוליטית כמרקחה: קריאות לפרישה מהממשלה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לראשונה בהיסטוריה של האו"ם, התאספו הערב בכירי או"ם, שגרירים מכל העולם ונציגי הקהילה היהודית, בנוכחות מזכ"ל האו"ם, על גדות הנהר המזרחי בניו יורק, וקיימו את מנהג ה"תשליך".

    האירוע, שאורגן על ידי משלחת ישראל לאו"ם והפורום לדיפלומטיה תרבותית כשבוע לפני פתיחת העצרת הכללית, הוא אירוע השיא במסגרת הקמפיין להכרה ביום כיפור כיום חג רשמי של האו"ם.

    מזכ"ל האו"ם, וכן שגרירים מכל העולם, ביניהם: ארה״ב, בריטניה, קנדה, אוסטרליה, אוקראינה, ברזיל, נורבגיה, פלאו, אירלנד וארגנטינה, השליכו באופן סמלי את חטאיהם לנהר. את התשליך ערך הרב ארתור שנייר, מבכירי הקהילה היהודית בעיר.

    בשנה שעברה, המשלחת הישראלית רשמה הישג ראשון בקמפיין, כאשר מטה האו״ם בניו יורק כלל לראשונה את החג בלוח המועדים שיש להתחשב בהם בסדר היום של האו״ם.

    שגריר ישראל באו"ם, רון פרושאור, פתח את האירוע והתייחס לכך שהוא מתקיים באותו היום שבו האו"ם מציין את יום השלום הבינ"ל: "היהדות מקדישה בזמן זה של השנה רגע מיוחד של התבוננות פנימית על מעשינו בעבר ושל מחשבה על התחדשות ושינוי בעתיד. זוהי הזדמנות גם עבור ארגון האומות המאוחדות, שמציין 70 שנה להיווסדותו, להתבונן פנימה ולערוך חשבון נפש לגבי ההתמודדות שלו עם האתגרים הסובבים אותו בעולם. זוהי תזכורת בשבילו להקשיב לקולות ההגיון, הסובלנות והחירות, שבהשראתם הוא הוקם, ולדאוג לשמר אותם".



    4 תגובות

    מיין תגובות
    1. 4

      מזכיר את נשות הכותל: עוד מעט מזכ"ל האו"ם יניח תפילין…

    2. 3

      חבל שלא השליך אותם למים….

    3. 1

      אפשר לעשות תשליך מר"ה ועד ערב יום הכיפור