ברקת ב'קול חי': "אני מנצל את הבמה הפומבית כאן – להתנצל אם פגעתי במישהו"

    דוד לזר 3 Comment on ברקת ב'קול חי': "אני מנצל את הבמה הפומבית כאן – להתנצל אם פגעתי במישהו"
    12:39
    16.04.24
    אבי יעקב No Comments on חג בירושלים: היערכות להגעת רבבות בחול המועד לרובע היהודי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הערב (ראשון) ב'מהדורה המרכזית' עם אבי מימרן ב'קול חי' התייחס ראש עיריית ירושלים ניר ברקת להסלמה החמורה בבירה ולדרכי ההתמודדות מול הפורעים הערבים.

    בתחילת דבריו אמר ברקת כי "אנחנו רואים שזו מערכה של הרשות הפלסטינית ושל התנועה האיסלמית במטרה לשבש את תקופת חגי תשרי. אנחנו צריכים להבין את המוטיבציה שלהם, כולנו כאחד, לא נאפשר למי שרוצה באמצעות אלימות לשבש את חיינו, אנחנו נכנסים לתקופה של כמה שבועות שהם ינסו לשבש את הריבונות שלנו, אנחנו חייבים להילחם בתופעה הזו ולא לתת להם שום השיגים", אמר ברקת.

    ברקת סיפר כי נפגש היום בפעם החמישית עם בנימין נתניהו בקבינט מיוחד שמתמקד רק בענייני ירושלים, "הממשלה בראשות בנימין נתניהו הביאה סדרה של החלטות, וביניהם – תגבור דרמטי של השוטרים בירושלים", ברקת סיפר כי "ביום שישי האחרון הגעתי לג'אבר מוכבר – סמוך לארמון הנציב, ופעילות זריקות האבנים הייתה בעיקר עם המשטרה בתוך הכפר עצמו, וזה הרעיון של הממשלה כעת – להעתיק את פעילות המשטרה לתוך הכפרים, ובכך המשטרה מרחיקה את העימותים ממוקדי התיירות מהכותל ומהעיר העתיקה. המשטרה נכנסת לכפר, יש עצורים ונפגעים מירי של המשטרה, מדובר בתהליך נכון של הכנסת כוחות לתוך הכפרים".

    כמו"כ התייחס ראש העיר ירושלים לנהלים החדשים שנקבעו עלי נתניהו ואמר כי "אחד המהלכים שמוביל ראש הממשלה הוא להחמיר בענישה ושינוי בהוראת פתיחה באש, אם עד היום נער הרים אבן וכמעט לא חשש – כעת הוא יבין שאם הוא מרים אבן בכדי לפגוע – הוא מסכן את חייו, אם הוא מסכן את חיינו הקם להורגו השקם והורגו".

    בהמשך, נשאל ברקת האם לקראת תחילת השנה החדשה הוא עושה חשבון נפש הקשור לתפקודו מול הסטטוס קוו בין החרדים והחילונים בבירה. "קודם כל המוטיבציה היא לכבד את כלל המגזרים, הכוונה שלי ושל חלק לא מבטול מהנהלת העיר – למצוא במסגרת ההסכמים את הדרך לסטטוס קוו", אמר ברקת והוסיף כי "אם פגעתי במישהו אני מנצל את הבמה הפומבית כאן – להתנצל מעומק ליבי. אין תחליף מללמוד מטעויות, אני ואני בטוח שכל הנהלת העיר צריכים לעשות חשבון נפש".

    על פעילות הנוצרים בעיר בחול המועד סוכות אמר ברקת כי , "מיסיון זה לא חוקי וזה אסור על פי חוק, מי שפועל נגד החוק זה המשטרה ואני אעזור בזה, אני מחוייב לפעול נגד זה, אבל מצד שני צריך להבחין כי מותר לגוף פרטי להגיע ולקיים אירוע פרטי שאינו עובר על החוק. אנחנו צריכים מצד אחד את היחסים עם הנוצרים אוהבי ישראל ומצד שני צריך להתנגד למיסיון".

    על קונפליקט השכונות המעורבות בעיר אמר ברקת כי "יש מתווה ופתרון, הרעיון המרכזי צריך לדבר על התחשבות הדדית, צריך למצוא פתרון למצוקת המגזר החרדי ומצד שני להתחשב במגזר החילוני שחושש על ביתו, עשינו את זה בעבר ונעשה בעתיד, צריך מגה פתרון ויש כאלה בקנה, אני קודם כל מעביר את הפתרון בהנהלת העיר, קודם יושבים ומחפשים את הדרך של הדו", הצהיר ברקת והוסיף כי "אני אומר לך ש-98 אחוז מהציבור בירושלים רוצה לחיות ביחד ולא לריב, זה אפשרי".

    האם בקרוב תצטרף לפוליטיקה הארצית?

    "אני לא חושב. באתי כשליח ציבור כראש עיריית ירושלים, זה הנושא שעל  סדר יומי וזה מה שמעסיק אותי, אבל לא אשאר כאן 200 שנה, בשלב מסויים אעבור הלאה. אבל עד שאקבל החלטה אני כאן בירושלים".



    3 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      מדבר מכובד, עניני , ולא מתלהם.
      עושה רושם שיש קשר תואם בין האיש לתפקיד.

    2. 1

      ניר ברקת ! פגעת בשבת קודש ובאבינו שבשמים פגיעה חמורה ביותר, אולי לא היית מודע לחומרת מעשיך, זה הזמן ללכת לבית הכנסת לבקש סליחה ומחילה, כן, לא מעל במות תקשורתיות כאלה ואחרות, (ולא בעזרת יח"צנים שמייצגים את כיסם ולא את השבת), וכשאתה מבקש סליחה תבטיח לאבא לתקן את מה שפגעת, ושלא תחזור שוב על הטעויות הללו. שנה טובה.