עתירה: "תחשוף כמה פעמים נפגשת עם אדלסון"

    חיים הלר No Comments on עתירה: "תחשוף כמה פעמים נפגשת עם אדלסון"
    21:01
    18.04.24
    אבי מימרן No Comments on הפיגוע המחריד בבנימין: "בדקנו היטב את בטיחות החווה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    האם ראש הממשלה בנימין נתניהו יחויב לפרסם כמה פעמים שוחח עם שלדון אדלסון בהיותו ראש ממשלה? כך לפחות מקווים התנועה לחופש המידע והעיתונאי רביב דרוקר שעתרו לבית המשפט בבקשה לפרסם את כמות, מועדי וזמני השיחות בין ראש הממשלה לאדלסון – בעליו של עיתון ישראל היום.

    עוד לפני שעתרו לממונה על חופש המידע במשרד ראש הממשלה וביקשו לקבל את תיעוד השיחות. המענה שקיבלו היה שהתיעוד הנוגע לשיחות עד מארס 2014 הועבר לארכיון המדינה ולכן הוראות חוק חופש המידע אינן חלות עליו. לגבי השיחות מאותו מועד נטען כי מדובר בשיחות פרטיות עם חברים אישיים שאינן קשורות לתפקידו של נתניהו, ולכן לא ניתן למסור את המידע.

    אולם העיתונאי רביב דרוקר טוען כי אין מדובר בפגיעה בפרטיות מאחר שהאינטרס הציבורי במסירתו גובר עליה.

    בעתירה טוענים העותרים כי גם אם שלדון אדלסון ועמוס רגב עורך עיתון ישראל היום הם לא יותר מחברים אישיים של נתניהו, ואף אם שיחותיהם אינן נוגעות לעניינים מקצועיים כלל, הרי שעצם מסירת המידע המבוקש לא יחשוף את תוכנם של העניינים האישיים.

    לדברי העותרים חשיפת התיעוד תאפשר לציבור לשפוט את שאלת קיומה של הזיקה בין נתניהו לישראל היום ולדבריהם יש לציבור אינטרס ממשי לדעת האם ישראל היום הוא עיתון בעל קו אידיאולוגי מנותק מן האינטרסים המיידים של נתניהו, או שמא הוא מהווה שופר לעמדותיו ונועד לשרת את האינטרסים שלו.



    0 תגובות