האזינו • מפקד זק"א: "חצי מממשלת ישראל התקשרו ושאלו איך אפשר לעזור"

    ישראל פריי No Comments on האזינו • מפקד זק"א: "חצי מממשלת ישראל התקשרו ושאלו איך אפשר לעזור"
    13:07
    18.04.24
    אתר קול חי No Comments on בהפתעה: כש"ביבי" עלה לשידור והבהיר שיתקוף באיראן

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    סוף עצוב לחיפושים אחר הנעדר הישראלי באומן. גופתו של אמיר אוחנה ז"ל אותרה באגם, כשהוא בבגדי השבת, וללא רוח חיים. הערכה היא כי הוא שיכשך את רגליו במימי האגם, וחטף התקף אפילפסיה, שבעקבותיו נפל למים. הלוויתו תחל באומן ותימשך בארץ.

    חיים אוטמזגין, מפקד זק"א באומן, ומי שעמד בראש מאמצי החיפושים אחר הנעדר, התראיין הבוקר ל'מדברים אקטואליה', והפריך את האשמות על אוזלת יד של הרשויות הישראליות בטיפול בפרשה: " הייתה עזרה מכולם בחיפושים אחר אמיר ז"ל. חצי משרי הממשלה התקשרו אליי להציע עזרה, השגריר הישראלי התקשר אליי כל שלש שעות לבדוק איך ניתן לעזור, מפקדי המשרה המחוזית והמקומית  היו בימים האלה בשטח יותר מבבית שלהם".

    המראיינים, בצלאל קהאן ודוד חכם, עימתו את מפקד זק"א עם הטענות לאפלייה שעולות מחוסר מעורבות המדינה בחיפושים באומן אל מול הסיוע האדיר שנשלח לסיוע וחילוץ בנפאל ועוד, אוטמזגין הפריך את הטענות על אתר: "צריך לדעת את ההבדלים הענייניים. מדינת ישראל מחויבת כחלק מיחסיה הבינלאומיים לעזור למדינות בעת אסונות טבע. המקרה כאן שונה לחלוטין, אין כל צורך במסוקי חיפוש, בהררי ציוד או במשלחות ענק. השתמשנו ברחפן שמופעל במקצועיות, נעזרנו במקומיים, כשהיינו צריכים את כלבי הגישוש מהארץ, התגייסו בישראל לסדר את האישורים להבאתם בהקדם".

    אוטמזגין הוסיף כי: "צריך להבין, יש את המישור האישי-משפחתי, ויש את האספקט המקצועי. בהיבט המשפחתי, משפחת הנעדר, אחוזת דאגה וחרדה, צריכה לעלות דרישות, לזעוק ולבקש מכולם לפעול, זה נכון ומתבקש. מבחינה מקצועית, לא היה צריך שום דבר נוסף מעבר למה שהיה בידינו".

    בשעות אלו נשלמות ההכנות לשחרור הגופה, תוך תיאום מורכב עם הגורמים השונים באוקראינה, והיא צפויה לנחות בארץ בחצות שבין ראשון לשני.



    0 תגובות