למה בהודו מבוהלים משנת השמיטה ?

    חיים הלר 2 Comment on למה בהודו מבוהלים משנת השמיטה ?
    13:14
    28.03.24
    מהדורת הבוקר No Comments on ה'מתכון' של האור החיים למנוחת הנפש | הרב צבי אריה אדלר

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שנת השמיטה שאנו עומדים בסיומה, ליוותה אותנו במצוותיה, סידורי כשרות שונים, ומאות חקלאים גיבורי כח, שנטשו את עבודות השדה, במצווה שהוענקה ליושבי ארץ ישראל בלבד. אך מתברר שהדי שנת השמיטה מגיעים עד להודו הרחוקה.

    עיתון פופולארי בהודו הקדיש השבוע כתבת שער, ובו מובעת חרדה שנת השמיטה היהודית, שבסוף כל מחזור שלה -לטענת העיתון- מתרחש אסון בעולם. בעיתון מתייחסים לכך בכובד ראש ומצוטטים בו בכירים בשווקים העולמיים המאששים חששות אלו.

    "שמיטה, מושג תנ"כי, גורמת לאנשי עסקים בכל העולם לדאוג", נכתב בעיתון ההודי, שאף פירט על עיקרון שמיטת הקרקעות והכספים היהודי והסביר כי "מדובר בשנה האחרונה במעגל של שבע שנים בלוח השנה היהודי". העיתון מצרף רשימת אסונות היסטורית, שהתרחשו במוצאי השמיטות הקודמות,

    כשבין היתר הוא מונה את קריסת הבורסה בוול סטריט בשנת 1987, את אסון התאומים ב-11 בספטמבר 2001, את פשיטת הרגל הגדולה בהיסטוריה, של חברת "האחים להמן", וכן את נפילת מדד הדאו-ג'ונס בשנת 2008.

    מנתוני החיפוש בגוגל עולים נתונים מפתיעים, כשגם בארה"ב וקנדה, כמו במקומות נוספים ברחבי העולם, המילה 'שמיטה' נפוצה מאד בחיפושי הגולשים, ובמקומות מסוימים הפכה לאחת ממילות החיפוש הפופולאריות בתקופה האחרונה.

    אם תטרחו לצלול לעומקה של פרנואידיות, תמצאו שם קונספירציות שקושרות בין הפסקת עיבוד האדמה היהודית לאסונות, וכמובן, גם המשבר בשווקים הפיננסיים של סין, שמטלטל בימים אלה את השווקים העולמיים, מיוחס כבר למוצאי השמיטה.

    בניגוד להודים, אנו היהודים נשענים על מצוות התורה והבטחותיה ל"וציוויתי לכם את ברכתי", והדבר היחיד שנייחל לו הוא לזכות לחזות ב"מוצאי שביעית בן דוד בא".



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      למה לא לקחת את זה אלינו הרי כתוב שמשיח בא במוצאי שביעי נראה לי שכל מוצאי שמיטה הקב"ה מנסה לעורר אותנו לקראת המאורע האמיתי -הגאולה-חברים להתעורר