אריה דרעי חושף את מקבלי ההיתר לעבודה בשבת

    ישראל פריי 1 Comment on אריה דרעי חושף את מקבלי ההיתר לעבודה בשבת
    10:34
    28.03.24
    הרב אייל אונגר No Comments on יש דם ביצים שמותר? הרב אייל אונגר בשיעור מפתיע

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ביום בו אישרה הממשלה את מינויו של חה"כ יעקב ליצמן לשר הבריאות, לאחר החלטת בית המשפט, ואישור מועצת גדולי התורה, מקבל היום הדיון בשאלת האחריות המיניסטריאלית של השרים החרדיים זווית מחודשת. משרד הכלכלה שבראשות אריה דרעי פירסם היום את רשימת העסקים שזוכים לחתימת השר על היתר העסקה בשבת.

    על פי החוק, חל איסור להעסיק עובדים יהודים בשבתות ובחגי ישראל, אא"כ הם מקבלים אישור מיוחד. החוק קובע כי בסמכות השר לספק היתרים רק אם שוכנע שהפסקת העבודה במסגרת המנוחה השבועית, עלולה לפגוע בביטחון, בהליכים כלכליים המחייבים פיקוח צמוד, ובענפי שירותים חיוניים.

    רשימת העסקים המחזיקים בהיתרים הייתה עד היום חסויה. מזה כמה שנים, עוד בימיו של נפתלי בנט במשרד, ניהלה התנועה לחופש המידע מאבק משפטי ממושך נגד משרד הכלכלה בדרישה לחשוף את מקבלי ההיתרים, כשהמשרד מסרב בעקביות לבקשה.

    השר דרעי הודיע לפני כחודשיים כי הוא דווקא תומך בפירסום, והצהיר כי משרדו יעשה זאת בהקדם. רבים ראו בכך צעד שנוקט דרעי לחיזוק כבוד השבת, בכך שפרסום הרשימה יגרום הרתעה ובושה לעסקים הפתוחים בשבת. עם זאת, דרעי טען כי החלטתו נובעת משיקוליים מקצועיים ואמר כי "זכותו של האזרח למידע על פעילות הרשות הציבורית, מחייבת אותנו לשיקול דעת משמעותי ואיזון ראוי. מעסיקי עובדים בשבת צריכים לדעת שגם ההיתר הניתן להם, כמו לבעלי רשינות והיתרים אחרים, אינו חסוי ויפורסם בשקיפות מלאה.

    היום, פירסם משרד הכלכלה את הרשימה החסויה, שם ניתן לבדוק מי החברות המחזיקות בהיתר, כמה עובדים אושרו, ומהי העילה לעבודה בשבת.



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      אז נו.. איפה הרשימה?