בית המשפט קבע: 'הסמינר הישן' מחוייב לקבל את כל הבנות ששובצו

    דוד לזר | צילום: מאיר הלטובסקי 2 Comment on בית המשפט קבע: 'הסמינר הישן' מחוייב לקבל את כל הבנות ששובצו
    12:30
    19.03.24
    קובי פינקלר No Comments on רס״ב במיל׳ סבסטיאן איון הי"ד נפל בקרב בצפון הרצועה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    כפי שאירע בפרשת הסמינרים בעיר אלעד, כך גם במקרה של סמינר 'בית יעקב' הישן בירושלים – התערבותו של בית המשפט הוא זה שהכריע על גורל התלמידות החרדיות שטרם התקבלו.

    הבוקר (שני) התקיים דיון בבית המשפט המחוזי בירושלים בעקבות בקשה שהגיש הסמינר נגד שיבוצן של 21 בנות ששובצו על ידי משרד החינוך ואגף החינוך בעיריית ירושלים בראשותו של סגן ראש העיר צביקה כהן.

    בעתירה, דחו השופטים את בקשת הסמינר להוציא צו ביניים על שיבוץ הבנות וקבעו כי הנהלת הסמינר מחוייבת לקבל במיידי את כל הבנות ששובצו על ידי העירייה ומשרד החינוך.

    העילה של הסמינר מגיעה דווקא מכיוון מפתיע, לא רקע עדתי, ולא דתי. בסמינר טענו היום לבית המשפט כי הסיבה שאותן בנות לא התקבלו היא מחמת הצפיפות הגדולה במוסד, טענה שכאמור – נדחתה.

    אמש בעת סיורו במוסדות חינוך בביתר עלית התייחס שר הכלכלה ויו"ר ש"ס אריה דרעי לפרשת הסמינר הישן ואמר כי "אתם לא מבינים איזה חילול השם ענק הולך להיות. 21 בנות בסמינר הישן, אחרי השיבוץ של העירייה ואחרי שימוע של משרד החינוך, והם יסגרו  להם את זה וילכו לבית משפט. סמינר שלנו הולך לבית משפט, ואחר כך כשבית המשפט יכוף עליהם יקומו כולם ויגידו: 'אנחנו נשמע לבית המשפט? זה התערבות בחינוך', וכך יוצרים בעיות", אמר דרעי.

    לדבריו, "למרות שאנחנו עושים את זה בשיא השקט, איך שהם מובילים את זה, לא יודע מי עושה את זה, אנחנו עלולים להיתקל בפרשת עמנואל ב, ולצערי הרב כל הציבור החילוני היום יצא מכליו ואנחנו לא רוצים להיות שם".

    שר הכלכלה הוסיף כי "כל הסמינרים האחרים בירושלים קיבלו את הדין, פתאום סמינר הישן החליט שהוא רוצה לצמצם את הכיתות. הוא לא מדבר נגד הבנות אלא רק 'לצמצם'. הם סתם נכנסים למערבולת".



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      אני בכיתה ח תמיד רציתי להתקבל לסמינר הישן עד שאמרו לי שאין לי סיכוי אז כבר הפסקתי לצפות לזה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    2. 1

      משה בן לולו היקר למה באף מקום לא מוזכר שגם בבית שמש יושבות בנות בבית האם בגלל שמשה אבוטבול משס
      לבדיקתך בהצלחה