"אדוני הדוקטור, החזר נא את הרישיון" • אבי מימרן

    אסתי פלד 53 Comment on "אדוני הדוקטור, החזר נא את הרישיון" • אבי מימרן
    22:58
    24.04.24
    אבי יעקב No Comments on תקלה חמורה ברשת יש חסד: מוצרים ללא כשרות לפסח

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    אמש (שני) החלה סערה רבתית בעקבות הקמת רשת גיור פקטיבית על ידי רבנים הקשורים לארגון 'צוהר' ובראשם הרב דוד סתיו. 

    בעקבות כך, אמש בעיצומה של המהדורה המרכזית עם אבי מימרן ב'קול חי' שוחח הרב סתיו עם מגיש המהדורה. תוך כדי ויכוח אמר מימרן לרב סתיו כי בדבריו יש דמגוגיה. הרב סתיו נפגע ואמר כי אין לומר לרב בישראל שהוא דמגוג. מימרן לא שתק ואמר לו כי הוא לא רב. הרב סתיו בתגובה ירד מהקו.

    היום, בראשית המהדורה המרכזית, פתח מימרן עם פתיח מרגש וחד, אתר 'קול חי' מביא את הדברים במלואם:

    קבוצת רופאים החליטה שנמאס לה, לא יתכן שכל מי שרוצה להיות רופא במדינה הזו יצטרך לעבור הליך מתיש של אינספור שעות לימוד, מבחנים, סטאז'ים, ורק אחרי הליך בירוקרטי מייסר הם יזכו להחזיק ברישיון רופא.

    האזינו • מימרן לרב דוד סתיו: "אתה לא רב"

    מדיבורים למעשים, החליטה הקבוצה להתאגד ולהציע רשיונות רופאים משלה, לא עוד משרד הבריאות, לא עוד הבירוקרטיה. מבחן קצר, הבנה בסיסית במושגי הרפואה – ותהיה רופא. הסטודנט יקבל גם רישיון אלטרנטיבי לרפואה, ומי שירצה יכיר בו ויגיע אליו לטיפולים, ומי שלא, שימשיך בדרך המיושנת של משרד הבריאות והבירוקרטיה.

    האתגר קרץ למאות סטודנטים, זהו, מהיום אין צורך ללמוד כל כך הרבה, להיבחן ולעמוד בשורה של משימות, הנה כאן ועכשיו, רשיון זמין ומהיר, ובמאור פנים.

    המיזם תפס תאוצה, וקיבל גם שם: "רפואה במהרה". הרופאים העומדים בראשותו הסבירו כי הם מצילים את עולם הרפואה הסובל ממחסור חמור ברופאים איכותיים, וכי הם אלו שעוצרים את נהירת הצעירים ללימודי רפואה במדינות שונות במזרח אירופה.

    משרד הבריאות מיהר להתקומם, לא יתכן שכל מי שרוצה להיות רופא יעשה זאת בכזו קלות, יש נהלים, יש כללים והגדרות שסטונדט צריך לעמוד בהם כדי להיות רופא.

    אך הרופאים מאיגוד "רפואה במהרה" הסבירו כי משרד הבריאות כבר לא רלוונטי, הם הרי רופאים, הם בקיאים בכללי הרפואה, ושאיש לא ישלה את עצמו שהם חס וחלילה יתנו רשיון רופא למי שלא ידע ויעמוד בכל הכללים הקפדניים של עולם הרפואה.

    הנמשל ברור.

    ההלכה גם היא מלאה בכללים והגדרות, פוסקים רבים, דעות שונות, מקילים ומחמירים.

    דווקא כדי שלא כל אחד יעשה דין לעצמו, הוקמה בשנת תרפ"א – 1921 הרבנות הראשית לישראל. זו מאגדת בתוכה רבנים רבים בעלי דעות שונות בהלכה, שמטרתה למצוא פסיקה אחידה בנושאים ההלכתיים העומדים על הפרק.

    מדינת ישראל הכירה ברבנות הראשית כגוף ממלכתי בדיוק כמו משרד הבריאות.

    ההלכה מחייבת, לעיתים, כמו ברפואה, גם היא גם לא מובנת לאחד האדם שאינו חי את אורחותיה, אבל בסוף ישנה הלכה בסיסית שנמסכת על רוב הדעות המרכיבים את מועצת הרבנות הראשית.

    ירצה אדם להחמיר על עצמו? זו זכותו, אך יאלץ הוא לקבל קודם כל את כללי הרבנות הראשית, ומכאן שילך ויחמיר. כמו רופא שיחליט כי הוא רוצה להתמחות קצת יותר ממה שמחייב אותו משרד הבריאות כדי להחזיק ברשיון. ילך הרופא ויתמחה, אך לעולם לא יקל ראש בכללים שהתווה המשרד הרישמי.

    והשאלה הנשאלת היא למה דווקא בענייני הלכה קמים קולות מרד ברבנות הראשית? למה כשמגיעים לסוגיות הכשרות, הגיור, הנשיואים והגירושין – מיד מציעים חוקים חדשים ואלטרנטיבות. בכל שאר משרדי הממשלה הרי יש אינספור דברים הדרושים תיקון, האם מישהו קרא פעם להקים משטרה חדשה? משרד פנים אלטרנטיבי?

    התשובה היא, כי ההלכה מחייבת, ויש אנשים חילונים הרחוקים מההלכה שמתקשים לקבל את כלליה. קשה להם לאותה קבוצה להמשיך להתחתן, להתגרש, או להתגייר כמו שהרבנים מחליטים. מיהם הרבנים שיחליטו? בגלל הלכה שנכתבה לפני 3000 שנה אנחנו נסבול? נו, אז מה עושים שקשה? מקימים אלטרנטיבות, מוצאים היתרים, מקלים פה ושם, ואם צריך אז מחוקקים חוקים, ובקיצור, שיעזבו אותנו הרבנים, וימשיכו להשמיע את הלכותיהם שם בבתי המדרש שלהם.

    אז זהו רבותי. זוהי ההלכה. למי שהיא לא מתאימה, שיכריז כי הוא מתנתק ממנה, שהוא לא סר למרותה. אבל לא יתכן כי ההלכה תשתנה רק בגלל שלמישהו מאוד לא נעים להכריז את ההכרזה הזו.

    אנחנו שומרי המצוות לא מתכוונים להגמיש את ההלכה ולעשות אותה יותר כיפית, לנו יש ציווי: "עַל פִּי הַתּוֹרָה אֲשֶׁר יוֹרוּךָ וְעַל הַמִּשְׁפָּט אֲשֶׁר יֹאמְרוּ לְךָ תַּעֲשֶׂה, לֹא תָסוּר מִן הַדָּבָר אֲשֶׁר יַגִּידוּ לְךָ יָמִין וּשְׂמֹאל".

    אמש עסקנו כאן במהדורה בסוגיית הגיור האלטרנטיבי שמציעים רבני צוהר, הבאנו מס' רבנים לשידור, בהם גם את הרב דוד סתיו רבה של העיר שוהם, בלהט השיחה פגעתי ברב סתיו באופן אישי ועל כך אני מתנצל מאוד, איני ראוי לבטל מכבודם של רבנים שהוסמכו ע"י הרבנות הראשית לישראל. לו הייתי יכול להחזיר את הגלגל לאחור הייתי מתנסח אחרת.

    ולסיום, לו הייתי מראיין את אחד הרופאים  מאיגוד "רפואה מהירה", הייתי אומר לו, אדוני הדוקטור, אם משרד הבריאות אינו רלוונטי בעיניך החזר נא את הרישיון שהעניק לך אותו גוף, ושחרר עצמך מהתואר דוקטור.

    האזינו לדבריו של מימרן:



    53 תגובות

    מיין תגובות
    1. 53

      כל הכבוד לך אבי מימרן אני מאוד נהנה לישמוע אותך אתה מעביר השקפה בצורה טובה מאוד כל הכבוד

    2. 51

      השוואה מחוצפת ולא נכונה בעליל.
      הרבנים שהקימו את מערך הגיור האלטרנטיבי אינם שונים בהכשרתם מהרבנים המכהנים ברבנות הראשית, ההבדל הוא שהם פשוט לא נושאים בתפקיד באופן רשמי. הדיון בשאלה אם כן או לא להקים מערך שכזה כלל לא נסוב על מקצועיותם ובקיאותם של אותם רבנים.
      בנוסף- יצא המרצע מן השק. החרדים- שבמקרה זה מיוצגים בעיני על ידי מימרן- לא מקבלים בכלל אף סמכות של רב שלמד במוסדות הציונות הדתית, וזה עוד יותר מקומם, כי זה ממחיש ביתר שאת את ההתנשאות הלא מוצדקת שלהם כלפי הציבור חובש הכיפה הסרוגה.

    3. 50

      קישקושים. ואחרי זה אתם עוד "כאילו" מפרסמים התנצלות בשם מימרן וכאילו הוא בעצמו התנצל. לא התנצלות ולא נעליים – באמת "דוקטור, החזר את הרישיון"? האם גם הרב קרליץ ושאר החרדים שהחליטו לפתוח בתי דין נפרדים לגיור שלא מתחשבים ברבנות הראשית ולא קשורים אליה או מפוקחים על ידה (אז די עם החארטות על "מחמירים יותר מהרבנות הראשית לאחר שקיבלו את כלליה – לא קיבלו ולא נעליים, בתי הדין החרדיים האלו לא מתחשבים כלל ברבנות, היא לא מזיזה להם, והם מגיירים כפי ראות עיניהם, על פי הכללים שלהם – ובוודאי שהם לא נתונים לפיקוח של הרבנות, ככה שאי אפשר לקרוא להם "מחמירים" – אתה לא יודע מה הם כי אין פיקוח, אז אדון מימרן מה אתה מחרטט?
      ובנוסף – מי זה הבנאדם שקבע שההחמרה זה הדבר שמותר "מעבר" לבסיס, ולא, למשל, דווקא ההקלה וההחמרה תהיה אסורה? כוח דהיתרא עדיף, ולהזכירכם בית הילל ובית שמאי – הלכה נקבעה כמו מי? תזכירו לי? תזכיר לי אדון ממרן – כמו שמאי המחמיר או כמו הילל המיקלן?
      בקיצור, שלא תחרטטו אותנו – החרדים, וקול חי בתוכם, לא מתחשבים כלל ברבנות הראשית ומשתמשים בה רק כשזה מתאים להם – וכמו שאמר יעקב מרגי היום בשידור, אם יהיה צורך בשביל להילחם בבתי הדין של הרב רבינוביץ, לסגור ולהלחם גם בבתי הדין הפרטיים של החרדים, אז אולי זה מה שיש לעשות.
      אין דבר כזה "הרבנות הראשית קובעת את ההלכה", ואתם החרדים אלו שבעיקר מוכיחים את זה – אתם לא שמים פס על הרבנות הראשית גם כשהיא בידיכם.
      להזכירכם הרבנות הראשית היא לא סנהדרין ואין לה מעמד של סנהדרין.

    4. 49

      אבי הגדול מצד הרבנות הראשית והנורמות החרדיות אתה לא צריך להתנצל כל מליה בסלע אבל מצד הציבורים (החרדי והציוני) כל הכבוד שהתנצלת כך מנעת פרובוקציות בין הציבור הציוני לציבור החרדי

    5. 48

      אבי התותח!!!!!!!!!!!!
      היית חייב להתנצל אך לא שכחת להכניס לאותו "רב" חזק שיחזיר את הרישיון לרבנות וימשיך לעשות קליפים מצחיקים לכבוד פורים כמו שכבר עשה ,
      כל כך משעשע חבורת הליצנים הזו שמשנה את התורה לפי בחירת החילונים ,שאליהם הם מתאמצים לרקוד את ריקוד "מה יפית" המפורסם …..
      דוד סתיו ! צא מהסרט שלך ,ותחזור לסרטים שלך!!!!!!!!!!!!
      אוהבים אותך אבי!!!!!!!!
      וגם אותך "הרב" דוד המצחיק ,תמשיך ככה!!!!!!!!!!

    6. 47

      אבי מימרן האמן לי כל הכבוד לך שהתנצלת!!!

    7. 46

      אבי תחליף תמונה, התמונה כבר משעממת..

    8. 45

      אשריך מימרן!! שה' יפנק אותך!!

    9. 42

      אשריך אניממשיך לאהוב אותך כל הזמן !!!!!!!!!!!!!!!

    10. 41

      גדול!!!!!חחחחחחחחחח חולה עליך!!!!!!!!!!!!

    11. 40

      אבי אתה ענק ענק ענק!!!!! אתה היהודי הצדיק שאני הכי מעריך ואוהב בעולם:-(

    12. 39

      אבי אני מעריך אותך מאוד מאוד מאוד!!!!!

    13. 37

      המסר ברור.
      הבעיה שלי עם הרב סתיו זה חוסר ההקפדה והזלזול שנשמע בראיון, הוא כל הזמן אומר "רוב הפוסקים מקלים", "אפילו אם האמא לא רוצה" (למרות שברור שגיור כזאת אין לו קיום במציאות) וכולי

    14. 36

      אשריך אבי מימרן שירבו כמותך בישראל!!

    15. 35

      הרב סתיו מקל מאד ושומעים את זה היטב בראיון
      "רוב" הפוסקים מקלים"
      אפילו אם האמא לא רוצה" (למרות שברור שגיור כזה לא מחזיק מעמד במציאות)

    16. 34

      מחילה, אבל זו לא התנצלות, זו בדיחה מתובלת בהתנצלות!!

    17. 31

      חזק!! המסר כל כך ברור!

    18. 30

      מגיב10 תתבייש לך חוליגן מזרוחניק מה נראה לך הוא צריך ללקק לו את הרגלים?
      זהו הוא ביקש סליחה על הפגיעה והבהיר את דעת היהדות בנושא בכל תוקף שלא יהיו טעויות ושאנשים לא ילמדו ממנו.

    19. 29

      כל הכבוד על העמידה האיתנה ועל אמירת האמת בפרצוף, מקווה שתמשיך לעמוד על המשמר כיהודי גאה.

    20. 28

      בושה וחרפה! מימרן מחציף פניו ומדבר בדברים שהוא כלל לא מבין בהם! בושה איך שהוא "ככלב השב אל קיאו" ממשיך להצדיק את זלזולו הבוטה כלפי מי שאינו חרדי! וזו לא הפעם הראשונה שהוא עושה זאת! בכל פעם שהוא מעלה לשידור רב שאינו חרדי הוא מדבר בזלזול ובהתנשאות! צריך לסלקו מהרדיו עד שיחזור בתשובה!

    21. 27

      למה אתם מתנצלים?
      עד שסוף סוף יש מי שמעז לומר את הדברים הנכונים

    22. 26

      חבל מאוד .
      בגלל עיתונאים כמוך , אני אשתדל למעט בשמיעת אקטואליה .
      כמו פאנטים ימניים ושמאלנים , גם בין הדתיים יש פאנטים שבטוחים שהאמת אצלם .
      את האמת זה כבר משעמם לשמוע אנשים שבטוחים בעצמם ברמה כזאת שפוסלים אחרים .
      מצד שני יהיה לי זמן יותר ללמוד תורה.

    23. 25

      כל הכבוד לא היית צריך להתנצל זה היה התרפסות לרפורמי הרשע כך כינה אותו מרן בזה היית צריך להיאחז כי זוהי דעתו של רבינו הגדול ושכולם יתזזו זה לא עניינך

    24. 24

      אבי תמשיך לייצג את דבר היהדות הנאמנה בעוז ובגאון!!!!

    25. 23

      כל הכבוד!! אם יונית לוי וכד' היו טועים בלשונם הם לא היו מתנצלים!

    26. 22

      אבי אתה חזק אתה יכול להיות ראש ישיבה.
      אותו דבר אם גם אלו שרוצים להקל על החפירות בבית שמש,
      אשר כבר קיים גוף שמתמחה בזה היטב ועם ניסיון של 50 שנה.
      ובאים אנשים שלא יודעים בכלל איך נראה עצם ומחלטים מה זה קברים
      שמו שמים!!!

    27. 21

      יהודה שוקרון, אלעד כהן: יש לכם חומר למחר

    28. 20

      אבי אתה תותח ועונת סתיו עדיין חתיכת ……………………………………………..!!!!!!!! ויש הרבה מה לכתוב על סתיו אלא שהזמן יכלה והם לא יכלו אז תבינו במי מדובר!!!!!!!!

    29. 19

      יישר כוח! המשל כל כך קולע! אי אפשר לטייח את האמת,ואבי מימרן כדרכו, בצורה החכמה ביותר, ממלכתי והגון כתמיד,נוגע בנקודה העיקרית.

    30. 18

      שנאת חינם!!!
      זה לא התפקיד של מימרן לפסוק הלכה. זה תפקיד גדולי הדור והם יביעו את דעתם.
      צריך לכבד כל אדם גם אם דעתו שונה משלך ואפילו אם נראה לך שהוא טועה וקל וחומר אם הוא רב. הזלזול הזה בדעות שלא בדיוק כמו שלך מביא לשנאת חינם בלב ואח"כ גם יוצא החוצה בהתבטאויות כאלו ואחרות.

    31. 17

      TGI – תראו מה מימרן אחד עשה לתחנה אחת?

      ר' אברהם מימרן היקר
      אני מקנה במה שעשית.
      עוקבים אחריך כל הדרך. עברנו תחנה ולא התאכזבנו.
      תאמרו כה לחי!

      אבי רוזן – בנועם עבודתך אתה נותן כח לשדרנים לעשות את העבודה באופן משוחרר וראוי. עלו והצליחו.

      אגב, מרן הרב עובדיה עד כמה שזכור לי כינה את ה'סתיו' הזה 'רשע'?
      ה'רב' יכול להיות 'רשע'? ה'רשע' יכול להיות 'רב'?
      אני מתנצל בפני סתיו – רק שיבחר 'או רשע או רב'.

      אני הייתי ממשיל את הערב 'רב' הזה
      לרופא שלמד רפואה, אבל החליט שהוא מנתח בגרזן.
      האם מישהו יכול לומר שהוא לא רופא?
      אחלה רופא שמגרזן.

      סתיו – אחלה רב זמרי בן סלוא אתה.

    32. 16

      מסכים עם כל מילה, בדיוק מה שגם חשבתי עליו בעצמי לפני קריאת המאמר של אבי. אם הרבנות ח"ו לא מספיק טובה לגיורים והם מורדים בה, אז מן הראוי שהם גם יוותרו על התואר רב שהם קיבלו מאותה הרבנות.

    33. 15

      יפה מאוד אבי על העבודה והטיפול המתוחכם. עצם העובדה שרוב התגובות כאן – ובפרט הארוכות שבהן – נכתבו ע"י בעלי השקפה דת"ל ומטה מוכיח שפגעת בנקודה הכואבת של הציבור הזה "הפוסח על שני הסעיפים" באופן סיסטמטי. לרזי ברקאי (השם הראשון של עוכרי ישראל שעולה לי בראש) יש יד חופשית לפגוע בקדושי ישראל, להסיט ולהשניא ללא גבולות ( היתר חופש העיתונות, זכות הציבור לדעת וכו' וכו'). זכורני אימרות על רשכבה"ג הרב שך זצוקללה"ה ומרן הרב עובדיה יוסף זצוקללה"ה ואין ספור גדולי ישראל אמיתיים.

      ר' אבי מימרן וכן ר' בצלאל קהאן, הקב"ה ייחד אתכם להיות שופר לעם ישראל. יש לכם תפקיד ומהות בכלל ישראל – המשיכו במלאכת הקודש. לא שמענו את הרבנים שך, אלישיב, הרב עובדיה או אדמור"י החסידויות השונות עולים לשידור ברדיו או בטעלעויזיה – מכיון שעצם התנהלותם בבתיהם, בלימודם, אפילו החזקת הגוף בזמן הליכתם מושכות את כלל ישראל אל קדושתם.

      סתיו וחבריו נאלצים לשלוח מזכיר לבקש רשות לעלות לשידור כדי לשחרר את מה שיש להם בבטן (מי קיבל אי-פעם מסר מדוד סתיו בסיימו שעור כללי על סוגיית "רוב וקרוב" או "גדר קניין חליפין" ?)

      נהניתי מכעסו של דוד סתיו בהגדתך הקולעת שבדבריו יש דמגוגיה והוא היה זה שאמר שהאתה קורא לו דמגוג. יש לו עוד ללמוד גם במידת הכעס וחכמת הריאיון בתקשורת בנוסף בלימודי ה"יורה יורה, ידין ידין" שחסרים לו.

      ה"התנצלות" שלך היתה חכמה. אם יש לדוד סתיו סמיכה ממאן דהו – התנצלת בפומבי וריצית את דרישות החוק בענייני דיבה. מאידך, אם קיבל סמיכה, המלצת לו להחזיר את התעודה שלו וזו זכותך העיתונאית לתת פרשנות מקצועית.

      אל תתיחס לתגובות הקשות – ריבוי התגובות מוכיחה שפגעת במקום שכואב. קבל חיזוק לעתיד.

      יהיו קשיים בעתיד, אבל רק אתה זכית לשבת מאחורי המיקרופון. תשתמש בזה בתבונה ובוודאי תקבל את שכרך בזה ובבא.

    34. 14

      אבי מחזקים את ידך צריך לשים את בדרים פעם אחת ולתמיד על השלוחן.

    35. 12

      לאבי מימרן היקר: שמעתי את מה שאמרת ברדיו והנני חותם על כל מילה. האם ישנה אפשרות לעבור על חוקי המדינה?! האם ישנה אפשרות לעקוף את משרד הבריאות?! האם אדם שקם בבוקר ונפצע בעבודה לאן הוא הולך? לתבוע את המעסיק כי זה הכללים…האם המעסיק יכול לפתוח מקום בלי לעמוד בכללים שהמדינה מחייבת? אז זהו! תורה יש אחת ומי שלא חפץ בה שיאמר: דוקטור- החזר את הרשיון!!! ודי למבין….

    36. 11

      אבי יצאת קטן בגל"צ!! היית צריך לקחת בחשבון שזה רדיו שלא מכבד ובז לכל דבר שבקדושה ולכן אם היית עולה ואומר להם שאת ההתנצלות הם ישמעו בערב בקול חי היית יוצא גדול!

    37. 9

      אבי האמן לי עשית בשכל כן כמו תמיד המשך כך!!!!!!!!!

    38. 7

      אני כבן הציבור הדתי לאומי יכול לאמר שרוב הציבור שלנו חושב כמוך אבי ודבריך הוצאו מהקשרם חזק ואמץ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    39. 6

      אל תתנצל מימרן! דיברת אמת

    40. 5

      הדברים כעיקרון הם נכונים אבל אסור להיות מוטים או משהו צריכים להיות כמו רדיו חילוני שמדבר על המגזר בלי נטיות ובלי דברים שלא מתאימים.!

    41. 4

      אבי הגדוווול, להבא אל תראיין אותו בכלל, נמאס כבר לשמוע את ריקודי ה'מה יפית' 'שלהם', הם איבדו את כל הגבולות, לא מפספסים כל דמגוגיה אפשרית להישען עליה.
      לפני פתיחת איזורי רישום הנישואין – לא יכלו לפתוח את רשויות המיסים ? (נישאים פעם אחת או קצת יותר – דיווחים יש כל חודש או חודשיים ואז צריכים לנסוע ולנוע מאיזור אחד למשנהו על מנת לדווח, כהקלה על הציבור פותחים את איזורי רישום הנישואין, יש הרבה מה לפתוח קודם ולתקן), ומשכך ברורו שלהחריב את עולמנו הם באים – ולא לתת מענה כביכול למי שבאמת רוצה להינשא ו/או להתגייר כדת משה וישראל.
      ואם כבר בושה לומר בפרהסיא במדינת ישראל "אני יהודי נאמן לה'" אז לאן נגיע בכלל ?
      תמשיך לדבר ב'קול חי' ורהוט – ולא לגור מפני איש.

    42. 3

      אבי אתה מדהים!
      אתה מנצל את המיקרופון לקדוש שם שמים כל הכבוד!
      אלולא תביעת הדיבה הייתי אומר שאין צורך כלל וכלל להתנצל כאשר אומרים דברים שאמר מרן הרב עובדיה זצ"ל, אבל גם ההתנצלות היתה בצורה הכי יפה שהיתה יכולה להיות, במיוחד ההסתיגות.

    43. 2

      אם על זו הדרך תפארתכם (רדיו קול חי) , לא היה צורך שהשדרן יעבור אליכם. הוא עשה זאת מצויין ברדיו הקודם בהשתלחו בכל מי שלא נכנס מתחת לשמיכה שלו. אפס סובלנות ובריונות רדיופונית. אינטליגנציה ודבור רהוט, אינם ערובה ליהדות ולדרכה. אלא מאי? רייטינג. אלוהי הרייטינג לא פוסח גם עליכם וזה בסדר, כי צריך להביא אוכל הביתה. רק זכרו את כל אלו שמסרו נפשם על רוח היהדות.
      ולבסוף, כדאי לשים לב לתוכן ובעיקר לסגנון של אלו המגֵנים על אותו רגע בו שלט הכעס (שבחיק כסילים ינוח) והיצר דחף החוצה את הזוהמה המילולית.
      אם אלו הם מגיניך ישראל, אל יהי חלקנו עמהם. נראה שהם מאותה טריטוריה("אתה תותח". "אין עליך"). זה מה שעושה לכם טוב? תיתי לכם!!!

    44. 1

      החילונים שמתרגזים לא חייבים להאזין גם אני האזנתי פעם לגלצ והתרגזתי אז הפסקתי לשמוע