סערה בעיר רחובות • ראש העיר הדתי יפעיל בריכה בשבת

    חיים הלר No Comments on סערה בעיר רחובות • ראש העיר הדתי יפעיל בריכה בשבת
    16:24
    28.03.24
    זמן אוויר No Comments on תעלומה: מי פרץ לדף הבית של להיטי אברהם פריד?

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    סערה ברחובות: ראש עיריית רחובות רחמים מלול שהינו אדם חרדי, מתכוון לפתוח בריכה בעיר בשבת.

    בחודש הקרוב צפויה עיריית רחובות לפתוח מחדש את בריכת 'ויסגל' בעיר, לאחר השקעה של כ-20 מיליון שקל. הבריכה החדשה צפויה לשרת גם את תושבי העיר הדתיים והחרדיים – כשהרחצה במקום תתקיים בנפרד בין גברים לנשים.

    אולם הידיעה כי הבריכה צפויה לפעול גם בשבתות מעוררת תרעומת רבה, בעקבות כך, נציגי ש"ס בקואליציה העירונית שוקלים את דרכם.

    המתחם כולו אמור להיות מופעל בידי חברה שאינה עירונית, ואילו חלק מהמתחם שאמור לשרת את הציבור הדתי והחרדי צפוי שלא לפעול בשבתות.

    השבוע נפגש רב העיר הגאון רבי שמחה קוק עם ראש העיר וחברי המועצה החרדים במטרה למנוע את פתיחת הבריכה בשבת.

    אולם, ראש העיר רחמים מלול הסביר, כך לטענת הצדדים, כי הבריכה פעלה בעבר בשבת ועל מנת שלא להפר את הסטטוס קוו הקיים בעיר החילונית היא תהיה חייבת לפעול בשבת, מה גם שהיועצים המשפטיים הזהירו כי בג"ץ צפוי להתערב ולהורות על פתיחת הבריכה בשבת.

    חבר המועצה מטעם ש"ס אבנר אקוע אמר כי יו"ר תנועת ש"ס השר אריה דרעי עודכן בנעשה, וכי מועצת החכמים של התנועה צפויה לקבל החלטה האם לפרוש מהקואליציה.

    מעיריית רחובות מסרו בתגובה: "בריכת וייסגל פועלת כהקדש והייתה מאז ומעולם פתוחה בסופי השבוע, לאורך כל הקדנציות, בהן כיהנו גם חברי מועצה חרדים, שלא הביעו כל דרישה בנושא. הסטטוס קוו הקיים בבריכה מזה עשרות שנים ישמר גם לאחר השיפוץ, כשם שבית העם היה ונשאר סגור בסופי שבוע, לפני ואחרי השיפוץ. רחמים מלול הוא ראש העיר של כולם, הוא אשר יזם וביצע את הבנייה מחודשת של הבריכות ולראשונה בעיר בנה גם בריכה שתשרת את המגזר החרדי".

    בנוסף אמרו בעירייה כי "צר לנו שבכל פרויקט מבורך שבונה ראש העיר, ישנו קומץ של עסקנים פוליטיים היוצרים מחלוקות ופילוג, במקום להציע פתרונות, כפי שעושה ראש העיר גם בעניין זה. הבריכה לציבור החרדי תהיה סגורה בשבתות ותופעל על ידי זכיין נפרד, באופן שכל צרכי המגזר יתמלאו במלואם. הבריכה של ההקדש תמשיך לפעול באותה מתכונת כפי שפעלה לאורך כל השנים".



    0 תגובות