סערת הרפורמים: "למה חברי הכנסת החרדים לא מגנים את נתניהו?" • האזינו

    דוד לזר 1 Comment on סערת הרפורמים: "למה חברי הכנסת החרדים לא מגנים את נתניהו?" • האזינו
    15:05
    28.03.24
    אשת חיל No Comments on "הקב"ה בחר לניסיון הזה את האנשים הכי מיוחדים שלו"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ביקורת חריפה נשמעה בימים האחרונים על ראש הממשלה בנימין נתניהו לאחר שנזף בשר לשירותי דת דוד אזולאי בעקבות דבריו כנגד הרפורמים. כזכור, השבוע (שלישי) התראיין אזולאי בגלי צה"ל ואמר כי "יהודי רפורמי, ברגע שהוא לא הולך על פי דת ישראל אז בוא נגיד שיש בעיה. אני לא יכול להרשות לעצמי להגיד עליו שהוא יהודי".

    דבריו של השר אזולאי גרמו לסערה גדולה – וראש הממשלה התקשר לנזוף בו על הדברים שאמר כנגד הרפורמים.

    הבוקר (חמישי) תקף חיים כהן ב'מדברים אקטואליה' עם בצלאל קאהן ודוד חכם ב'קול חי' את נתניהו ואמר כי "בעת שמייקל אורן התבטא נגד הנשיא אובמה, נתניהו לא התנצל ולא התערב וזאת למרות שהדבר היה יכול לסכן את היחסים בין ישראל לארה"ב ולמרות שהשגריר דן שפירו ביקש שנתניהו יתנצל, אבל כשאזולאי אומר משהו נגד הרפורמים – הוא מיד נזעק", תקף כהן.

    כהן הקדים קודם לכן כי "אני זוכר לפני כ-20 שנה – הייתה החלטת בג"צ להכשיר את גיורי הרפורמים, יו"ר אגו"י בארה"ב הרב משה שר בא במיוחד לארץ ויחד עם האדמו"ר מגור, הרב עובדיה יוסף והרב אלישיב – יצאו עם מחאה חריפה נגד הרפורמים: 'עם אחד וגיור אחד'. הרב שר הסביר לגדולי ישראל עד כמה הרפורמים החריבו והרסו באופן טוטאלי את היהדות בארה"ב ואם לא נתעורר היום – הדבר יגיע לארץ, ובזכותו של הרב שר – כל גדולי ישראל יצאו במלחמת חורמה נגדם".

    "נתניהו היה יכול להרשות לעצמו להתנהג כך בקואליציה הקודמת אבל לא בקואליציה הזו עם החרדים, כש'התכשיט' מייקל אורן פתח את הפה נגד אובמה אפילו שגורמים טענו שזה מסכן את היחסים, שום דבר לא שמענו מנתניהו, פתאום אזולאי מדבר דברי אמת – פתאום נתניהו נזעק?", תקף כהן את ראש הממשלה.

    "הבעיה היא ממש אמיתית כי הרפורמים מתחתנים עם גויות והיום זה כבר דור שני ומחר זה דור שלישי וצדק השר אזולאי שמאר שהם לא יהודים", אמר כהן והוסיף כי "שימו לב איזה עיתונים תוקפים את אזולאי, יש כאן התנשאות על רקע עדתית".

    כהן תקף את חברי הכנסת החרדים על שלא גיבו את השר אזולאי: "מלבד ח"כ משה גפני שיצא במחאה חריפה על דברי נתניהו – איפה כל חברי הכנסת של יהדות התורה, הרי הם אלו שהובילו את המאבק הזה במשך שנים, איפה הם, למה הם לא מגבים את אזולאי ממה הם מתביישים?, הרי זו בעיה אמיתית שגדולי ישראל כבר 20 שנה ראו בזה חורבן ליהדות כולם".

    "הקמפיין המתוזמן נגד אזולאי מראה עד כמה הוא צדק בעניין הזה ושוב, אני לא מבין למה הנציגים שלנו לא מגבים אותו", אמר כהן.

    האזינו לראיון המלא:



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      חיים כהן צודק. ביבי שפוט של הרפורמים