המאבק נגד הנתיחה של אחר המוות מגיע לכנסת

    בנצי לייזרוביץ 1 Comment on המאבק נגד הנתיחה של אחר המוות מגיע לכנסת
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בעקבות מקרים רבים ובעיקר מקרים שארעו לאחרונה בכל הקשור לנושא 'כבוד המת' בהם דרשה המשטרה נתיחה לברור נסיבות המוות על אף שלא היה צורך בכך, ולעיתים אף פניה לבימ"ש לאשר נתיחה – נפגשו היום יו"ר זק"א יהודה משי זהב, עורכי הדין של המחלקה המשפטית בזק"א עם שרת המשפטים איילת שקד ועם חה"כ אורי מקלב בדרישה לשנות את הנהלים של נתיחה לברור סיבת המוות.

    יו"ר זקא משי זהב אמר בישיבה כי "בשעות קשות למשפחות שקרוביהם נפטרו על רקע זה או אחר דורשת המשטרה נתיחה לברור הנסיבות. ב 90% מהמקרים בתי המשפט דוחים את בקשת המשטרה לאשר נתיחה. בחלק מהמקרים הנושא מגיע לבג"ץ ואז רגע לפני, המשטרה חוזרת בה ומסתפקת בבדיקה חיצונית. הפרוצידורה והעיכוב בלוייות בשל כך גורם צער רב למשפחות ובוודאי לנפטר מבחינה הלכתית. יש צורך לקבוע נהלים חדשים בנושא ולקבוע בברור מתי תוכל המשטרה לדרוש נתיחה ומתי לא ובכך להפסיק את סבל המשפחות", ציין משי זהב.

    שרת המשפטים שקד הבטיחה לקיים פגישה עם פרקליט המדינה שי ניצן בענין ולקיים פגישה נוספת עם כלל הגורמים כדי להביא לשינוי בכל הקשור לכבוד המת.

    יו"ר זקא יהודה משי זהב הודה לשקד ואמר כי הוא מקווה שחידוד וקביעת נהלים חדשים תביא סוף לטלטלה של המשפחות שיקיריהן נפטרו אך מסיבה כזו או אחרת נאלצים להביאם לקבורה לאחר זמן רב בשל הדרישה לביצוע נתיחה על אף שפעמים רבות סיבת המוות ידועה, כדוגמת טביעות של הבחורים שהיו לאחרונה".



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      שיפסיקו כבר לנתח גופות סתם