כשהרב לאו ביקש משרון להביא את הח"כים לגוש קטיף

    אבי יעקב No Comments on כשהרב לאו ביקש משרון להביא את הח"כים לגוש קטיף
    8:48
    29.03.24
    קובי פינקלר No Comments on עשרות חיילים סורים נהרגו בתקיפה המיוחסת לישראל

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הרב ישראל לאו ביקר היום במפגש שארגנו בוועד מתיישבי גוש קטיף לציון עשר שנים לביצוע תכנית ההתנתקות,מפגש שבו נכחו עשרות נשים שהיו חלק מקהילת גוש קטיף עד שפונתה בקיץ 2005.

    במהלך השיעור אותו מסר הרב ישראל מאיר לאו רבה הראשי של העיר תל אביב והרב הראשי לישראל בעבר, גילה כי כחודש לפני ביצוע ההתנתקות נפגש במשרד ראש הממשלה עם אריאל שרון הוגה תכנית ההתנתקות וראש הממשלה ורטן בפניו על כך שרק 15% מחברי הכנסת שהצביעו בעד ההתנתקות ראו במו עיניהם את יישובי הגוש.

    "הצעתי לו שיביא אוטובוס ושחברי הכנסת יטיילו בגוש, שיראו את הקהילה החמה, שיראו מה הם הולכים לפנות" אמר הרב, והשיב כי שרון ענה לו שזו משימה בלתי אפשרית "אתה צודק אבל תבין אותי" אמר שרון לרב והוסיף בפניו: "אני חושש ממלחמת אחים, היום נמצאים בגוש (כחודש לפני הפינוי כאמור) כבר עשרות שוהים בלתי חוקיים, אם נדחה את ביצוע תכנית ההתנתקות יהיו שם אלפים, מה שיוביל למלחמת אחים ולא נוכל לבצע את המשימה".

    הרב סיפר גם על השבת האחרונה לפני הפינוי בה ביקר ביישוב נווה דקלים ועל האווירה המיוחדת שאפפה את היישוב. בפגישה עם ראש הממשלה אמר הרב לאו נכחו גם מזכיר הממשלה לשעבר ישראל מימון מזכיר הממשלה לשעבר ואילן כהן מנכ" משרד ראש הממשלה.



    0 תגובות