האזינו • אורי אריאל: "ביתושים לא נלחמים, מייבשים הביצה"

    דוד לזר No Comments on האזינו • אורי אריאל: "ביתושים לא נלחמים, מייבשים הביצה"
    18:18
    28.03.24
    זמן אוויר No Comments on הסינגלים השירים והאלבומים החדשים | חדשות התעשייה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שר החקלאות אורי אריאל שוחח הבוקר עם בצלאל קאהן ודוד חכם בתוכנית מדברים אקטואליה והתייחס לגל פיגועי הטרור ששוטף את ישראל.

    במענה לשאלה עד מתי? ענה אריאל "אנחנו קודם כל נשלח תנחומינו למשפחות והחלמה לפצועים". לדבריו "השאלה עד מתי יכולה להישמע לעיתים כבהלה. אני מכיר את תושבי יהודה ושומרון הם כולם מבוססים במקום והם יתרחבו בעזרת ה'.

    מה כן צריך לשאול?
    השאלה היא לגבינו, -עד מתי, ההנהגה הביטחונית של מדינת ישראל יכולה וצריכה לפעול אחרת , אנחנו דורשים מראש הממשלה לשנות את ההתנהלות. יש לזה כמה כללים: דבר ראשון הרתעה. הרתעה תיעשה על ידי גירוש הריסת בתים ובנייה ציונית, מצד שני יש את הצד הביטחוני השוטף, כוחות בשטח. יש לעבות את הכוחות ביהודה ושמרון.

    הוא הטעים ואמר כי הניסיון לתפוס כל יתוש שיוצא מהביצה הוא דבר בלתי אפשרי, מה ששיך וצריך זה לייבש את הביצה.

    הרתעה תעזור?
    יש לנו ניסיון. כעת אנו בעשור לגירוש -האירוע הכי גדול שהיה לנו – 8,000 יהודים גורשו. אני מזכיר שיצאנו והרסנו את בתיהם עד היסוד, שרפו את בתי הכנסת מתחת ליסוד, הבטיחו לנו שמים וארץ, ומה קיבלנו? מה יש לנו מזה? השמאל הקיצוני ממציא דברים שביניהם למציאות אין קשר. צריך להבין שאין פרטנר. צריך לשמוע על שקט וככה נשמור על השלום, מי שיפר את זה יחטוף, אני מזכיר שהקם להורגך השכם להורגו.

    כשנשאל אריאל על התנהלות הממשלה אמר כי ברמה הפוליטית יש הרבה יותר רוגע מהממשלה הקודמת. אמרתי תמיד שאני מקווה שהחרדים יכנסו ויהיו חלק מאיתנו. "יש עדיין חילוקי דעות בהרבה תחומים וצריך למצות אותם מתוך הידברות. אבל בסך הכל זה עובד".

    אתה פגוע מהאשמות שהטיחו בך בקדנציה הקודמת?
    לא אישית, הח"כים החרדים טובים וחלקם אפילו מצויינים. אני הצטערתי שזה הגיע לדיבורים שאני לא רוצה לחזור אליהם. כיום אני עובד עם שר הבריאות בשותפות, אנו מדברים על הכל ברוח של שיתוף פעולה. גם אם יש מחלוקת מקצועית זה בסדר גמור.

    האזינו לשיחה המלאה



    0 תגובות