גנאים מול מרגי: "החרם על ישראל הוא לגיטימי" • האזינו

    דוד לזר 1 Comment on גנאים מול מרגי: "החרם על ישראל הוא לגיטימי" • האזינו
    20:51
    28.03.24
    פנחס בן זיו No Comments on המערכת הפוליטית כמרקחה: קריאות לפרישה מהממשלה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ח"כ מסעוד גנאים מ'הרשימה המשותפת' הגן היום (רביעי) בוועדות הכנסת על החרם הבינלאומי נגד ישראל וטען שזה לגיטימי, הערב ב'מהדורה המרכזית' עם אבי מימרן ב'קול חי' הוא ניסה להסביר את עמדתו.

    "אמרתי דבר פשוט, חרם ממניעים גזענים או אנטישמים הוא דבר פסול בעיני אבל חרם ככלי פוליטי בכדי ללחוץ על מדינה מסוימת הוא בהחלט דבר לגיטימי בעיני. אי אפשר לומר שמדינת ישראל היא הקרבן, יש כיבוש בעזה, הלחץ על ישראל הוא לגיטימי", אמר ח"כ גנאים.

    גנאים הביא דוגמא מחרמות שהיו בעבר בעולם: "אני יודע שהיו חרמות וסנקציות כמו שהיה על דרום אפריקה על ידי הקהילה הבינלאומית, להגיד שרק מדינת ישראל מוחרמת זה לא נכון", אמר.

    "אני לא אומר שאין בעולם גופים אנטישמים נגד ישראל, אבל כאמור, העמדה שלי היא שכל חרם או סנקציות שהם נגד יהודים ולא נגד המדינה זה פסול, אבל חרם ככלי פוליטי בכדי ללחוץ על ישראל – זה לגיטימי".

    ח"כ גנאים סיפר כי הוא עצמו יחרים מוצרים מההתנחלויות: "אני אקנה מה שנעשה בתוך המדינה ולא מהשטחים הכבושים, אני מחרים את כל מה שבא מהשטחים הכבושים, מדינת ישראל לא השאירה ברירה בכדי שלא נלחץ עליה נגד מפעל ההתנחלויות", לדבריו, "המטרה האחת היא להפסיק לתמוך בהתנחלויות שהם גם נזק לכלכלה הישראלית".

    על הענין שהחרם על ההתנחלויות יגרום נזק קשה גם לאלפי פועלים פלסטינים אמר ח"כ גנאים כי "יש מחיר כמו בשביתה ואני יודע שהרבה עובדים פלסטינים יפסידו פרנסה מזה. יש מחיר".

    לשידור על גם ח"כ יעקב מרגי שכיבד את דעתו של ח"כ גנאים, "יאמר לזכותו של ח"כ גנאים שהוא עקבי את אותם דברים הוא אמר היום גם בכנסת", לדבריו של מרגי, "אנחנו לא רואים בחרם הליך לגיטימי – זה פוגע במדינת ישראל".

    מרגי הוסיף כי "אני יודע לכבד דעות אחרות, נלבן זאת ביחד בכנסת", סיים.

    האזינו לדיון:



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      תנחש איזה תועלת צמחה לנו מהאינטרנט…???

      חודש תמוז בפתח… החודש הזה אומר לכל אחד משהו אחר…

      אצל אנשי העולם הגדול זה אומר שהחופש הגדול בפתח…

      אצל העוייבדים בעלי המוסר זה אומר שזמני תשובה ממשמשים

      ישנם בחורים שזה אומר להם שאולי הגיע הזמן להתחיל סוף זמן

      אבל יש עוד משהו!!!! חודש תמוז אומר לנו עוד משהו!!!!

      חודש תמוז קשור לאבר ששמו עיין!!! מה הקשר???

      אז דבר ראשון: בבני יששכר מובא שע"פ קבלה כל חודש מכוון כנגד אבר אחר מאיברי האדם… ואילו תמוז ואב מכוונים כנגד שתי העיניים… וכיון שבחודש הזה עם ישראל חטאו ופגמו את בחינת שתי העינים של חודשים אלו… לכן זה נהפך ל"עיני עיני יורדה מים כי רחק ממני מרחם"!!!! לכן שני החדשים שמכוונים כנגד "עיני עיני" דווקא בהם רחק ממני מנחם… ובשביל זה יש לנו תפקיד לתקן את אותם עיניים!!! ולכן חודש תמוז ואב הם החודשים הכי מועדים והכי קשים מבחינת שמירת העיניים…

      קשה קשה!!!! אבל בשביל זה אנחנו פה!!! בשביל לתקן את אותם עיניים… לתקן את אותו פגם של שמירת העיניים…

      אגב: איש בשורה אני!!! בתור אחד שמתגורר באזור מעורב.. ונאלץ להתמודד עם שמירת העיניים… שמתי לב להתפתחות חיובית שמתרחשת לאט לאט בשנים האחרונות.. פעם היו המון פרסומות לא סימפטיות ברחובות… ובזמן האחרון זה הולך ופוחת כל הזמן… ואתה יודע בזכות מי?? לא פחות ולא יותר: בזכות האינטרנט!!! האינטרנט הוא אינסטלטור מאוד מקצועי… והוא הצליח לפתוח תעלת ניקוז ראשית ומרכזית שאליה יתנקז ככככל הגו'רא והלכלוך של כככל העולם. זאת אומרת: שאם עד היום הביוב היה מידי פעם צף ועולה על גדותיו ברחוב העיר… למה זה קרה?? כי פעם היתה בעיה בניקוז.. הצנרת של הלכלוך לא הייתה מספיק רחבה בשביל להכיל את כל הטינופת… לכן מידי פעם הביוב היה צף החוצה ויוצא לרחובות בפרסומות תועבה וכדו'… אבל עכשיו שהגיע "ידידנו" האינטרנט והצליח להתקין צנרת רחבה וגמישה שאפשר לנקז אליה את ככככככל הזוהמא והלכלוך… אין סתימות בצנרת הזו… אין בעיות אינסטלציה… הכל זורם… חלק… כן… אתה יכול להיות רגוע!! אין מה לחשוש שיום אחד יגמר המקום באינטרנט… אין!! זה לא תופס מקום… זה באויר. כן. ממש זו ההגדרה שמגדיר הנביא ישעיה את השאול והגהינם: לכן הרחיבה שאול נפשה פערה פיה לבלי חוק! אומר ישעיה לגהינם יש פיה מאוד רחבה!!! אין מה לחשוש שמא יגמר המקום של הרוע. תנוח דעתך. אפשר להכניס שם בלי סוף לכלוך.. נו… על מה הוא מדבר?? אם לא על הרשת המקוונת!!! שאין גבול ליכולת הקיבולת שלה!

      נו… אז בסך הכל יש לאינטרנט גם מעלות!!! באיזשהו מקום הוא עושה לנו סדר… הוא מטיל בינינו גבולות ברורים… והוא יוצר מין הפרדה: כל הלכלוך אצלי!!! והשאר אצלכם…

      האינטרנט עושה את ההפרדה הזו!!!!!!!

      אבל השאלה הגדולה גדולה היא: האם גם אנחנו??? האם גם אנחנו יודעים את מה שהאינטרנט יודע?? האם גם אנחנו קולטים שיש פה הפרדה??? האם גם אנחנו מפנימים שללחוץ על המקש של הכניסה לאינטרנט זה מעבר גבול לכל דבר??? האם אנחנו מפנימים שיש הפרדה מוחלטת בשמים בין מי שכן יש לו אינטרנט לבין מי שלא??? האינטרנט כבר הבין את זה… השאלה היא האם גם אנחנו מבינים את זה???? זו עבודתנו!! חודש תמוז בפתח!!! עיני עיני יורדה מים… עיני עיני יורדה מים על כמה וכמה ידידים קרובים שרחק ממני… (כל אחד והסיפור הקרוב לליבו) הם פתאום התרחקו… הם פתאום נעלמו… לא פיזית אלא נפשית… משהו בהם התרחק מעצמם… משהו בעיניים שלהם נכבה… פלגי מים ירדו עיני על לא שמרו!!!! על הלחיצת כפתור הראשונה שהם לא שמרו… לא נזהרו.. לא צייתו… ו… וכעת לא נותר לנו אלא לשבת ולבכות עליהם ואיתם.. פלגי מים תרד עיני על שברם. על איבוד אישיותם.. זה תפקידנו בחודש זה בפרט!!! לתקן את פגם העיניים… חובתנו להדיר את עינינו ממה שאבינו הרחמן אוסר עלינו לטובתנו… סורו סורו אל תגעו… ובעזה"ש במהרה כל הרשעה כעשן תכלה… כל הרשת הסלולרית תהפוך מהאויר טמא לאויר טהור ונקי… ומלאה הארץ דעה את ה' כמים לים מכסים…

      קרדיט: אז נדברו.