גפני לעיתונאים מהעולם: "יש להיאבק בחרם הכלכלי על ישראל"

    שלמה בן יוסף 1 Comment on גפני לעיתונאים מהעולם: "יש להיאבק בחרם הכלכלי על ישראל"
    10:34
    28.03.24
    הרב אייל אונגר No Comments on יש דם ביצים שמותר? הרב אייל אונגר בשיעור מפתיע

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    במפגש מיוחד שקיים יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני, עם משלחת עולמית של "איפ'א" אשר כללה עיתונאים כלכליים מכל רחבי אירופה: צרפת, בריטניה גרמניה, בלגיה, הולנד, פולין, סקוטלנד, אוסטריה ומדינות נוספות, מסר גפני סקירה כלכלית נרחבת אודות מצבה הכלכלי של ישראל.

    בדבריו ציין כי ישראל עמדה בעבר במשבר העולמי כשמדינות רבות התקשרו להתמודד ובנקים קרסו בארה"ב. "המשפחה הישראלית לא מוציאה יותר מהיכולות שלה, ביחס לעולם, והמשק הישראלי חזק, הכלכלה של ישראל יציבה, ודווקא כשהיה משבר בעולם, ישראל הצטרפה לoecd , האבטלה ירדה, דירוג האשראי של ישראל עלה קבוע, והכלכלה נותרה יציבה למרות הזעזוע הכלכלי העולמי".

    ח"כ גפני ציין עוד כי בעת כיהן כיו"ר ועדת הכספים חוקק את חוק שישינסקי והוביל שינוי של מדיניות המיסוי ברווחי הגז והנפט, "העלינו את המיסים באופן משמעותי לחברות שהרוויחו מהגז, ולמרות זאת הם המשיכו להשקיע ולייצר, גם עכשיו אני מאמין שצריך לפעול לכך שעיקר הרווח יגיע לתושבי המדינה ולא לעשירים, המדיניות שלי היא שהקב"ה נתן לאזרחי המדינה את הגז, ואלו שהשקיעו צריכים להרוויח – אבל הרוב המוחץ של הכסף אמור להגיע לאזרחים כי הגז שייך לכולם".

    גפני אמר עוד כי ישראל מדינה שוחרת שלום, "אנחנו מדינה קטנה, ישראל מקיימת קשר הדוק עם ארה"ב ואירופה, ישראל משקפת ערכים זהים למדינות אלו ואנו מעוניינים ביחסי מסחר תקינים מול כל העולם, העובדה שישנם גורמים פוליטיים קיצוניים ולדעתי אף אנטישמיים שגוררים מדינות לחרם כלכלי על ישראל, מחזירה את ישראל לימי הביניים של האנטישמיות והמלחמות, וצריך להיאבק במגמה המדאיגה הזו".

    גפני פנה לעיתונאים הכלכליים וביקש מהם להעביר את המסר מישראל, "אנו בעד חיזוק היחסים ועידוד השותפויות הכלכליות עם מדינות אירופה וארה"ב, וכולנו צריכים להילחם נגד החרם הכלכלי הזה שאין לו שום הצדקה ובסיס". גפני הוסיף ואמר כי בתפקידו כמחוקק מזה 26 שנים פעל בעשרות חקיקות כדי ליצור תוכן חברתי לחקיקה בישראל ולגרום לכך שהמדינה תסייע לחלשים, ולמיעוטים.



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      גפני הפך לשר החוץ הכלכלי