- רדיו קול חי - -

גפני לנשים חרדיות: "נילחם נגד אפליית השכר של הנשים החרדיות העובדות"

בכנס שהתקיים במלון "רמדה" בירושלים, בו השתתפו מאות נשים חרדיות עובדות, במסגרת כנס של ארגון "תמך", נשא דברים יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני, בדבריו אמר כי "עבורי הכנס הזה הוא היסטוריה. עד היום אומרים שהחרדים לא עובדים, איפה כל הנואמים הללו? שיבואו לכאן לאולם ויראו את כמות הנשים החרדיות שעובדות, שלא שינו את אורח חיים החרדי והתורני במאומה, כי לא התפשרנו על כלום, ולא נתפשר גם הלאה. הציבור החרדי רוצה לעבוד, ישנם רבים שלומדים תורה ונילחם על כך שיוכלו להמשיך בכך, אך רבים אחרים מחפשים עבודה וצריך לסייע בידם".

"משיחות רבות שקיימתי עם ראשי המשק ומנהלי חברות גדולות, הם אומרים באופן ברור שהנשים החרדיות שעובדות אצלם, הן ברמה גבוהה מאד, מוסרית, ערכית, מקצועית, הן נאמנות, הן מסורות, והן מעל לממוצע של העובדים במשרדים שלהם". גפני הוסיף ואמר כי "אנחנו עובדים בשיתוף פעולה גם עם שר הכלכלה אריה דרעי וגם עם שרים אחרים, ואין ספק שהנושא של היזמות החרדית הוא יעד בעינינו" אמר גפני.

גפני קבל במהלך דבריו על כל נושא שכרם של העובדות החרדיות ואמר "יש לי ברוגז גדול על כך שחרדיות משתכרות הרבה פחות ממקביליהן, לעתים שתיהן יכולות לעבוד באותו חדר, באותה משרה, החילונית תקבל פי שניים בשכר ממקבילתה החרדית, אנו נפעל בנושא הזה כמו שנפעל בכל נושא התעסוקה במגזר החרדי, לא יתכן שיפלו לרעה חרדים בגלל שהם חרדים, נקדם את החוק להפליה מתקנת לציבור החרדי, ונפעל לכך שיהיו דירקטורים חרדים, די עם הצביעות הזו שהחרדים לא רוצים לעבוד, בואו למשרד שלי, תראו את ערימות קו"ח של חרדים וחרדיות שמחפשות עבודה".