כאלף איש חגגו אמש בשירה ובריקודים את חזרת ישיבת עוד יוסף חי למשכנה

    אבי יעקב 2 Comment on כאלף איש חגגו אמש בשירה ובריקודים את חזרת ישיבת עוד יוסף חי למשכנה
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    כאלף איש חגגו אמש (ה') בישיבת עוד יוסף חי ביצהר את חזרת הישיבה לבית מדרשה, וזאת לאחר יותר משנה בה מבנה הישיבה שימש כבסיס מג"ב.

    האירוע החל בשיעור תורה מפי הרב דוד דרוקמן רב העיר קרית מוצקין, אשר התקיים בבית המדרש הזמני בו למדו התלמידים בשנה האחרונה. לאחריו יצאו התלמידים ומאות החוגגים בתהלוכה עם ספרי התורה, בשירה וריקודים לבית המדרש הקבוע של הישיבה, שם התקיימה התוועדות חגיגית עם נשיא הישיבה הרב יצחק גינזבורג.

    עוד יוסף חי: השוטרים גרמו להרס ונזקים כבדים

    בארוע החגיגי השתתפו רבני הישיבה וראש הישיבה הרב יצחק שפירא. בין מאות החוגגים מרחבי הארץ אשר באו לשמוח עם הישיבה ביום חגה השתתפו גם רבנים ואישי ציבור רבים ביניהם רב היישוב יצהר הרב דוד דודקביץ, הרב אליעזר מלמד רב הישוב הר ברכה, הרב יהושע שפירא ראש ישיבת רמת גן, הרב מיכאל הרשקוביץ רב היישוב נריה, הרב שמואל איצקוביץ מירושלים, הרב מנחם פליקס מאלון מורה, הרב ינון אילני מערד, הרב עידו אלבה מחברון, פרופ' הלל וייס, ברוך מרזל, נתן אנגלסמן, הרב עמיטל בראלי ממכון התורה והארץ, אלי רוזנפלד ממוא"ז שומרון, שמואל מידד (זנגי) מארגון חוננו וחברי מרכז ליכוד מגוש דן.

    בהתוועדות אשר נמשכה עד השעות הקטנות של הלילה הסביר הרב גינזבורג שמקום אמיתי של השראת שכינה – בית המקדש, וכמוהו כל מקדש מעט – הוא מקום שמגלה את הקדושה שבכל העולם, מקום שמגלה שהקדושה היא לא מקומית. בית המדרש של עוד יוסף חי הוא בהגדרה מקום לא מקומי כיון שהמקום האמיתי שלנו הוא בציונו של יוסף הצדיק בשכם עיר הקודש. המקום הזמני כאן מגלה גם בו וגם בכל מקום שאנחנו מגיעים אליו שהעניינים של הקדושה, התורה, השכינה והגאולה נמצאים בכל מקום. כשחוזרים לכאן, מי ששמח הוא בית המדרש, שהלומדים היו חסרים לו. בית המדרש שמח שחזרנו אליו ואנחנו לוקחים ממנו כוחות להפיץ את האור בכל העולם.

    חוזרים למבנה 6

    חוזרים למבנה 7

    חוזרים למבנה 4

    חוזרים למבנה 2

    חוזרים למבנה 9

    חוזרים לבנה 1

    חוזרים למבנה 8

    חוזרים למבנה 2 (1)

    חוזרים למבנה 8 (1)



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      מה הפירוש? דבר ראשון הם יהודים גם אם אתה רוצה וגם עם לו ועוד יותר כאשר החרימה מדינת היהודים את בנין הישיבה שבה לומדים תורה וברגע שמחזרים את הישיבה אז יש לשמוח בשמחת התורה של המיזרוחניקים האלה כפי שאתה מכנה